Objavljeno: 25.4.2007

Prenosniki glavni razlog za rast prodaje

Rezultati analize družbe IDC v regiji EMEA, v katero sodi tudi Slovenija, kažejo na to, da je vse večje povpraševanje po prenosnih računalnikih, kjer so v prvem četrtletju celo presegli pričakovanja. V regiji EMEA je celoten trg osebnih računalnikov zrasel za 13,2% v primerjavi z istim četrtletjem prejšnjega leta in tako dosegel 19,4 milijona prodanih enot, medtem ko je trg prenosnih računalnikov v istem obdobju zrasel za kar 34.3%. Rast trga prenosnih računalnikov v Sloveniji ni bila tako močna, a je v istem obdobju vseeno dosegla zavidljivih 19,8% medtem ko je celotni trg zabeležil 10,9-odstotno rast.

Prodaja namiznih računalnikov je v primerjavi z prejšnjim letom ostala na podobni ravni. V Sloveniji sta na področju prenosnikov trenutno vodilni tržni znamki HP in Toshiba nadaljevali z uspešno prodajo, saj sta skupaj osvojili 43% celotnega trga prenosnih računalnikov. Prodaja podjetja Lenovo je zabeležila rahel padec v primerjavi s prvim četrtletjem prejšnjega leta, predvsem zaradi manjšega povpraševanja v poslovnem svetu in vse večje konkurence v maloprodajnem segmentu, medtem ko je prodaja prenosnikov znamke Fujitsu Siemens in Acer sicer rasla, a vendar ne tako močno kot trg sam.

HP nadaljuje s pritiskom in močnim vodstvom na trgu, saj je v primerjavi z prvim četrtletjem prejšnjega leta zabeležil 25% rast splošne prodaje in 57% rast v segmentu prenosnih računalnikov. Acer med petimi največjimi proizvajalci še naprej beleži največjo rast prodaje, saj jo je primerjavi z prvim četrtletjem prejšnjega leta uspel povečati za 46% v segmentu prenosnih in kar 48% v segmentu namiznih računalnikov.

Dell je končal še eno manj uspešno četrtletje, saj je zabeležil rahel padec prodaje, predvsem zaradi majhnega povpraševanja s strani podjetij, močne konkurence s strani podjetja HP in konkurence v maloprodajnem kanalu. Fujitsu-Siemens se po slabši drugi polovici prejšnjega leta vrača k bolj pozitivnim trendom. Toshiba nadaljuje z uspešnim delom in po prodaji drži peto mesto v regiji EMEA. Izdelovalec je bil v segmentu prenosnih računalnikov uspešen predvsem zaradi obširne ponudbe in aktivne prodajne strategije v maloprodajnem kanalu.

Lenovo in Packard Bell, trenutno šesti in sedmi izdelovalec, sta zabeležila zdravo rast prodaje. Lenovo se je v primerjavi z prvim četrtletjem prejšnjega leta vrnil na spodbudno 14-odstotno rast, medtem ko je Packard Bell uspel predvsem v potrošniškem segmentu. Podjetju Asus je prav tako uspelo povečati prodajo prenosnih računalnikov in s tem obdržati osmo mesto na lestvici.

Vse večje povpraševanje po prenosnih rešitvah je še posebno očitno v srednji in vzhodni Evropi, kjer je prodaja narasla za več kot 70%. Razloge je moč iskati pri vse večji kupni moči prebivalstva, rastočem potrošniškem segmentu in močni ekonomske rasti v omenjeni regiji, prav tako pa ne gre zanemariti padajoče cene, s katerimi želijo proizvajalci pritegniti možne kupce. Kot rezultat vseh omenjenih dejavnikov je v večini držav regije EMEA tržni delež prenosnikov prerasel delež prodaje namiznih računalnikov. Najbolj zanimivo je dogajanje v Savdski Arabiji, kjer je prodaja prenosnikov že dvakrat večja kot prodaja namiznih modelov.

Predstavitev operacijskega sistema Windows Vista ni imela večjega vpliva na prodajo, a je skupaj z novimi procesorji vsekakor pripomogla k rasti trga. Predvsem je sprožila nekaj zamenjav namiznih računalnikov in s tem vsaj delno pripomogla k prodaji v omenjenem segmentu. Naraščajoče povpraševanje potrošnikov po prenosnih računalnikih in splošna rast prodaje v srednji in vzhodni Evropi bosta ostala glavna dejavnika v letu 2007, prav tako pa v drugi polovici leta pri družbi IDC pričakujejo, da se bo vse več kupcev odločilo za zamenjavo svojih obstoječih prenosnih računalnikov, kar bo predvidoma dodatno stabiliziralo prodajo v bližnji prihodnosti.

http://www.idc.com

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Xiaomi predstavil pametni pralni stroj prihodnosti

    Xiaomi je na kitajskem trgu predstavil pametni pralni stroj Mijia Three‑Zone Pro Drum 10 kg, ki prinaša nov pristop k pranju perila s tremi ločenimi bobni

    Objavljeno: 23.9.2025 09:00
  • Uporabnikom je žal, da so posodobili telefon iPhone

    Apple je izdal dolgo pričakovani iOS 26, ki prinaša novo podobo Liquid Glass in številne funkcije, ki pa niso vseh navdušile.

    Objavljeno: 18.9.2025 15:00
  • Umetna inteligenca opustošila indijski informacijski sektor

    Prva industrija, ki je začela klecati pod težo umetne inteligence, je nekoliko presenetljivo indijski informacijski sektor. Država je zaradi znanja angleščine, izobraženosti in nizke cene dela velikan pri nudenju informacijskih storitev, kot so podpora uporabnikom. Sektor, ki je letno težak dobrih 250 milijard dolarjev, je lani zaposlil 70 odstotkov manj svežih diplomantov kot v letih pred tem!

    Objavljeno: 17.9.2025 05:00
  • ChatGPT za kriminalce

    SpamGPT je nova platforma, ki jo uporabljajo spletni kriminalci za pošiljanje neželene pošte in izvajanje napadov z ribarjenjem.

    Objavljeno: 22.9.2025 19:30
  • Nvidia presenetila s 5-milijardno investicijo v Intel

    Nvidia je pretresla tehnološki svet z napovedjo, da bo investirala pet milijard dolarjev v Intel in z njim sklenila dogovor o skupnem razvoju čipov. S tem bo postala ena največjih delničark podjetja, ki se že dlje časa sooča s padcem tržnega deleža in neuspešnimi poskusi na področju grafike in umetne inteligence. Vrednost delnic družbe Intel je po najavi takoj zrasla za 23%.

    Objavljeno: 19.9.2025 05:00 | Teme: Intel, nvidia
  • Steam bo nehal delovati na 32-bitnem Windows 10

    Valve je sporočil, da bo z novim letom ukinil podporo za 32-bitne različice Windows v svoji priljubljeni platformi za digitalno distribucijo iger Steam. Uporabnikov 32-bitnega Windows 10 imajo le 0,01 odstotka, so zatrdili, zato ne pričakujejo večjega odpora.

    Objavljeno: 22.9.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji