Objavljeno: 14.4.2019 01:00

Bitka za standard povezanih avtomobilov

Bliža se trenutek, ko bo Evropska komisija sprejela prvi standard, ki bo omogočal brezžično povezavo med vozili ter med vozili in prometno infrastrukturo. Toda v ozadju poteka srdita bitka med dvema taboroma, od katerih vsakdo zagovarja svojo tehnološko osnovo.

Evropska komisija se nagiba k odločitvi, da bi podprla standard ITS-G5, ki za osnovo uporablja tehnologijo Wi-Fi, toda proti temu lobirajo telekomunikacijske družbe in nekatere posamezne vlade, ki bi želel ustoličenje standarda C-V2X, ki uporablja sodobnejšo tehnologijo mobilnih komunikacij 5G.

Argument Evropske komisije za ITS-5G je ta, da je tehnologija Wi-Fi bolj razširjena in bi jo lahko hitreje uporabili v praksi. Omrežja 5G so šele v nastanku, kar bi vsekakor vplivalo na hitrost vpeljave v območju EU.

Razdvojena je tudi sama avtomobilska industrija, kjer Volkswagen in Renault podpirata UTS-G5, na drugi pa Ford in Daimler  (skupaj s kopico tehnoloških družb, kot so Intel Ericsson, Huawei, Qualcomm, Samsung in Deutche Telekom) podpirata standard C-V2X.

Če bo komisija na koncu podprla ITS-G5, obstaja velika verjetnost, da bodo v prihodnosti nove nevšečnosti zaradi združljivosti izdelkov. Dolgoročno namreč večina verjame, da bodo vozila prej ali slej uporabljala tehnologijo 5G. Še več, prav avtomobilska raba je eden glavnih argumentov, da v ZDA pospešeno uvajajo omrežja 5G. Tudi Kitajska naj bi podprla mobilno tehnologijo pred uporabo Wi-Fija. Avtomobilska industrija pa ne želi podpirati različne tehnologije na različnih svetovnih trgih, zato tudi pritisk na odločevalce v EU.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
  • Nove vrste dron

    Podjetje Insta360 je predstavilo povsem nov koncept drona Antigravity A1, ki združuje 360-stopinjsko snemanje in FPV-letenje. 

    Objavljeno: 18.8.2025 10:00
  • Unreal Engine v avtomobilih Tesla

    Vse kaže, da Tesla pripravlja pomembno vizualno nadgradnjo sistemov, kot sta Autopilot in Full Self-Driving.

    Objavljeno: 15.8.2025 10:00
  • Perplexity bi kupil Chrome

    Umetno inteligentni iskalnik Perplexity je v odmevni in povsem nepričakovani potezi Googlu ponudil 34,5 milijarde ameriških dolarjev v gotovini za prevzem spletnega brskalnika Chrome.

    Objavljeno: 13.8.2025 10:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji