Objavljeno: 30.9.2025 | Avtor: Marko Kovač | Monitor Oktober 2025

Skrivnostni dnevnik sitnega naročnika

Skrivnostni dnevnik sitnega naročnika

Večina uporabnikov je do mobilnih storitev resignirano (ne)zadovoljnih, le manjši delež jih nadleguje ponudnike in išče najboljšo storitev za svoj denar …

Očitno imajo tudi ponudniki interneta podoben sentiment do uporabnikov, le da, namesto da bi izboljševali ponudbo, uporabnike raje nadlegujejo z vsakoletnimi podražitvami. Pri nas je obdobje za podražitve navadno poletje, kar je morda prikladno, saj je večina ljudi na dopustu in nimajo možnosti ali želje ukvarjati se z birokracijo, kot je možnost brezplačne prekinitve pogodbe. Zvito, ni kaj.

Zakup člankov

Izbirate lahko med:

Za plačilo lahko uporabite plačilno kartico ali PayPal ali Google Pay:

 

Najprej se morate prijaviti.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Objavljeno: 30.9.2025 | Avtor: Marko Kovač | Monitor Oktober 2025
Skrivnostni dnevnik sitnega naročnika

Večina uporabnikov je do mobilnih storitev resignirano (ne)zadovoljnih, le manjši delež jih nadleguje ponudnike in išče najboljšo storitev za svoj denar …

Očitno imajo tudi ponudniki interneta podoben sentiment do uporabnikov, le da, namesto da bi izboljševali ponudbo, uporabnike raje nadlegujejo z vsakoletnimi podražitvami. Pri nas je obdobje za podražitve navadno poletje, kar je morda prikladno, saj je večina ljudi na dopustu in nimajo možnosti ali želje ukvarjati se z birokracijo, kot je možnost brezplačne prekinitve pogodbe. Zvito, ni kaj.

Kakorkoli že, tudi moj ponudnik se je odločil za podražitev. Obvestilo je poslal kar prek SMS, čeprav se ne spomnim, da sem mu kdaj dal eksplicitno pravico za tovrstno nadlego. Kakorkoli že, branje pravne solate prek zaslona telefona je moteče že za mlade, za osebe globoko v srednjih letih pa mukotrpno. Ker obrazložitve podražitve in novega sistema obračuna naročnine nisem razumel, sem vljudno zaprosil za jedrnato različico.

Izkazalo se je, da je moj ponudnik precej prefrigan. Najprej se je delal, da me ne pozna. Čeprav sem za komunikacijo uporabljal prav tisti poštni predal, v katerega pošilja račune (ki so mimogrede redno poplačani). Menda bi mi lahko kak nepridiprav vdrl v račun, veselo plačeval usluge in nato nadlegoval uboge pare na helpdesku. Ne, številka naročnika je bila obvezna. Naj pojasnim, da je to številka, ki jo je določil prav ponudnik, da mu bo poslovanje z mano lažje. In zdaj jo je želel izvedeti? Na srečo je številka zapisana na vsakomesečnem računu, ki mi ga ponudnik pošilja v taisti nabiralnik, v katerega bi lahko vdrl nepridiprav. Po nekaj kolobocijah mi je številko uspelo najti in z njo osrečiti ponudnika.

Moja sitnoba je bila posledica tega, da smo v zadnjih letih res bolj malo uporabljali dodatne usluge ponudnika. Morda tudi zato, ker je del avdiovizualne opreme že v letih, a hudič pač noče crkniti. In ker sem po analizi plačil ugotovi, da sem kot zvesti naročnik v vseh teh letih ponudniku plačal kar nekaj tisočakov, sem namignil, da bi bilo fino, če bi mi ta ponudil novo televizijo. Žal ni bil za. Ampak potem smo se dogovorili za popust v prihodnje. Ponudba je bila sicer manj ugodna od nekaterih, ki jih je bilo mogoče zaslediti na internetu, toda kompromis se mi je zdel v redu.

Sam sem si kriv, kaj pa se ukvarjam s skrivanjem številke naročnika, z lovljenjem kurirjev in zavračanjem napačne pogodbe.

Aja, se spomnite, da sem si zaželel preprostejše pojasnilo ponudbe? In sem jo dobil – natisnjeno na petih straneh. Toda da ne bi bilo preprosto, je ena od teh strani vsebovala povezave na devet dodatnih dokumentov, ki so obsegali od nekaj do 40 strani. Na srečo so imeli natisnjene kode QR, če bi si zaželel dokumente prebrati s telefonom. Toliko o jedrnatosti. Priznam, da je bilo moje potrpljenje na koncu, zato sem upal, da lahko pogodbo tudi formalno podpišemo.

Ker gre vendarle za spletnega ponudnika, sem pričakoval, da bomo uporabili ustrezno digitalno storitev. Konec koncev sem opremljen s številnimi digitalnimi načini dokazovanja istovetnosti, da številke naročnika niti ne omenjam. Ne, ponudnik je bil neomajen – potrebno je osebno preverjanje, za kar so pooblastili kar kurirja. Tak način se zdi dobra ideja – za upokojensko srenjo, a precej manj za človeka, ki ima delo na različnih koncih Slovenije. Ker kurir ni hotel slišati o popoldanskemu obisku, je sledilo nekaj dni, ko sva se igrala skrivalnice. Po dveh tednih igre sem se v upanju, da bom ustavil kalvarijo, napotil v poslovalnico ponudnika. Pravo izpostavo sem našel že v drugem poskusu. A tik pred podpisom pogodbe sem ugotovil, da je bila v njej napaka. Ponudnik je dano ponudbo malce prilagodil in popust razpolovil. Podpis pogodbe sem zavrnil, ponudnik pa se je obvezal, da bo napako popravil takoj naslednji dan, ki se je raztegnil na skoraj teden. Po mojem naslednjem poizvedovanju so končno izdali popravljeno različico. Tokrat smo podpis izvedli kar prek spleta in celo brez številke naročnika. Toda ko sem že upal, da je projekt končan, me je presenetil račun, ki seveda – ni upošteval popusta. Menda sem pogodbo podpisal prepozno. Res je, sam sem si kriv, kaj pa se ukvarjam s skrivanjem številke naročnika, z lovljenjem kurirjev in zavračanjem napačne pogodbe.

Opisana kolobocija z mojim ponudnikom je seveda lahko posledica le zelo čudnega spleta okoliščin, toda branje podobnih izkušenj sotrpinov namiguje, da gre za običajno prakso ponudnikov, ki izkoriščajo vdanost v usodo večine uporabnikov. Ta večina ne izgublja časa in podražitve mirno prebavi, manjšina pa negoduje ali celo zamenja ponudnika in izkoristi popust.

Žal še vedno ne vem, ali je tovrstno razburjanje res vredno parih fičnikov popusta, ki sem ga plačal s porabo mojega bolj ali manj dragocenega časa. A hkrati je to edini način za upočasnitev »malorizacije« (angl. enshittification) storitve.

Najbolj brano

  • Xiaomi predstavil pametni pralni stroj prihodnosti

    Xiaomi je na kitajskem trgu predstavil pametni pralni stroj Mijia Three‑Zone Pro Drum 10 kg, ki prinaša nov pristop k pranju perila s tremi ločenimi bobni

    Objavljeno: 23.9.2025 09:00
  • Uporabnikom je žal, da so posodobili telefon iPhone

    Apple je izdal dolgo pričakovani iOS 26, ki prinaša novo podobo Liquid Glass in številne funkcije, ki pa niso vseh navdušile.

    Objavljeno: 18.9.2025 15:00
  • Umetna inteligenca opustošila indijski informacijski sektor

    Prva industrija, ki je začela klecati pod težo umetne inteligence, je nekoliko presenetljivo indijski informacijski sektor. Država je zaradi znanja angleščine, izobraženosti in nizke cene dela velikan pri nudenju informacijskih storitev, kot so podpora uporabnikom. Sektor, ki je letno težak dobrih 250 milijard dolarjev, je lani zaposlil 70 odstotkov manj svežih diplomantov kot v letih pred tem!

    Objavljeno: 17.9.2025 05:00
  • ChatGPT za kriminalce

    SpamGPT je nova platforma, ki jo uporabljajo spletni kriminalci za pošiljanje neželene pošte in izvajanje napadov z ribarjenjem.

    Objavljeno: 22.9.2025 19:30
  • Steam bo nehal delovati na 32-bitnem Windows 10

    Valve je sporočil, da bo z novim letom ukinil podporo za 32-bitne različice Windows v svoji priljubljeni platformi za digitalno distribucijo iger Steam. Uporabnikov 32-bitnega Windows 10 imajo le 0,01 odstotka, so zatrdili, zato ne pričakujejo večjega odpora.

    Objavljeno: 22.9.2025 05:00
  • Nvidia presenetila s 5-milijardno investicijo v Intel

    Nvidia je pretresla tehnološki svet z napovedjo, da bo investirala pet milijard dolarjev v Intel in z njim sklenila dogovor o skupnem razvoju čipov. S tem bo postala ena največjih delničark podjetja, ki se že dlje časa sooča s padcem tržnega deleža in neuspešnimi poskusi na področju grafike in umetne inteligence. Vrednost delnic družbe Intel je po najavi takoj zrasla za 23%.

    Objavljeno: 19.9.2025 05:00 | Teme: Intel, nvidia
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji