Objavljeno: 25.9.2007 14:43 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Oktober 2007

Telekomunikacije, še vedno priložnost

Telekomunikacije, še vedno priložnost

Zlata doba telekomunikacij je mimo, velikokrat slišimo. Cene predragih prodaj (T)telekomov so že davno dosegle zenit. Tudi časi za mobilne operaterje, ki so pred časom v UMTS zmetali velikanske denarje, menda niso rožnati. Pa vendar je danes pri nas videti, da so, poleg storitev, komunikacije še edini del "računalništva", v katerega industrija verjame.

Kar poglejmo si obcestne "jumbo" panoje, enega izmed bolj učinkovitih pokazateljev, kdo ima denar ali kdo vsaj upa na dovolj denarja, da ga lahko tako suvereno troši. V IT branži so daleč najpogostejši oglasi za telekomunikacijska podjetja, le občasno se jim pridruži še kak prenosni računalnik. Ali pa je na plakatu kar oboje. Oglasi nas vabijo k "najcenejšemu" internetu, "najcenejši" telefoniji, "prek 130 tv programov", "4 mesece zastonj", poceni odplačevanje prenosnih računalnikov, če se zavežemo ob telekomunikacijah, itd.

Poleg tega podjetja vlagajo hude denarje v kolokacije, ki naj bi zagotovile neodvisnost od Telekoma, še veliko hujše denarje pa v optično omrežje, ki naj bi v prihodnosti nadomestilo Telekomove žice. Še bolj zabavno - v slednje vlagata kar dve podjetji, kar pomeni, da bomo, kot kaže, imeli dve neodvisni optični omrežji. Si predstavljate, da bi imeli dve neodvisni cestni omrežji?

Po drugi strani pa je vsaj zdaj trenutno videti, da se bo ta konkurenca razvila v isto smer, kot se je konkurenca na bakrenih paricah - v nižje cene. T-2jevo zadnjo pocenitev optičnih priklopov bo konkurenca (Telekom) gotovo (seveda neuradno) ocenila z isto besedo kot v času zagona VDSL - dumping. Res, cene za npr. 100 Mb/s povezavo so vsaj šestkrat nižje (!) od cen, ki jih uporabniki (podjetja) za to hitrost plačujemo zdaj. Res pa je, da so konkurenčna podjetja na bakreni parici to nekdaj res izjemno nizko ceno počasi skoraj (ponekod pa povsem) izenačila in jo bodo sčasoma morda tudi tokrat.

Najaktivnejši na oglasnem področju je v zadnjem času Tuš* (Tušev je toliko, da se je med Mirki, Engroji, Telekomi in Mobili res težko znajti, zato bom za njihovo označevanje uporabil kar klasično računalniško zvezdico ...). Oglasov za mobilno telefonijo sicer še ni, čeprav naj bi omrežje zagnali v kratkem, lahko pa zaenkrat opazujemo oglase za najcenejši priklop ADSL, kot se pohvalijo. Res, 14 evrov je poceni, vendar drobni tisk (res je droben, iz avtomobila ga gotovo ne boste videli) pravi, da gre za ADSL hitrosti 256/128 Kb/s. Da, kilobitov. Ste že pozabili, da sploh še so internetni kilobiti, ne? Še moj računalniško neizobraženi oče je že pred nekaj leti ugotovil, da je Telemachovih 256 Kb/s občutno premalo "za branje pošte" (v resnici bolj za odpiranje priponk z zabavnimi filmčki). In še dodatna podrobnost - drobni tisk opozarja tudi, da navedena cena velja le v razvezanem omrežju. Pustimo to, da te razlage povprečen uporabnik (kateremu so jumbi namenjeni) ne bo razumel, in povejmo raje to, da je Voljino (pardon, Tuš*-evo) razvezano omrežje zelo majhno (v primerjavi s T-2 in AMISom), tako da se bodo tudi v Ljubljani našli uporabniki, ki bodo padli v Telekomovo omrežje in zato plačevali več. Res pa je, da so ponujeni prenosniki, ki jih lahko na obroke kupijo uporabniki, res poceni.

Skratka, Tuš* očitno meri v isto smer kot tudi njihove trgovine. So (menda) najcenejši, vendar je (menda) kakovost v primerjavi s konkurenco slabša. Vsaj tako mi pravijo. Lahko pa kupci računajo na dodatne in zanimive ponudbe (prenosniki). Tako kot bodo na t. i. lojalnostne pakete računali tudi uporabniki prihajajoče Tuševe mobilne ponudbe. In tako kot morajo nanje, v popolnoma drugi smeri, računati dobavitelji Tuš*. Slišati je namreč (nekateri celo pravijo, da to ni prav nič nenavadnega), da morajo Tuševi dobavitelji podpisati pogodbo s Tuševimi komunikacijskimi podjetji, sicer si lahko obetajo, da ne bodo več dobavitelji.

Sicer pa je Tuš na koncu zajahal tudi konja, ki se je v zadnjih mesecih za marsikoga izkazal kot zelo obetaven - molzenje Telekoma. Telekom se prodaja, zato se trudi počistiti okostnjake v svojih omarah in kot po tekočem traku sklepa poravnave s podjetji, ki ga zaradi monopolnega obnašanja "vlačijo" po raznih agencijah. In ker poznavalci pravijo, da bi svojo gigantsko vsoto lahko dobil celo T-2, ne čudi, da je svoj lonček pristavil še kdo, npr. Tuš*. Nikakor sicer ne dvomim, da jih ni (Volje, kot predhodnika Tuš*) Telekom res monopolno oviral, le timing se mi zdi zelo prozoren.

Da ne bo pomote - proti Tuš* nimam popolnoma nič. Prepričan sem, da bo na trg prinesel zanimivo popestritev tega že tako zanimivega konkurenčnega boja. Pravzaprav me motijo le tržni prijemi, pri katerih je treba natančno brati drobni tisk.

Res, 14 evrov je poceni, vendar drobni tisk (res je droben, iz avtomobila ga gotovo ne boste videli) pravi, da gre za ADSL hitrosti 256/128 Kb/s. Da, kilobitov. Ste že pozabili, da sploh so internetni kilobiti, ne?

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji