Objavljeno: 22.12.2020 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor Januar 2021

Učite se na napakah drugih

Digitalne preobrazbe preplavljajo poslovni svet. Podjetja morajo biti agilna, povezana in poslovati po zadnji modi, če naj ostanejo konkurenčna. Toda pri digitalni preobrazbi delajo tudi napake. To je kratek seznam, čemu se velja izogniti.

Po podatkih analitskega podjetja 451 Research se je že več kot polovica podjetij in organizacij lotila pobud za digitalno preobrazbo poslovanja. Dobra petina pa se jih s preobrazbo, čeprav v bolj omejenem obsegu, ukvarja projektno. Bomo zato kmalu videli povsem drugačna podjetja in poslovne modele? Niti ne. Kot ugotavljajo podjetja in analitiki, je digitalna preobrazba zahtevna stvar. V praksi preobrazba poslovanja uspe le 28 odstotkom večjih podjetij. Izpostavljamo deset napak podjetij, ki jim digitalna preobrazba spodleti.

Pomanjkanje vizije in enotnega razumevanja

Poskrbite, da bodo vodstvo, vsi vodje oddelkov ter zaposleni enotno razumeli pomen digitalne preobrazbe. Podjetja s pomanjkanjem vizije slabše uporabljajo tehnologijo, ki jo sicer imajo na voljo. Digitalno preobrazbo je treba opraviti premišljeno in enotno. Uvajanje nove tehnologije zgolj zaradi nje same še ni digitalna preobrazba.

Nezadostno financiranje

Ustrezno financiranje je ključnega pomena za vsak IT-projekt, če želimo, da je uspešen. Organizacije bi morale digitalno preobrazbo obravnavati kot strateško potezo celotnega podjetja in ji temu primerno dodeliti ustrezen proračun. Zelo pogosta napaka je, da podjetja preobrazbo obravnavajo kot projekt, ki zadeva zgolj oddelek informatike, in le temu tudi dodelijo določena sredstva. To redko zadostuje za doseganje želenega cilja. Podjetje mora zagotoviti, da proračun izraža dejstvo, da gre za preobrazbo celotnega podjetja.

Odprava starih sider

Največja ovira za prihodnji uspeh podjetja je njegov pretekli uspeh, je nekoč izjavil ameriški poslovnež. Tudi mantra »Ne popravljaj, kar ni pokvarjeno«, ki jo pogosto ponavljajo v oddelkih IT, ne pripomore k izvedbi digitalne preobrazbe. Če so stare metode delovale v preteklosti, to še ni zagotovilo, da jim bo uspevalo tudi v prihodnje. (Ob)držanje starejših sistemov in pristopov je lahko velika napaka, saj pogosto vodi do zamude pri izvedbi preobrazbe.

Slaba priprava

Če predpostavite, da bo (zunanji) izvajalec poskrbel za vse, je to velika napaka. Vaše podjetje je za izvajalca novost, potreboval bo vaše strokovno znanje, ki ga bo vodilo in mu pomagalo razumeti, kako podjetje dejansko deluje. Brez temeljite priprave – sebe in izvajalca – bo želeni rezultat preobrazbe izostal.

Napačno razumevanje

Prepričajte se, ali ste zaposlenim dokazali pomen in obseg digitalne preobrazbe. Najprej pa morate zato preučiti in razumeti, kako se digitalna tehnologija uporablja v vaši panogi in kako jo je mogoče uvesti.

(Ne)ustvarjanje vrednosti za uporabnike

Podjetja se pri digitalni preobrazbi pogosto zapletejo v tehnologijo in rezanje stroškov. Pri tem lahko povsem pozabijo na uporabnike teh rešitev – zaposlene. Ne glede na to, ali v sklopu preobrazbe spreminjate sistem upravljanja odnosov s strankami (CRM) ali pa kadrovski informacijski sistem, v središče vedno postavite tistega, ki ga bo uporabljal. Razmislite, kaj vse bo on lahko imel od novosti in inovacij.

Brez jasnega vodje in odgovornosti

Mnogi upravni odbori, direktorji ali vodje oddelkov pogosto digitalne preobrazbe ne dojemajo kot lastne odgovornosti, temveč to prelagajo na oddelek IT. To podjetjem preprečuje, da bi uveljavila resnične spremembe. Vodenje preobrazbe je treba jasno dodeliti določenim osebam/nosilcem. Določite vodje ekip na vseh ravneh in v vseh oddelkih.

Pretirano načrtovanje

Prehod na digitalno poslovanje je težko načrtovati do popolnosti, saj zahteva nekaj prilagodljivosti. Podjetja se lahko zapletejo v neskončne razprave o manjših podrobnostih, ki upočasnijo preobrazbo.

Kultura kot ovira

Kultura podjetja je lahko ena največjih ovir pri razširjanju digitalne preobrazbe. Če inovacije in sodobni duh niso obstoječe vrline podjetja, se mora to osredotočiti na njih ter spodbuditi kulturne in vedenjske spremembe zaposlenih. Kultura v podjetju je lahko velika ovira, a če zaposlenim uspešno predstavite vizijo boljše prihodnosti, imate več možnosti, da boste hitreje in skupaj veslali ter pluli v isto smer.

(Ne)izobraževanje uporabnikov

Veliko podjetij čas in denar vloži v malodane neverjetno, visokotehnološko preobrazbo, pozabi pa na izobraževanje uporabnikov/zaposlenih. Če ti novih rešitev ne razumejo, jih tudi ne bodo želeli ali pa preprosto ne bodo znali kar najbolje uporabljati. Poskrbite, da boste vsaki skupini dodelili vodje, ki bodo zaposlene spodbujali k uporabi napredne programske opreme in hkrati znali odgovarjati na njihova vprašanja.

V poslu velja pregovor, da se nič dobrega ne doseže na (pretirano) enostaven način. To kot pribito velja tudi za digitalno preobrazbo. Ne glede na to, ali izvajate celovito preobrazbo podjetja ali spreminjate oddelek za oddelkom, bodo odlični rezultati zahtevali velike vložke. Povečana učinkovitost, produktivnost in ustvarjanje konkurenčnih prednosti so dosegljivi ne le s pravilnim načrtom, temveč tudi z dobro izvedbo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji