Oglas
Objavljeno: 13.5.2025

Xiaomi Electric Scooter 5 Max – ko se vožnja po mestu spremeni v užitek

Priznam, električni skiroji so mi bili dolgo predvsem priročen pripomoček za zadnjih nekaj sto metrov do cilja. A potem sem preživel teden dni z Xiaomi Electric Scooter 5 Max – in ta skiro me je povsem presenetil.

Kaj je tisto, kar navdušuje?

Xiaomi je šel pri tem skiroju resničnoo korak naprej. Ne samo z zmogljivostjo, ampak s celotno izkušnjo. Vozil sem se v službo, skočil po opravkih, preizkusil razrite mestne ulice in se za konec celo odpravil na sobotni izlet čez pol mesta. In veste kaj? Prav nič mi ni manjkalo.

Začelo se je s pospeškom. Ko sem prvič pritisnil ročico in skiro gladko potegnil, sem moral priznati: 1000 W največje moči ni šala. Pelje hitro (do 25 km/h), odzivno in – najpomembneje – zanesljivo. Ko se je cesta postavila navkreber, sem ga brez težav pognal v klanec s 22-odstotnim naklonom. Brez zadihanosti, brez izgube hitrosti. Če živite v hribovitem mestu – ta zadeva zmore in dejansko lahko naredi do 60 km.

Tudi udoben

Po nekaj dneh vsakodnevne vožnje pa me je začelo navduševati tisto, kar pri skirojih običajno štejem kot »neizogibno zlo« – udobje. Dvojno vzmetenje (hidravlika spredaj, spiralna vzmet zadaj) in pnevmatike brez zračnic so delovali bolje, kot sem pričakoval. Po Ljubljani sem vozil čez tlakovce, luknje in robnike, pa sem bil ves čas stabilen in presenetljivo spočit. Nobenih bolečih zapestij ali neprijetnih sunkov – tukaj je Xiaomi naredil domačo nalogo.

Ko sem prvič zaviral v sili, sem bil hvaležen za dvojni zavorni sistem. Spredaj bobnasta, zadaj elektronska E-ABS zavora – kombinacija, ki omogoča hitro, a kontrolirano ustavljanje. Poleg tega ima skiro protizdrsni sistem (TCS), kar sem prvič zares občutil na mokri površini. Brez zdrsa, brez stresa.

Zmogljivost baterije?

Po oglaševanih 60 kilometrih sem bil skeptičen, a presenečen. Z razumno vožnjo in nekaj regenerativnega zaviranja sem zlahka dosegel 50+ km – več kot dovolj za nekaj dni uporabe brez polnjenja. Ko sem ga polnil, je trajalo le približno tri ure. Pa še to čez noč.

Funkcionalnosti me niso pustile ravnodušnega. Bluetooth povezava z aplikacijo Xiaomi Home omogoča zaklepanje skiroja, preverjanje stanja baterije, nadgradnje programske opreme in celo vklop smernikov ali zvočnega signala. Mimogrede – smerniki so E-Mark certificirani in oddajajo tudi zvok, kar je v mestu odlično za opozarjanje pešcev.

Na dež nisem računal, a sem ga vseeno dočakal. In spet – skiro me je presenetil. Z oceno IPX5 in odličnim oprijemom sem brez težav prišel domov, tudi po mokrih kolesarskih stezah. Prednja luč se samodejno vklopi, zadnja zavorna luč je dobro vidna, opcijsko pa jo lahko nastavite, da sveti ves čas. Vse prek aplikacije.

Zasnova in praktičnost? Trdna konstrukcija iz karbonskega jekla, zložljiv v treh korakih, teža zmerna, nosilnost do 120 kg. Ni igračka – to je resen prevoz. In všeč mi je, da je videti moderno, a ne kričeče. Lahko bi ga pripeljal tudi na sestanek.

Po enem tednu vožnje lahko rečem: Xiaomi Electric Scooter 5 Max je pr item produktu resnično naredil ogromen korak naprej. Ni le bolj zmogljiv od večine konkurence, ampak tudi udobnejši in varnejši. Za vse, ki iščete električni skiro za vsakodnevne vožnje in več kot le sprehod do trgovine, je to zelo dober kandidat.

Ocena: 4.8 / 5

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Starlinkovi sateliti padajo na Zemljo

    Kot v obrabljeni frazi je Starlink tudi v resnici upokojil že več satelitov, kot so jih druga podjetja sploh izstrelila. Vsak dan na Zemljo pade kakšen, kar ni malo. Že marca letos smo poročali, da je Starlink deorbitiral 865 satelitov, še dobrih tristo pa jih je bilo na seznamu. Trend se nadaljuje.

    Objavljeno: 13.10.2025 05:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Nizozemska prisilno prevzela kitajsko tovarno čipov

    Nizozemska je z izjemno kontroverzno in neobičajno potezo prevzela nadzor nad podjetjem Nexperia, ki je bilo v kitajski lasti. Ministrstvo za gospodarstvo je uporabilo zakon o dostopnosti izdelkov in ocenilo, da je vodenje podjetja resno zgrešeno, to pa ima posledice za dostopnost čipov, ki so ključna dobrina za državo in Evropo.

    Objavljeno: 14.10.2025 07:00
  • Windows bo umetni inteligenci dovolil dostop do lokalnih datotek

    Microsoft bo v operacijski sistem Windows 11 uvedel novo funkcionalnost umetne inteligence, imenovano Copilot Actions, ki omogoča izvajanje nalog na lokalno shranjenih datotekah. 

    Objavljeno: 17.10.2025 08:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji