Objavljeno: 26.5.2009 | Avtor: David Vidmar | Monitor Maj 2009 | Teme: splet

Igrajmo.se

Igre in druženje sta dve najbolj priljubljeni spletni dejavnosti. Z malo domišljije je mogoče oboje združiti in posledica je spletno mesto, kamor bomo radi zahajali ob samotnih zimskih večerih. Če bodo avtorji do takrat odpravili napake, ki igralno spletišče trenutno tarejo, seveda.

Čeprav se nemara zdi drugače, naslov članka ni naša domislica, temveč dejanski spletni naslov novega igralnega spletišča kranjskega podjetja ThirdFrameStudios oz. 3fs. Na www.igrajmo.se se lahko s prijatelji ali neznanci, v najslabšem primeru pa kar z računalniškim nasprotnikom, pomerimo v različnih družabnih igrah. Med pisanjem članka so bile na voljo štiri igre: človek ne jezi se oz. "ludo", "domine", skicirka oz. "sketcher" in tarok, avtorji pa že obljubljajo nove.

"Človek ne jezi se" ne potrebuje posebne predstavitve, saj smo ga neumorno preigravali kot otroci in ga zdaj - z otroki. Zanimivo je videti spletno različico, čeprav ta igra na prvi pogled ni posebno primerna za spletno igranje. Da je resnica ravno nasprotna, pritrjuje dejstvo, da je človek ne jezi se na Igrajmo.se daleč najbolj priljubljena igra! Domine so še ena igra, ki se je spomnimo iz otroštva, in odigrati kakšno rundo po mnogih letih premora, je zanimivo, čeprav ne posebej zabavno. Skicirka je igra, v kateri se igralci izmenjujejo pri risanju gesla, ki ga določi računalnik, drugi igralci pa poskušajo kar se da hitro ugotoviti, kaj poskuša risar narisati. Po dosedanjih izkušnjah sodeč, je Skicirka druga najbolj priljubljena igra na Igrajmo.se in kaj hitro nas lahko zasvoji. Med preizkušanjem si je avtor zadal cilj, da bo odigral dve ali tri igre, pa se je zgodilo, da se je šele čez debelo uro zavedel, da že predolgo bulji v zaslon, po katerem čečkajo neznanci z drugega konca internetnega kabla.

Avtorji prek Twitterja sporočajo, da imajo težave...

Pozitivno nas je presenetilo, da so avtorji med igre uvrstili tudi tarok, še posebej zato, ker je ta igra nekako čudežno priljubljena pri nas, drugod pa bistveno manj. Igramo lahko v troje ali štiri in igra zvesto sledi pravilom, ki jih poznamo in po katerih igramo v Sloveniji. Igramo lahko tudi proti računalniku, a to seveda ni prav zabavno, saj računalnik praktično nikoli ne igra prave igre, in tako smo prisiljeni trenirati "klopa". Igranje z resničnimi nasprotniki pa je precej bolj podobno pravi igri taroka, možnost pogovarjanja pa pride še kako prav. Čeprav je igranje preko spleta zanimivo in zabavno, pa do pravega tarokiranja seveda manjka slani prigrizek in kakšno pivo.

Avtorji so se zares potrudili in spletišču nadeli zelo sodoben in všečen videz. Okolja posameznih iger so res lepo izdelana, animacije so gladke in ne pretirano nadležne. Spletišče je izdelano v tehnologiji flash. Vse igre je mogoče igrati proti računalniku ali pa živim nasprotnikom, če želimo, pa lahko igro samo spremljamo. Glede na možnost izbiranja države, od koder prihajamo, je spletišče namenjeno predvsem balkanskim in vzhodnoevropskim državam, čeprav vabijo tudi nekatere večje evropske narode. Obisk trenutno še ni velik in prav lahko se zgodi, da boste morali igrati "tarok" proti računalniškim nasprotnikom. Da ne bi ostalo samo pri igranju, so avtorji dodali tudi družabni element. Uporabnike, s katerimi se merimo v igrah, lahko označimo kot prijatelje, da se naslednjič laže najdemo. Med igranjem se lahko pogovarjamo, oz. si izmenjujemo besedilna sporočila. Nevsakdanji dodatek pa je možnost, da med igranjem poslušamo katero izmed spletnih radijskih postaj, ki so jih avtorji vključili v spletišče. Zamisel, ki se ponuja kar sama, je, da bi avtorji vključili še možnost pogovarjanja po nekakšnem telefonu, saj bi to igranje naredilo še bolj zabavno. Morda v naslednjih različicah ...

Partija taroka, vendar brez piva in slanega prigrizka.

Igrajmo.se je v različici beta, naleteli pa smo le na dve napaki v delovanju. Prva je lepotna - če izberemo za jezik uporabniškega vmesnika slovenščino, se marsikje namesto slovenske besede prikaže angleška različica. Druga težava pa je občasna nedostopnost spletne strani. Sodeč po obvestilih na Twitterju (twitter.com/Igrajmo_se), gre za zlonamerne DDOS napade na spletišče. Na trenutke se tudi zdi, da preveč zaslonskega prostora zaseda pogovor in premalo sama igra. Vsaj pri taroku bi si želeli nekoliko večji "zum" na karte.

Največja pomanjkljivost igrajmo.se je zelo nenavaden način registracije. Da bo prijavljeno uporabniško ime delovalo tudi po začetnem preizkusnem obdobju, avtorji zahtevajo, da jim s telefona pošljemo sporočilo SMS. Zahteva bo marsikoga odvrnila od registracije, čeprav avtorji na vsakem koraku opravičujejo svoje zahteve in obljubljajo, da nimajo zlih namenov. Radi bi jim verjeli, a če je Facebook (vsaj za trenutek) zamikal kup denarja, ki bi ga dobili za izdajo osebnih podatkov svojih članov, kako naj bomo prepričani, da takšni skušnjavi ne bi podlegli v kranjskem podjetju?

Igrajmo.se

Kaj: Spletno mesto za druženje in igranje družabnih iger.
Izdeluje: 3fs, www.3fs.si.
Za: Oblika, izvedba.
Proti: Občasne težave z nedostopnostjo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji