Redne stranke po žepih

Redne stranke po žepih
Objavljeno: 31.3.2009 | Avtor: Jure Forstnerič | Kategorija: Mnenja | Revija: Marec 2009

V tokratni številki smo po enem letu ponovili veliki preizkus laserskih večopravilnih tiskalnikov, ki smo ga izvedli tudi pred tremi leti. Silno veliko naprav je na trgu že eno leto, kar veliko jih vztraja že vsa tri leta, in to je za trg računalniških naprav razmeroma dolga doba. Presenečeni pa smo bili zlasti nad tem, da se naprave v povprečju niso skoraj nič pocenile. Nekatere, predvsem tiste nižjega ranga, so seveda se, veliko naprav (predvsem med dražjimi) pa se je celo podražilo.

Podobno smo opazili tudi pri članku o spletnih primerjalnikih cen, ki ga pripravljamo za naslednjo številko. Nekateri namreč omogočajo vpogled v gibanje cen za preteklo leto. In - nekatere naprave, predvsem tiskalniki, so se opazno podražile. V enem letu so se brizgalniki podražili za 40 odstotkov, laserski tiskalniki nekaj odstotkov manj, prenosniki pa so se v povprečju pocenili za petino; enako znižanje cen so doživeli tudi monitorji. Kako to, če pa gre pri tiskalnikih vendarle za več let staro tehnologijo? Predvsem so izdelovalci naprave tržili bolj množično, v času krize oziroma recesije pa taka prodajna taktika ne učinkuje najbolje. Uporabniki in tudi (ali pa predvsem) podjetja danes vsaj še enkrat premislimo, ali res potrebujemo novo napravo ali pa bo stara še povsem dobra. Izdelovalci pa se seveda trudijo nadoknaditi izpad dobička s podražitvami, da tako zaslužijo kaj več pri rednih strankah.

Zelo podoben skok so v novem letu doživele cene dražjih fotoaparatov in opreme, in to pri praktično vseh znamk. Objektivi so v nekaterih primerih tudi do 40 % dražji! Uradno naj bi bil v ozadju menjalni tečaj med japonskim jenom in našim evrom, saj je jen vse manj vreden. A podražitve so prišle prav v zadnjem mesecu, medtem ko so se največji skoki evra v primerjavi z jenom zgodili lani jeseni, od septembra do konec oktobra. Spet si lahko mislimo, da gre za podobno taktiko kot pri tiskalnikih, torej nadoknaditi nižjo prodajo cenejših izdelkov s podražitvami v zgornjem delu ponudbe. Tam tako ali tako najdemo predvsem profesionalne uporabnike in največje navdušence, ki, če se le da, pri tej opremi ne varčujejo.

Vsaj pri tiskalnikih pa te spremembe redko kdo sploh opazi. Za fotografijo je npr. silno veliko različnih forumov in drugih spletnih strani, na katerih uporabniki izmenjujejo mnenja in izkušnje, tako da se podražitve hitro opazijo in pokomentirajo. Tiskalniki pa nekako nimajo kroga privržencev, so še ena izmed nujnih naprav, ki jih kupujemo bolj po potrebi kot zaradi tehničnega napredka ali lastnega veselja. Vse to pa gre izdelovalcem seveda na roke.

Pri vseh dražjih nakupih se tako bolj splača pregledati ponudbo in primerjati cene med seboj. Po vsej verjetnosti se bo večina uporabnikov v času recesije res obnašala tako, kot je zapisano zgoraj, torej bomo malo bolj varčevali, oziroma malo manj nakupovali. Večje težave bodo imeli tisti, ki so v nakup tako rekoč prisiljeni zaradi dejanskih potreb. Kar nekaj težav pa bi znali imeti tudi uvozniki, sploh najmanjši. Pri večjih količinah je nekako še mogoče znižati marže zaslužka in preživeti, ko pa uvažaš le eno znamko na trg velikosti slovenskega, pa so težave še toliko resnejše.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki