Objavljeno: 26.8.2008 14:40 | Avtor: Primož Gabrijelčič | Monitor Julij-avgust 2008

Poletna zabava

Za vroče poletne dni priporočamo igranje. Sestavite si tank, podrite z njim verigo domin in z njo aktivirajte vodomet. Nadalje priporočamo, da to naredite kar v računalniku - saj smo vendar računalniška revija!

Za to poletno zabavo vam priporočamo program s primernim imenom Phun. Gre za simulator (ploščatega) sveta, ki ga je razvil Emil Ernerfeldt. Ker je bil program med prijatelji velika uspešnica, ga je razvijal naprej in tako je prišel že do različice 3.5. No, bodimo natančni, do 3.5 beta, in to je verjetno krivo tudi za kar nekaj težav, ki smo jih imeli s programom.

Phun je enostaven. Začnete tako, da v programu narišete dvodimenzionalni model mehanizma. Pri tem lahko uporabite kroge, pravokotnike, brezoblične like, pa tudi vzmeti, verige in celo vodo. Zobnikov ne pozna, lahko pa jih izdelate z dodatkom Phun Gear Creator in jih vključite v model. Dele modela lahko spojite ali pribijete na ozadje, druge pa opremite z osmi, ki jih lahko poganjajo motorji. Potem poženete simulacijo in občudujete dogajanje na zaslonu. Še bolje pa je, da lahko med samo simulacijo spreminjate model - premikate elemente, jih dodajate in brišete. In vse to v Windows, Mac OS X in na Linuxih.

Zaradi nepovezanosti programa na operacijski sistem je vmesnik rahlo čuden. Videti je bolj kot DOSovski program, ki deluje v grafičnem načinu - če se morda še spomnite časov, ko smo poganjali take stvari. Vmesnik pa je tudi zelo enostaven za rabo, ko se ga navadimo. Predmet, recimo, izbrišemo kar tako, da čezenj z miško narišemo črto. Več predmetov lahko izberemo na običajen način, s klikanjem, ali pa okrog njih narišemo zaključeno črto. Z desno tipko miške se premikamo po modelu, s srednjo ali s kolescem pa spreminjamo velikost.

Predmetom lahko nastavimo fizikalne lastnosti, ki vplivajo na simulacijo. Spreminjamo lahko trenje, prožnost in gostoto. Celotno simulacijo lahko poganjamo v breztežnostnem ali brezzračnem prostoru. Določimo lahko tudi, kateri predmeti se bodo zaletavali in kateri ne. Nekako tako, kot da bi se simulacija dogajala na več plasteh hkrati.

Nekaj dokumentacije najdete v programu samem (klik po napis Help!), še več je je na Phunovem spletišču (povezavi Tutorial in FAQ na desni). Ko boste že tam, si oglejte še objavljene modele (Share scenes). Veliko primerov je zbranih tudi na YouTube (www.youtube.com/group/phun). Priporočamo vam tudi ogled avtorjeve predstavitve programa na www.youtube.com/watch?v=0H5g9VS0ENM in našega posnetka na Monitor TV.

Omenili smo, da zobnike dodajamo s samostojnim programom. Vanj uvozimo Phunovo projektno datoteko, vanjo dodamo zobnike in zobate letve ter spremembe shranimo in projekt odpremo v Phunu. Zobniki postanejo polnovredni člani modela in jih lahko premikamo in vrtimo. Žal spreminjanje velikosti objektov (nasploh) v Phunu ni mogoče.

Gear Creator ima manjšo težavo - če nastavitve sistema niso angleške, naredi datoteko, ki je Phun ne prebere več pravilno. Pred uporabo zato preklopite oblikovanje številk v angleščino (Start, Nadzorna plošča, Področne in jezikovne možnosti).

Slovenski prevod Phuna je že na voljo, ni pa še dodan v uradno distribucijo. Dodajanje novega jezika je nadvse enostavno. Ugasnite Phun, prenesite arhiv www.monitor.si/datoteke/phun-slo.zip in ga odpakirajte v mapo c:\program files\Phun\Data\Language. Poženite Phun in kliknite File, Change Language, Slovenscina. To je vse. Slovenski prevod je delo Timoteja Maroševiča.

Phun je nadvse zabaven program, s katerim se lahko tudi marsikaj naučimo - denimo to, kako težko je zgraditi dobro delujoč katapult. Ima sicer nekaj stabilnostnih težav, a mu jih glede na ceno brez težav odpustimo. Pa veselo zabavo!

Enostavno simulacijo imamo izdelano v desetih minutah.

Gear Creator izdeluje zobnike in zobate letve.

Phun 3.5 beta

Kaj: Dvodimenzionalni fizikalni simulator.

Izdeluje: Emil Ernerfeldt, www.phun.at.

Cena: Brezplačno.

Za: Enostavna raba, simulacija verig, vzmeti in vode, podpira veliko operacijskih sistemov. Zabaven!

Proti: Nestabilnost, simulacije niso vedno ponovljive, simulacije z vodo so počasne.

Phun Gear Creator 0.1.0.30

Kaj: Program za izdelavo zobnikov za Phun.

Izdeluje: Anthony Walter, www.codebot.org/articles/?doc=9516.

Cena: Brezplačno.

Za: Enostavna izdelava zobnikov in zobatih letev.

Proti: Tisto, kar vidiš, ni vedno tudi tisto, kar dobiš. Težave v Oknih s slovenskimi nastavitvami.

Zaradi nepovezanosti programa na operacijski sistem je vmesnik rahlo čuden. Videti je bolj kot DOSovski program, ki deluje v grafičnem načinu - če se morda še spomnite časov, ko smo poganjali take stvari.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Programerska naloga, ki je ni rešil nihče

    Vsako leto se najboljši dijaki v programiranju na svetu merijo na olimpijadi iz informatike, kjer nastopa tudi slovenska ekipa. Tekmovalci v dveh tekmovalnih dneh rešujejo šest nalog, kodo pa pišejo v jeziku C++. Ene izmed nalog letos ni rešil nihče izmed 330 tekmovalci.

    Objavljeno: 6.8.2025 07:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
  • Xiaomi predstavil pametni ventilator

    Xiaomi je v poletni vročini za evropske trge predstavil Smart Desktop Air Circulation Fan, kompakten pametni ventilator, zasnovan za močan pretok zraka v manjših prostorih. 

    Objavljeno: 6.8.2025 11:00
  • Microsoft bo ukinil enoto GitHub

    Ko je Microsoft leta 2018 prevzel GitHub, se ni nič bistvenega spremenilo, saj je ostal samostojna enota z istim direktorjem. A Thomas Dohmke, ki je od leta 2021čas vodil GitHub, je napovedal odhod iz podjetja, saj ima druge podjetniške cilje. Microsoft zamenjave ne bo iskal.

    Objavljeno: 13.8.2025 05:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji