Oglasno sporočilo
Objavljeno: 29.5.2023

S tehnologijo 3D-tiska HP MJF do novih možnosti in inovacij v avtomobilizmu

Podjetje HP je v sodelovanju s strankami in partnerji po vsem svetu s 3D-tiskalniki Multi Jet Fusion natisnilo že blizu 200 milijonov izdelkov. Tovrstne končne izdelke uporabljajo v praktično vseh glavnih industrijskih panogah. Ena največjih uporabnic tehnologije HP MJF pa je avtomobilska industrija. Vodilni avtomobilski proizvajalci dokazujejo moč 3D-tiskanja avtomobilskih delov s prilagodljivim konstruiranjem, hitrim prihodom na trg in trajnostnim pristopom.

Podjetje HP pri oblikovanju in razvoju trajnostnih delov, od prototipov do serijske proizvodnje končnih izdel­kov, sodeluje z več deset proizvajalci avtomo­bilov, dobavitelji in s proizvodnimi partner­ji z vsega sveta. Med njimi vodi Volkswagen Group, ki je prvi začel uporabljati 3D-tiskal­nike HP MJF za izdelavo funkcionalnih kom­ponent. Volkswagen je tudi pionir pri upora­bi 3D-tiskalnika, ki tiska s kovinami; s HP Me­tal Jet med drugim izdelujejo dele za kabrio­let T-Roc.

Med ostalimi proizvajalci avtomobilov, ki vsakodnevno uporabljajo 3D-tiskalnike HP, sta tudi Ford, ki tiska dele za model Ford Ma­verick, in General Motors, ki tiska dele za serijo Cadillac V in vozilo Corvette C8. Nissan v okvi­ru svojega programa NISMO Heritage Parts s postopkom Multi Jet Fusion izdeluje nadome­stne dele za izbrane modele vozil, ki niso več v proizvodnji. BMW lahko s to tehnologijo v 24 urah izdela do 100 okenskih vodil za svoj i8 Roadster. Zahvaljujoč tej inovativni tehnologi­ji 3D-tiska in novemu prožnemu polimeru TPU so posebej za novi Peugeot 308 ustvarili celo vrsto dodatkov, med drugim držalo za sončna očala, nosilec za pločevinke in držalo za tele­fon. Nemški proizvajalec Oechsler z inteligen­tnim konstruiranjem in s tehnologijo HP MJF na novo opredeljuje koncept avtomobilskih sedežev, s to tehnologijo pa so restavrirali tudi Jaguarja E-Type, ki so ga sicer prenehali izdelo­vati že pred več desetletji.

GM

Pionir avtomobilske industrije iz Detroita General Motors je s tehnologijo HP MJF izde­lal več končnih izdelkov, med drugim kanale za ogrevanje, prezračevanje in klimatizacijo za Cadillac serije V, hladilne kanale za vozilo Cor­vette C8 kakor tudi druge komponente, ki jih uporabljajo za iterativni razvoj konstrukcij, iz­delavo prototipov in servis. Inovativen pristop so uporabili tudi pri izdelavi tesnil za zapiranje spojlerja, ki krasi zadek več velikih športnih te­rencev. V sodelovanju s podjetjema HP in GKN Forecast 3D jim je uspelo skrajšati čas suše­nja in tako pospešiti proizvodnjo. V le petih te­dnih so uspešno izdelali in spolirali 60.000 ko­sov za približno 30.000 vozil.

SEAT CUPRA Racing

Zaradi edinstvenih možnosti hitre in stro­škovno ugodne izdelave manjšega števila po­sebnih komponent ni presenetljivo, da se 3D­-tisk vse bolj uveljavlja tudi v svetu motošpor­ta. CUPRA Racing, oddelek za motošport pri Seatu, španski hčerinski družbi skupine Volks­wagen, se je pri načrtovanju, testiranju in izde­lavi delov za Leon Competición oprl na tiskal­nik HP Jet Fusion 5200. V konceptnih fazah ra­zvoja novega dirkalnika CUPRA Leon Compe­tición so se soočili z izzivi pri hitri izdelavi pro­totipov nekaterih lahkih komponent vozila, kot so stranska ogledala, zračniki ter osrednji upra­vljalni modul na volanskem obroču. S tehnolo­gijo HP Multi Jet Fusion so lahko hitro izvedli več konstrukcijskih iteracij (ponovitev), jih pre­izkusili in prišli do končnega izdelka. Tehnolo­gija je omogočila izdelavo več komponent na zahtevo za testiranje konstrukcij ter hiter odziv na spremembe v procesu konstruiranja.

Dundon Motorsports, hitrejša proizvodnja delov za dirkalnike

Podjetje Dundon Motorsport v hektičnem svetu avtomobilskih dirk s tehnologijo HP Multi Jet Fusion ohranja korak pred konku­renco s 3D-tiskanjem delov za dirkalnike Por­sche GT. S 3D-tiskalnikom HP Jet Fusion 5200 so pospešili proizvodnjo, začeli eksperimenti­rati z novimi konstrukcijami, razširili ponudbo izdelkov in osvojili nove trge.

Del projekta podjetja Dundon Motorsports sta bila tudi izboljšanje zmogljivosti in moči motorjev za dirkalne avtomobile ter umesti­tev potrebnih elementov v tesen prostor med klimatsko napravo, črpalko servokrmiljenja in pokrovom motorja. Sesalni kolektor vozi­la Porsche GT4 zajema znatno količino zraka in ga enakomerno porazdeli med šestimi valji bokser motorja. Valji morajo biti votli in tanki, zato so se pri CNC-obdelavi komponente po­javili izzivi, povezani z rezalnimi orodji. Orodja je namreč težko obvladovati zaradi velike pro­ste dolžine in vibracij. Aluminij poleg tega ni idealen material za sesalni kolektor, ker pre­dobro prenaša toploto na zrak. Ker Dundon ni prejel naročila za večjo serijo delov, tudi nalož­ba v orodja za brizganje plastike ni bila upra­vičena. Pri Dundonu so se hitro poučili, kako jim pri izdelavi prototipov in končnih izdel­kov lahko pomaga 3D-tiskanje. Izbrali so teh­nologijo HP Multi Jet Fusion, ki jih je prepri­čala z zmogljivostjo in s ponovljivostjo. Sprva so jo izkoristili pri projektih na področju sesal­nih kolektorjev, eksperimentirati pa so začeli tudi pri drugih projektih, denimo pri detajlih litih izpušnih prirobnic. S tehnologijo HP MJF ne izdelajo le enega uporabnega dela, ampak cele sestave, ki jih privijačijo, in se tako pribli­žajo obliki končnega izdelka.

Dundon Motorsports danes s tehnologijo HP Multi Jet Fusion izdeluje od 10 do 12 različnih delov, kot so posode kolektorjev, sesalni kana­li in ohišja zračnih filtrov. S sposobnostjo hitre­ga iteriranja lahko z manjšimi konstrukcijskimi spremembami izboljšajo funkcionalnost delov. Uvedba tehnologije HP Multi Jet Fusion jim je tako odprla popolnoma nov tržni segment in li­nijo izdelkov, o katerih prej niso razmišljali – se­salnih kolektorjev, kanalov in ohišij zračnih fil­trov. V tehnologiji vidijo velik potencial za stal­no dodajanje novih konjskih moči Porscheje­vim motorjem za osebna in dirkalna vozila.

Triple Eight Race Engineering, proizvodnja pri visokih obratih

Podjetje Triple Eight Race Engineering je uporabilo tehnologijo HP Multi Jet Fusion za 3D-tiskanje komponent in orodij za izdelavo volanskega obroča za dirkalnike. Prinesla jim je svobodo pri oblikovanju, saj so volan lah­ko prilagodili voznikovi edinstveni anatomiji, hkrati pa prihranili pri času in stroških.

Triple Eight Race Engineering oziroma Red Bull Holden Racing Team je avstralska ekipa, ki tekmuje v prvenstvu Virgin Australian Super­cars Championship, paradni kategoriji moto­športa na tem kontinentu. Poleg tega zagota­vlja tehnično podporo ter izdeluje komponen­te vozil za druge dirkaške ekipe. Podjetje se je lotilo poenostavitve proizvodnega procesa in izdelave delov po meri, ki so izboljšali ergo­nomijo volanskega obroča v dirkalnem av­tomobilu. Preden so pridobili dostop do teh­nologije HP MJF, je bila edina možnost draga in zamudna CNC-obdelava aluminijastih oro­dij za brizganje volanskega obroča ali upora­ba obstoječega 3D-tiskalnika FDM. Zaradi sla­bih standardov in obsega naknadne obdelave so iskali drugo rešitev. Svoboda oblikovanja, ki jo prinaša tehnologija HP MJF, je podjetju Tri­ple Eight omogočila zmanjšanje teže delov in prilagoditev držajev na volanu voznikovi ana­tomiji. S prilagoditvijo oprijema individualnim potrebam lahko vozniki dosežejo boljši nad­zor nad vozilom, so natančnejši pri krmilje­nju in uživajo v večjem udobju. Pri drugih teh­nologijah, kot je CNC-obdelava, bi proizvo­dni stroški za par polovic kalupa dosegli 3.000 evrov, temu pa je treba prišteti še stroške izde­lave končnega izdelka. S tehnologijo HP MJF znašajo stroški obeh polovic 3D-natisnjenega kalupa le 650 evrov, kar pomeni skoraj 80-od­stotni prihranek. Dosegli so tudi znaten pri­hranek pri času, saj jim je tehnologija HP MJF pomagala skrajšati konstrukcijsko-razvojni ci­kel s treh ali štirih tednov na le tri ali štiri dni.

Nadomestni deli za Toyoto in Nissan

Japonski avtomobilski proizvajalec Toyo­ta na področju 3D-tiskanja nadomestnih av­tomobilskih delov na zahtevo sodeluje s pod­jetjem SOLIZE. Toyota v okviru projekta za polnjenje zalog nadomestnih delov uporablja 3D-tiskalnike HP Multi Jet Fusion. Te dele pro­daja skupaj z nadomestnimi deli, izdelanimi po konvencionalnih postopkih. Tehnologija je Toyoti poleg izboljšane sposobnosti za pro­izvodnjo manjših serij prinesla tudi možnost optimizacije konstrukcije in dobavnih rokov za nove dele. SOLIZE s 3D-tiskalniki HP izde­luje tudi nadomestne dele opuščenih vozil za NISMO, Nissanovo divizijo za tuning in moto­šport. Prvi s 3D-tiskanjem restavriran kos je bil plastični del zaščite kabelskih snopov za vozilo R32 Nissan Skyline GT-R. Del izdelujejo z mate­rialom PA 11, ki zagotavlja dobre mehanske la­stnosti in prilagodljivost pri oblikovanju.

Avtomobilski proizvajalci morajo za potre­be popravil in zamenjave zagotoviti dolgo­trajno oskrbo z nadomestnimi deli. Proizvo­dnja in skladiščenje delov za vozila, ki so bila ukinjena, nadgrajena ali prenovljena, sta lah­ko zahtevna in draga, saj morajo proizvajalci hraniti orodja, upravljati skladiščenje zalog in logistiko. Digitalna proizvodnja in 3D-tiskanje skrajšujeta dobavne roke, omogočata prilago­dljivost pri konstruiranju in 3D-proizvodnjo na zahtevo, zadovoljita povpraševanje po kom­pleksnih delih in nižata stroške. Trajnostna 3D-izdelava na zahtevo poleg tega prispeva k zmanjšanju količine industrijskih odpadkov in emisij ogljikovega dioksida v življenjskem ciklu izdelka. HP-jeva 3D tehnologija pa kon­struktorjem pomaga ustvariti komponente, ki jih z drugimi tehnologijami ni mogoče izdela­ti. Tehnologija HP MJF tako ostaja nepogrešlji­va na neštetih področjih, saj omogoča uresni­čitev tudi najzahtevnejših zamisli.

Odgovore na vprašanja o možnostih upo­rabe 3D-tehnologije HP MJF in optimizaciji iz­delkov za digitalno proizvodnjo dobite pri slo­venskem ponudniku in serviserju 3D-tiskal­nikov HP, podjetju CGS plus. Vabljeni v naš demo center na Brnčičevi ulici 13 v Ljubljani, kjer si lahko ogledate delovanje tiskalnikov ter primere s to tehnologijo natisnjenih kosov za slovenska in tuja podjetja.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji