Naučimo se kupiti!

Naučimo se kupiti!
Objavljeno: 11.6.2013 | Avtor: Matjaž Klančar | Kategorija: Uvodnik | Revija: Julij 2013

V Monitorju smo znani po tem, da redno preizkušamo tehnične izdelke, jih med seboj primerjamo in svetujemo, katerega izmed njih se splača kupiti, ker je v izbrani konkurenci najboljši. Tokrat smo ubrali drugačno pot – v tej posebni številki smo se potrudili z nasveti, kako se izbiranja in kupovanja sploh lotiti.

Posebne« številke so pri nas že tradicionalne, letošnja je sedma po vrsti. Uvedli smo jih, ker v rednih številkah revije, ki ima vendarle samo 112 strani, vedno zmanjka prostora za poglobljene razčlenitve včasih zelo obširnih tematik. In, seveda, uvedli smo jih zato, ker je poletje dolgo, Monitor pa julija ne izide, zato je bralcu smiselno vnaprej pripraviti dve številki, za dva poletna meseca.

Prva posebna številka je bila posvečena video kameram in je nastala izpod peresa Nikolaja Pečenka, ki je ravno takrat izdal knjigo na to temo. Uspeh te prve številke, ki se je (še) bolj kot preizkusu samih kamer posvetila umetnosti dela z njimi (da, snemanje, tako kot fotografiranje, je v resnici umetnost), nas je vzpodbudila, da smo iz nje zasnovali poletni trend posebnih številk. Mimogrede, verjetno ste opazili, da danes video kamer za domačo rabo bolj ali manj ni več – imamo fotoaparate, ki znajo tudi snemati, in seveda imamo telefone, ki počnejo isto, le s slabšimi lečami oz. »lečami«.

Logično nadaljevanje je bila leta 2007 številka, ko smo preizkusili kar 100 fotoaparatov (takrat smo jim še pripenjali predpono »digitalni«, ker so v resnici še vedno bili tudi »analogni«). Velika številka, vendar smo tudi tokrat poudarek namenili delu s tehniko – zapisali smo nasvete, kako fotografirati, in o tem, kaj sploh sestavlja dobro fotografijo.

Da ne bom preveč podroben, nadaljevali smo s številkami o prenosnikih in telefonih, televizorjih, telefonih in tablicah in, v lanski številki, nasveti. Nasveti na sto in en način. O Oknih, Jabolkih, o pametnih telefonih, omrežjih, obdelavi videa.

Letos lansko tematiko razširjamo v nekoliko drugi smeri – z nasveti, »kako kupiti neki izdelek«, v nasprotju z bolj monitorjevskimi nasveti vrste »kateri izdelek kupiti«. Saj ste že slišali, da je človeka vedno bolje naučiti loviti ribe, kot pa mu le dati ribo, mar ne? ;) Take nakupovalne vodnike bi po našem mnenju morale imeti vse tehnične prodajalne, da bi se lahko kupci pred nakupom ustrezno podučili o iskanem izdelku. Da bi (iz)vedeli, kaj je pri določenem izdelku pomembno in kaj ne, kaj je tisto, po čemer se izdelki med seboj sploh ločijo.

Pri nakupu računalnika bi morali, recimo, kupca odločno odgnati od pehanja za megahertzi in celo od pehanja za čim hitrejšim procesorjem, saj slednjega dandanes v resnici le redkokdo potrebuje. Odvrniti bi ga morali od razširjenega mnenja, da je (naj)dražji prenosnik tudi najboljši prenosnik. »Najboljših« je namreč veliko, odvisno od kupčevih potreb, lahko je tak tudi zelo poceni model (ki pa je morda lahek in/ali majhen). Da niti ne govorim o iskanju vedno več in več »megapikslov«, ki jih zmorejo fotoaparati. Izdelovalci se pač trudijo kupce zvabiti na enostavne limanice in jih privabiti z vedno višjimi številkami (česarkoli). Tako kot so bile to včasih vedno višje ločljivosti tiskalnikov. 300 pik pa palec, 600, 1200, 2800, 5600 … Popolnoma nepomemben podatek, ki je (bil) redkokdaj povezan z resnično oceno kakovosti odtisa. Danes je tak podatek število »hercev«, ki jih »zmorejo« televizorji. 50 Hz, 100 Hz … 2600 Hz! Dejstvo je, da razlike med 100 in 200 Hz ne bo opazil prav nihče. Kaj pa 3D? Resda smo že nekoliko mimo »3D balona«, ki se je napihnil prek trga televizorjev, pa vendar – ko kupujete televizor, mora ta biti obvezno 3D, ali ne? Ne, če ne gledate radi (3D) risank in če si ne boste kupili tudi predvajalnika blu-ray 3D. Sodelavka me je pred kratkim spraševala, ali ji lahko kako uredim, da bi njen novi televizor 3D prikazal kaj tridimenzionalnega, da bo videla, zakaj ga je sploh kupila … In, hej, najboljši projektor za domači kino je seveda tisti, ki ima kar največ »lumnov«, oz. ki kar najbolj sveti, ali ne? Napaka, filmi, ki jih gledamo v temi oz. v mraku, enostavno ne smejo biti presvetli. Kaj pa tablica? Beseda »tablica« je danes med povprečnimi uporabniki še vedno sinonim za iPad. Pa je to res? Nikakor, danes si lahko omislimo odlične tablice tudi v taboru Android. Da o vrhunskih telefonih, ki jih nekateri še vedno enačijo z iPhoni, niti ne govorim.

Skratka, na naslednjih straneh si lahko preberete vse, kar morate vedeti, če vas zanima nakup katere izmed tehničnih naprav, ki smo se jih dotaknili. Čisto na koncu pa si lahko preberete še nasvete o »izbiri« spletne trgovine, če vam zidane niso všeč. Za posladek pa si preberite še nekaj »hard core« nasvetov za optimizacijo strojne opreme. 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki