Objavljeno: 8.1.2014 06:00

Kitajci dobivajo igralne konzole

Kitajska se pridružuje razvitim državam sveta glede na kriterij, ki bo še zlasti drag igralcem iger. Po 13 letih bo mogoče na Kitajskem spet legalno kupiti tuje konzole.

Sliši se pravzaprav neverjetno, da v najbolj naseljeni državi na svetu in s Foxconnom in ostalimi podjetji največjem proizvajalcu zabavne elektronike doslej ni bilo mogoče zakonito kupiti tuje igralne konzole. Še več, tujcem jih ni bilo dovoljeno niti proizvajati. Vse to je posledica zakona iz leta 2000, ki je prepovedal proizvodnjo, uvoz in prodajo konzol.

Tedaj je bil razlog, ki ga je navedla partija, skrb za mlade. Konzole naj bi imele negativne učinke za duševno zdravje odraščajočih osebkov, še zlasti če jih ti igrajo več ur dnevno, zato so jih v skladu s svojim režimom kratko malo prepovedali. In da bi karseda omejili tihotapljenje in se izognili komentarjem o hipokriziji, so prepovedali še njihovo proizvodnjo.

Po večurnem ekstremnem igranju iger so najbolj znani Korejci, a so imeli smrtne incidente tudi na Kitajskem. Leta 2007 sta zaradi izčrpanosti ob večurnem igranju iger umrla vsaj dva človeka, znani pa so tudi primeri samomorov in ubojev, ki so povezani z igrami. Vse to je kitajske oblasti utrdilo v prepričanju, da je igranje iger škodljivo in da prepoved koristi.

Razlog za spremembo javno ni znan, a oblasti verjetno niso ugotovile, da so se igralci poboljšali, niti niso dobile nenadne sle po demokraciji. Bržkone so ugotovili, da je prepoved prodaje konzol neučinkovit ukrep, ki prispeva samo k rasti sivega trga. Število naprav, na katerih je mogoče igrati igre, je namreč v zadnjem času skokovito poskočilo. Tablice, pametni telefoni in ostala premikajoča električna šara več kot učinkovito poganjajo številne igre, za nameček pa so se razpasle spletne igre, ki jih lahko igramo kar iz brskalnika. Glavnino pa tako ali tako zavzemajo osebni računalniki.

Medtem so se tudi konzole veselo prodajale na sivem trgu. Trg iger je na Kitajskem vreden 10 milijard evrov, do tega velika večina odpade na igre za PC-je. Tretji razlog je gospodarstvo, saj so bile konzole ene redkih elektronskih naprav, ki jih je tudi Foxconn moral proizvajati v ZDA in drugih deželah izven Kitajske. Zakaj ne bi kaj zaslužili, so dejali.

Kitajska je v Šanghaju odprla prostotrgovinsko območje, kjer bo tujim družbam dovoljeno proizvajanje konzol. Te bodo morale konzole še vedno predložiti ministrstvu in pridobiti potrdilo o skladnosti, a bo njihov "uvoz" na Kitajsko potem mogočen. (Kam tu sodi Foxconn, ni enostavno ugotoviti, saj je podjetje v resnici tajvansko, a proizvaja praktično vse na Kitajskem. Za nameček pa Kitajci obravnavajo Tajvan kot del države.)

Po celi državi bo tako odslej dovoljeno kupiti konzolo. Microsoft, Sony in Nintendo si že manejo roke, a čaka jih težko delo. Vprašanje je namreč, kako bo to izvedljivo v praksi, saj več kot 70 odstotkov potencialnih igralcev iger zasluži manj kot 4000 juanov (630 dolarjev) mesečno. Xbox One stane 500 dolarjev, PlayStation 4 400 dolarjev, igre pa okoli 50-60 dolarjev. A seveda je povsem mogoče, da bodo cene na Kitajskem nižje. Že sedaj namreč tam cveti trg modificiranih konzol in piratskih iger, ki stanejo dolar.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji