Objavljeno: 16.6.2015 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Posebna 2015

Važno, da je lep!

Važno, da je lep!

Je že tako, da morajo biti današnje naprave, in pri tem nimam v mislih le elektronskih, tudi lepo oblikovane. Sivim škatlam in kitajski ceneni plastiki je odklenkalo. Toda, ali v tem nemara vendarle malce pretiravamo?

V množici strojnih, pa tudi programskih izdelkov, ki smo jih kot najboljše predstavili v tej posebni izdaji Monitorja, boste res težko našli take, ki niso tudi oblikovno dovršeni. In prav je tako, tako kot jemo »tudi z očmi«, tudi naprave uporabljamo »tudi z očmi«. Ali pa vsaj kupujemo. Pa vendar, pri tem ne bi smeli iti predaleč – uporabnost naj bo kljub vsemu na prvem mestu.

Pri tem se spomnim na zadnje čase pogosto zgodbo, ki se vrti okoli vremenskih programov za mobilne telefone. Saj veste, vremenska aplikacija je ponavadi prva, ki jo vidimo na novo kupljenem telefonu, ker je ponavadi tovarniško nameščena in ker je – lepa. Sonček sije, kapljice padajo prek zaslona, morje valovi, s seznama lahko izberemo tudi najmanjše slovenske kraje … Fascinantno, kaj vse danes zmorejo ti pametni telefoni, mar ne? Težava je le v tem, da kažejo napačne napovedi in celo napačno trenutno stanje vremena. Kajti večinoma privzeti AccuWeather pač nima pojma, kakšno vreme je pri nas, temveč z lepimi sončki in kapljicami le bolj ali manj uspešno blefira. Tako kot še marsikatera vremenska aplikacija, ki se dela, da obvlada tudi Slovenijo, z Google Now vred. Ko pogledamo skozi okno, je takoj jasno, da s stvarnostjo nima prav veliko zveze. A to mojih kolegov in znancev nič ne moti, da si jih ne bi nameščali, se nad njimi navduševali in »jih uporabljali«. To, da je za naše kraje edino relevantna napoved ARSO, ki nima aplikacije, je pač žalostno dejstvo, ki se ga večina odloči preskočiti. Aplikacija Sonček, ki uporablja podatke ARSO, je resda natančna, toda bolj ali manj »grda« in zato nepriljubljena.

A tako pač je, tak je današnji svet, katerega pionir je vsekakor Apple. Njim je bil videz od nekdaj pomemben in je še danes. Toda zadeva deluje. Samo kot zgled – poznam primer, ko nekdo raje uporablja (res zelo) počasen star iMac kot ultra hitri PC. Kajti prvi »je lep«, drugi pa »grd«. Pa na obeh teče enak Windows 7, da ne bo pomote.

Drug zgled – tudi Apple Watch je funkcionalno pod tistim, kar smo tehnološki navdušenci že lani imeli na urah z Androidom, a se veliko bolje prodaja. Ker je lepo oblikovana in, še pomembneje, ima zveneče ime.

In še zgled iz neračunalniškega sveta – moj avtomehanik mi pravi, da tudi za 200 evrov ne more prodati starega avtomobila Opel Corsa, ker je pač star in grd. To, da ima zelo malo kilometrov in je tudi sicer odlično servisiran (pač, avtomehanikova last) nikogar ne zanima. Grd je. Ljudje raje dajo 10.000 evrov za novega.

Toda ta sistem »lepote« počasi začenja razumeti vedno več tehnoloških izdelovalcev. PCji oz. prenosniki  so danes že bolj ali manj vsi tudi oblikovno dodelani. Tako je tudi prav, drugače se v resnici zelo težko razlikujejo – ste že videli, kakšni so na pogled današnji ultra tanki modeli? Nekaj čipov in veliiiiiiiiiiika baterija. In zunanjost. Enako velja tudi za telefone, vsaj tiste bolj resnih izdelovalcev. In seveda – operacijski sistemi! »Šminkarija« je postala ključni sestavni del predstavitev novih različic teh naprav. Le oglejte si androidno »materialno oblikovanje«, novi Windows 10, da o Applovem iOS niti ne govorim! Hej, Blackberry je bil nekoč uspešnica, ker je bil odlična naprava za delo z elektronsko pošto. A je bil njegov operacijski sistem, bodimo pošteni – grd. Ni ga več.

Je že tako, lepota je pomembna, če je v kombinaciji z zmogljivostjo, pa na koncu zmaga. Kljub temu upam, da naprave v resnici vendarle kupujemo zato, ker delujejo, ker jih uporabljamo. Ker so hitre, odzivne, enostavne za uporabo in ker jim baterija zdrži ves dan in več. Če so ob tem še lepe, je to zagotovo velika odlika, o tem se strinjamo celo tehnološki navdušenci. Težko pa si predstavljam, da bi slednji za delo izbrali počasen lep iMac namesto hitrega sivega PCja s procesorjem Core i7 …

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji