Električno gnana pločevina na štirih kolesih

Objavljeno: 25.9.2018 | Avtor: Miran Varga | Kategorija: Fokus | Revija: Oktober 2018

Veliko ljudi z zanimanjem spremlja dogajanje v avtomobilski industriji, ki doživlja svojevrstno preobrazbo. Klasičnim vozilom z motorji na notranje izgorevanje se po robu postavljajo električna vozila. V naslednjih treh letih naj bi proizvajalci vozil predstavili kar okoli 340 novih modelov, ki bodo bodisi povsem električni bodisi hibridne sorte. Preverili smo, kaj se danes dogaja v svetu električno gnanih vozil.

Lani se je prvič v zgodovini zgodilo, da je prodaja novih električno gnanih vozil presegla milijon primerkov – če mednje štejemo tudi t. i. priključne hibride, ki lahko krajše razdalje prevozijo zgolj na elektriko. Proizvajalci so zanje našli kar dobra 1,2 milijona kupcev, pri čemer velja poudariti, da sta bili »čistokrvni« električni vozili dve tretjini, vsak tretji pa je sodil v kategorijo priključnih hibridov. Raziskava McKinsey Electric Vehicle Index pa je postregla še z zanimivo statistiko – električno gnana vozila so si med vsemi vozili »odrezala« 1,3-odstotni tržni delež. Čeprav so šele začela svoj pohod, so pravzaprav že prehodila spodobno pot – še leta 2012 je bil njihov globalni tržni delež zgolj 0,2 odstotka. Študija družbe ResearchAndMarkets pa je postregla s podatkom, da so proizvajalci električnih vozil lani ustvarili 119 milijard ameriških dolarjev prihodkov, leta 2025 pa naj bi ob napovedani 22,3-odstotni povprečni letni rasti tržišča za svoja električna vozila prejeli že 567 milijard ameriških dolarjev.

Zakup člankov

Za daljši zakup pregleda člankov je potrebno biti prijavljen.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Zakup posameznega članka ali dnevni zakup je na voljo tudi samo z vnosom e-naslova.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki