Objavljeno: 4.4.2000

Mobilni operaterji predrago sprejemajo stacionarne klice

Združenje European Competitive Telecommunications Association (ECTA) ocenjuje, da evropski operaterji mobilne telefonije letno zaračunajo 4,5 milijarde evrov preveč za klice, ki prihajajo iz stacionarnih telefonskih omrežij. V raziskavi, ki so jo naročili pri svetovalnem podjetju Analysys Ltd., so pretehtali ceno zaključevanja klicev v evropskih mobilnih omrežjih z metodo, ki jo je razvijal tudi britanski telekomunikacijski regulator The Office of Telecommunications (Oftel).

Rezultati kažejo, da mobilni operaterji za zaključevanje (terminacijo) klicev stacionarnim operaterjem zaračunajo od 40 do 70 % previsoko ceno in ti zneski bremenijo žepe uporabnikov. Terminalna nadomestila, ki jih zaračunavajo stacionarni operaterji so največkrat natančno opredeljena, pri mobilnih operaterjih pa niso. Z višanjem cen storitev in znižanjem dejanskih stroškov zaradi naprednejših in bolj učinkovitih omrežij ob nespremenjenih načinih zaračunavanja lahko presežni stroški dosežejo tudi 300 %.

ECTA je o rezultatih raziskave že poročala Evropski komisiji, ki se pospešeno ukvarja s telekomunikacijsko regulativo. Evropska komisija je v preteklosti objavila primerjalne in priporočene cene za povezovanje (interconnection) med operaterji stacionarne telefonije, kar je odločilno prispevalo k njihovem zmanjšanju. ECTA želi na podoben način čim hitreje doseči blagodejne spremembe tudi v mobilni telefoniji, vendar zakonodajnih sprememb ni pričakovati pred letom 2003.

http://www.ectaweb.org

http://www.analysys.com

http://www.oftel.gov.uk

http://europa.eu.int

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji