Oglasno sporočilo
Objavljeno: 26.6.2019 07:00

Če je dovolj dobro za Formulo 1…

Ansera je slovensko podjetje, ki s pomočjo TIBCO® analitičnih rešitev pomaga strankam raziskovati njihove podatke, da lahko sprejemajo hitre in prave odločitve. Direktorja mag. Marka Žnidaršiča smo povprašali o tem, na kakšen način to počnejo in zakaj so TIBCO® rešitve primerne tudi za slovenske družbe.

Povejte nam, s kakšnimi izzivi se srečujete pri vpeljavi poslovne analitike v slovenskih podjetjih.

Največji izziv je zagotovo v tem, da podjetja pričnejo razumevati poslovno analitiko kot kontinuiran proces, ki ima nek začetek, ne pa tudi konca. Veliko projektov poslovne analitike se še vedno dela po principu na ključ, z vnaprej definiranim proračunom, roki za dokončanje in vnaprej določenimi vsebinami. To je sicer šolsko managersko pravilno razmišljanje, kako se držati proračuna, a v tem primeru ima to nasprotni učinek.

Lahko to bolj razložite?

Kaj pravzaprav potrebuje podjetje na področju analitike, se običajno pokaže šele takrat, ko je projekta pravzaprav že konec, sredstva pa so izčrpana. Taki projekti imajo tendenco, da s časoma zamrejo oz. je analitika omejena na neke zelo generalne informacije. Mi želimo analitiko spustiti na zelo nizek operativni nivo. Tam lahko daje neposredne prihranke. Govorimo lahko o analitiki, katere strošek se povrne v nekaj mesecih ali tednih.

Pa vendarle, podjetja morajo nekako obvladovati tveganje, imajo omejena sredstva.

Seveda, zato je potrebno začeti postopoma. V rešitve investirati sorazmerno s pričakovano uporabo, analitiko pa implementirati na način, da jo izvajajo podjetja v čim večji možni meri sama. Zunanje svetovalce, kot smo tudi mi, uporabiti zgolj za svetovanje, postavitev infrastrukture, čim manj pa za klikanje, kreiranje vsebin. Te naj uporabniki pripravijo sami, saj sami vedo, kaj jih najbolj zanima in na kakšen način želijo tako vsebino preučiti. Podjetja, ki veliko ali v celoti pripravljajo vsebine sama, so najbolj zadovoljna z našimi rešitvami.

Zakaj pa menite, da so za to primerne TIBCO® analitične rešitve?

TIBCO® Spotfire je splošno znan kot ena najboljših rešitev za agilno poslovno analitiko. Na trgu je vedno več orodij, ki omogočajo izredno lepe prikaze podatkov, a se zatakne pri raziskovanju, t.i. self service analitiki. Med TIBCO® Spotfire uporabniki kroži rek, da je najbolj pogosto uporabljana funkcija TIBCO® Spotfire rešitev uvoz podatkov iz pregledničnih programov, medtem ko je pri večini drugih sistemov izvoz podatkov v preglednične programe. V resnici je to običajno eno prvih vprašanj, ki jih dobimo na predstavitvah teh rešitev.

In odgovor?

Dokler uporabljamo sistem za poslovno analitiko za izvoz podatkov v preglednične programe, delamo nekaj hudo narobe. Investiramo v eno orodje, da lahko uporabljamo drugega. To nima smisla.

V čem pa še vidite pomembno dodano vrednost TIBCO® rešitev?

TIBCO® je pod eno streho združil cel spekter rešitev, katere je ustrezno integriral. V bistvu je združil stebre poslovne analitike, ki jih lahko poimenujemo kot: vizualizacija in raziskovanje podatkov, napredna analitika vključno s prediktivno analitiko in statistiko, virtualizacija podatkov in pa analitika v realnem času. Poleg tega analitične vsebine povezuje z drugimi lastnimi rešitvami s področja povezovanja in integracije podatkov ter njihovega upravljanja.

Zakaj pa je to tako pomembno?

Ker se analitika ne konča s postavitvijo nadzornih plošč. Potrebno je kontinuirano raziskovanje podatkov. Za to je potreben zelo agilen pristop na področju virov podatkov (virtualizacija). Včasih je potrebno poseči po zahtevnejših metodah ali pa je potrebno podatke analizirati v realnem času. To so stvari, ki imajo ogromen potencial za podjetja in druge organizacije, katera bodo s tem pridobivala konkurenčne prednosti. Kdor te rešitve kupuje na trgu od različnih nišnih ponudnikov, pride do izziva integracije, s tem pa nenormalno visoke investicije ali celo nepremostljivih tehnoloških preprek.

Kdo pa uporablja te rešitve v takem obsegu?

Kdor hoče biti konkurenčen na dolgi rok. Najprej je bilo to omejeno na zelo velike sisteme, kot so finančne in energetske korporacije. Mi se veliko ukvarjamo z napredno vizualizacijo in raziskovanjem podatkov. Uporabljamo rešitev za podatkovno virtualizacijo (TIBCO® Data Virtualization) kot alternativno obliko rigidnim podatkovnim skladiščem. Analitika v realnem času je izziv, ki ga TIBCO® rešuje s t.i. TIBCO® Streaming rešitvami. Vse te rešitve so medsebojno povezane, običajno pa podatki končajo v TIBCO® Spotfire orodju, lahko pa tudi drugje. Naše stranke so večja slovenska podjetja, pa tudi relativno majhna. Rešitve so danes dostopne praktično vsem.

Pa bi izpostavili kakšen konkreten primer, kjer se to najbolj očitno manifestira kot konkurenčna prednost?

Trenutno je najbolj prepoznavno partnerstvo med TIBCO® in moštvom Mercedes AMG Petronas Formula 1 ekipo. Uporabljajo cel spekter TIBCO® rešitev, kjer je še posebej poudarek na analitiki v realnem času.

FIA je na primer v letu 2019 omejila čas moštvom, ki ga lahko porabijo za testiranje aerodinamike. Zato Mercedes-AMG Petronas Motorsport napredne prediktivne modele in analitiko v realnem času uporablja za čim boljši izkoristek tega časa. Kot kaže trenutni potek prvenstva F1, je ravno aerodinamika ena ključnih prednosti tega moštva letošnje sezone.

Pa vendar, F1 in slovenska podjetja nimajo veliko skupnega.

Seveda imajo, naše stranke lahko uporabljajo enake rešitve. Namesto temperatur zavor Lewisa Hamiltona in aerodinamičnih podatkov morajo analizirati svoje procese. Ključno pri tem je, da prepoznavajo svoje podatkovne vire kot pomembno sredstvo za doseganje konkurenčnih prednosti, pri čemer uporabljajo enake rešitve, gledajo v ekran z enakim programskim orodjem in hočejo biti tudi s pomočjo teh rešitev najboljši na trgu.

www.ansera.si

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji