Avdio produkcija na Androidu

Objavljeno: 29.9.2014 08:00 | Avtor: Marko Drobnjak | Kategorija: Nasveti | Revija: Junij 2014 | Teme: android, video

Če potegnemo črto pod letošnjim NAMM (največjim svetovnim trgovskim dogodkom s področja glasbene industrije, ki poteka v sončni Kaliforniji), lahko zlahka rečemo, da bodo letos na trgu številni novi pripomočki in orodja za glasbeno produkcijo, tako s področja strojne kot programske opreme. Nas so zanimale novosti pri programski opremi za Android.

Teden dni po omenjenem dogodku je belgijsko podjetje Image-Line predstavilo mobilno različico svoje namizne artilerije za avdio produkcijo – FL (FruityLoops) Studio Mobile 1.3, kjer za ceno »gajbice« jabolk dobimo studio na dlani.

Če smo vešči rabe večjega brata, ne bo težav pri uporabi mobilne različice. Programski vmesnik na platformi Android producira glasbo ob pomoči šestih zavihkov, kjer lahko nastavljamo marsikaj. Poleg tega je mogoče posamezne inštrumente obdelati z osnovnimi filtri, izenačevalnikom (equalizerjem) itn. Vmesnik za »bobne« je razporejeni v obliki, ki izhaja iz devetdesetih let, kjer lahko prek klasičnih padov simuliramo igranje ali pa jih odigramo ob pomoči posebnega pripomočka, kjer prek vizualne klaviature nadziramo hkrati vse, od »hi-hatov« do »drum kickov«. Pri tem lahko nastavljamo količino oktav, glasnost posameznih sekvenc itd.

Pri tem lahko nastavljamo količino oktav, glasnost posameznih sekvenc itd.

Funkcije, ki so na voljo, nas gotovo ne bodo razočarale. Malo manj všečne pa so pomanjkljivosti:  programček ne omogoča nalaganja lastnih vzorcev, sete lahko sestavljamo zgolj z zvoki iz programa, tako npr. ni mogoč uvoz lastnih bobnov, tudi naknadno urejanje posnetkov .wav ni možno. Producentom, ki ustvarjajo v slogu devetdesetih, zadeva torej ne bo pisana na kožo, vsem drugim, ki prisegajo na novodobno produkcijo, pa FL Studio Mobile praktično pušča odprte neskončne kombinacije ustvarjanja.

Bobni in poimenovanja

Bobni in poimenovanja

Vmesnik za snemanje in igranje inštrumentov

Vmesnik za snemanje in igranje inštrumentov

Kaj še velja preizkusiti?

Magix Music Maker Jam je v primerjavi s FL Studiem pravo nasprotje. Program, ki temelji na vgrajenih vzorcih oz. »samplih«, nekoliko spominja na namizne inačice iz prejšnjega desetletja, še bolj pa na program Ejay Hip Hop 5 oz. 6, za katerega je včasih zadoščal PC z 256 MB pomnilnika, 1,2 GHz procesorjem in minimalno ločljivostjo zaslona 800 × 600 pik. Današnji androidni »cegli« po tej plati z lahkoto prekašajo tedanje računalnike, je pa razvoj programov za mobilno avdio produkcijo še vedno bolj hobi program izdelovalcev tovrstne studijske opreme. V Music Makerju tako »Jamamo« ob pomoči osmih baznih inštrumentov, ki v povprečju vsebujejo štiri že nastavljene sete za posamezne instrumentne segmente. Programček nam omogoča nastavljanja setov, glasnosti posameznih elementov, urejanje prehodov med deli skladbe ipd.    

Vse omenjeno je moč shraniti v projekt, a ga zaenkrat ni mogoče izvoziti v zvočno datoteko. Ustvarjalci so poskrbeli tudi za žanrsko pestrost, saj lahko izbiramo med tremi produkcijskimi slogi: Dance, Hip Hop in Rock. Na voljo so kot brezplačna dopolnitev programa.

Če za zgoraj opisani aplikaciji velja, da sta lično in slogovno vizualno zelo pregledni in urejeni, za naslednjo to velja nekoliko manj. Gre za program GroveMixer, katerega slogan je »Drum machine in your pocket« (razvijalca programske opreme FlexByte Software, ki sicer ponuja še peščico drugovrstnih aplikacij). Že iz imena lahko sklepamo, da bo osrednji element programa temeljil na programiranju bobnov, z malce spretnosti pa lahko program izigramo, da predvaja tudi druge datoteke .wav (npr. prej izrezane vzorce).

Tako praktično nadgradimo izhodiščno minimalistično zbirko zvokov, ki jih ponuja program, in dobimo orodje, ki spominja na klasične istonamenske strojne pripomočke iz prejšnjih desetletij. Tako lahko programiramo praktično vse zvoke oz. vzorce in v končni fazi odigramo veliko več kot samo bobne. Poleg tega lahko posameznim zvokom nastavljamo glasnost.

Vmesnik, kjer določamo tempo ter prisotnost posameznih inštrumentov.

Vmesnik, kjer določamo tempo ter prisotnost posameznih inštrumentov.

Preprosta vizualna podoba za programiranje bobnov

Preprosta vizualna podoba za programiranje bobnov

Nekoliko slabši videz programa nedvomno odtehta možnost shranjevanja projektov in poznejši izvoz v štiri različne zvočne formate, med drugim tudi v .wav.

Supreme MPA (Lite) je dejansko prototip prejšnjih dveh in zelo spominja na znano aplikacijo za jabolčne platforme AKAI MPC2000 iOS app. Po zagonu imamo opravka s tipičnimi šestnajstimi padi, kjer lahko razporedimo poprej razrezane oz. pripravljanje vzorce in jih pozneje sproduciramo/sprogramiramo ali odigramo v želenem vrstnem redu.  

Zamisel za aplikacijo izhaja iz strojnega pripomočka MPC (Music Production Center), ki ga je podjetje AKAI predstavilo daljnega leta 1988. Ta izhodiščna platforma s postavitvijo »štiri krat štiri« pade je postala klasika in najbolj zaželen hip hop produkcijski pripomoček zadnjih treh desetletij. Poleg omenjenih navideznih gobic (ki so v realnem svetu v resnici gumijaste) nam program omogoča tudi igranje inštrumentov, ki temeljijo na klavirskih tipkah, na voljo pa je tudi nekaj dodatkov z raznimi seti in vzorci, ki vsebuje zvočne zapise: od fanfar do bobnov.

V trgovini Google Play sta na voljo dve različici programa – plačljiva in brezplačna. Slednja na žalost ne omogoča urejanja in shranjevanja projektov ali izvoz v format .wav. Uporabnik oz. producent ima v obeh različicah na voljo kar nekaj možnosti, od nastavljanja tempa pa do, recimo, snemanja inštrumentov oz. vzorcev, ki se igra prek padov. Veliko večino elementov lahko tudi pozneje urejamo v predelu za skladbo, kjer je mogoče nastavljati tudi prehode in razne osnovne učinke.

16 klasičnih padov

16 klasičnih padov

Stimulacija samplov prek klavirskega vmesnika

Stimulacija samplov prek klavirskega vmesnika

Seveda to ni vse

Preizkušeni programi na hitro začrtajo podobo mobilne avdio produkcije. Na voljo pa je še kup  pomagal za ustvarjanje skladb, predvsem pa – mobilna produkcija še vedno nekaj korakov zaostaja za tisto pravo, studijsko. Trenutno stanje spominja na začetke in razvoj tovrstnih računalniških programov, kjer je bilo treba za končno celoto povsem izžeti zmožnosti enega programa in nato vmesni rezultat z ostankom prenesti v drugo opremo za nadaljevanje produkcije. Povsem enako velja za preizkušene aplikacije, kjer inštrumentalno temelji Fl Studio, drugi preizkušeni programi pa temeljijo na vzorcih. Prave kombinacije sistema z živo produkcijo in tisto, ki temelji na vzrocih, na vzorcih, trenutno še ni, lahko pa jo poustvarimo z raznimi kombinacijami. Le s Supreme MPA lahko pogojno uživamo v obojem.

Poleg omenjenega je tu še druga ovira – zmožnosti pametnega telefona oz. tablice, kjer trenutno še ni pravega recepta za latenco (zamujanje), ki nastaja pri kopičenju inštrumentov in učinkov. Najmanj takih težav ima GrooveMixer, kjer je lahko resnična ovira zgolj počasen nosilec v telefonu (pomnilniška kartica), malce večji problem z zamiki in latenco pa je moč čutiti v programu Supreme MPA, tako v brezplačni kot polni različici. Najbolj potraten zna biti FL Studio Mobile, kjer lahko napišemo in z nekaj sreče in dobro podporo procesorskih jedrc celo nekoliko simuliramo igranje celotnega orkestra. 

Fl Studio Mobile

Cena: 14,95 EUR.

✓    Pregleden, razmeroma tekoče delovanje.

✗    Manjka vmesnik za vzorce (t. i. Slicex na namiznih različicah).

Music Maker Jam

Cena: Brezplačen.

✓    Enostaven in ličen vizualni vmesnik.

✗    Program ne omogoča svobodnega ustvarjanje glasbe.

GrooveMixer

Cena: Brezplačen.

✓    Enostavnost.

✗    Arhaičen vizualni vmesnik, premalo dodatnih funkcij.

SupremeMPA

Cena: Brezplačen oz. 4,49 EUR.

✓    Dobra idejna zasnova, klasična raba.

✗    Latenca, neodzivnost.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki