Objavljeno: 4.2.2019 10:00

Facebook praznuje 15 let

4. februarja 2004 je Mark Zuckebreg v študentskem domu na univerzi Harvard odprl portal TheFacebook.com, namenjen druženju s prijatelji in sklepanju novih poznanstev, spremljanju dogajanja in objavljanju informacij za povečanje lastne vidnosti. Še leta 2008 je bilo videti, da imajo drugi spletni servisi za digitalno druženje, kot je že zdavnaj preminuli MySpace, več možnosti in kapitala, toda Facebook je vse hitro prehitel in pustil v ozadju. Zuckerbeg je z druščino hitro gradil imperij in se širil. Na primer z nakupi komplementarnih storitev Instagram in Whatsapp, ki jih bodo prav v letošnjem letu združili v enotno storitev.

Facebook je v preteklih letih postal ena najbolj obiskanih spletnih storitev. Danes jo uporablja več kot 2,3 milijarde ljudi po celem svetu. Na vrhuncu je storitev uporabljalo dve tretjini prebivalcev ZDA, dnevno pa so pri prebiranju in pisanju novic v povprečju porabili več kot uro svojega časa. V zadnjem času na številnih razvitih trgih beležijo upad članstva, zanimivo, pogosto ravno med malajskimi generacijami.

Toda Facebook se je začel ubadati tudi z vse večjimi težavami. Najprej so kar nekaj časa iskali primeren poslovni model, s katerim bi lahko služili ob hkratnem zagotavljanju brezplačnih storitev za svoje članstvo. A pi iskanju prave kombinacije oglaševanja in trženja podatkov so kar nekajkrat prestopili mejo zakonsko in javno dovoljenega, kar se je najbolj odrazilo v lanskem škandalu partnerske družbe Cambridge Anaytica, ki je trgovala z osebnimi podatki brez vednosti uporabnikov.

Facebook je kljub temu na pravi poti in je v letu 2018 zabeležil 30% rast prihodkov in kar 61% rast dobička. Poleg samega družabnega omrežja razvijajo številne druge nove tehnologije, kot so navidezna resničnost, umetna inteligenca, vse s ciljem, da bi Facebook ostal še naprej stičišče za druženje in dogajanje.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji