Objavljeno: 31.5.2011 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Maj 2011 | Teme: foto

Lomografija ali še ena zmaga marketinga

Lomografija ali še ena zmaga marketinga

Če ste morda navdušeni za lomografijo (o čemer pa, glede na to, da berete te vrstice, dvomim), bo morda bolje, da nehate brati. Oziroma, berite naprej, a ne bodite preveč užaljeni. Kot vidite, imamo na tokratnih nenehnih preizkusih samo fotoaparate - a jih je res veliko. Že prejšnji mesec jih je bilo kar nekaj, pa naslednji mesec bodo spet. Začetek poletja je namreč čas, ko vsi izdelovalci na trg pripeljejo nove modele, kupci pa jih ravno pred počitnicam najraje kupujemo. A v tej množici novih modelov, ki se od starih včasih praktično ne razlikujejo, se še mi včasih ne znajdemo najbolje, kaj šele nezahteven uporabnik, ki si išče nov aparat.

Tu precej nastopi marketing. V digitalni fotografiji so poteze jasne. Tako kot je sicer splošno razširjeno v računalništvu, so velikega pomena številke. Niti ni pomembno, kaj pomenijo, važno, da so. 20-kratni zum. 15 megapikslov. ISO 6400. Super, seveda je tak aparat boljši kot tisti, ki ima manjše številke, kajne. Pomagajo tudi napisi z izumljenimi, visokoletečimi besedami in kraticami. FullHD, intelligent auto, smart auto, čakam še moder auto in Jedi Master auto.

Vse te številke, kratice in besede seveda delujejo. Mislim, seveda bom raje kupil nekaj, kar je "ultra" namesto tistega, kar je "super". WRX Sti? Uf, takoj, z veseljem. Ampak ta marketing zna vedno znova presenetiti. Ko smo se že navadili zgoraj naštetih trikov, se najdejo novi - recimo prodajanje katastrofalne kakovosti kot nekaj pozitivnega.

Lomografija je, kot bi se izrazil kolega, ki je sicer silno dober fotograf, "en jajc". V osnovi gre za stare ruske fotoaparate, ki so bili popolnoma zanič. A so v začetku devetdesetih zaslužek zavohali Avstrijci in odkupili pravice za prodajo teh slabo narejenih kamer, vse skupaj pa začeli prodajati kot fotoaparat za tiste, ki sicer nimajo pojma o fotografiji, pod sloganom "Don't think, just shoot". Zadeva se je smešno prijela, še bolj priljubljena pa je na novodobnih pametnih telefonih, predvsem na telefonu iPhone, seveda kot aplikacija.

Morda bi moral kaj podobnega poizkusiti tudi pri navadnih fotoaparatih. Postopek, kako iz DSLRja dobiti kamero Lomo, je preprost. Vzameš dol objektiv in ga vržeš nekajkrat po tleh. Brcanje je priporočljivo, ni pa nujno. V nastavitvah aparata izbereš najbolj čudno možno kombinacijo vsega, torej naviješ zasičenje, kolikor gre, nastaviš čudaški barvni zamik, ugasneš samodejno ostrenje (tudi ročnega ne uporabiš). Lahko pa vse skupaj nadomesti Photoshop. Tam samo dodaš čim več filtrov in kolikor se da popačiš sliko. Čim manj je prepoznavna, tem bolje.

Čakam torej, da bodo tudi uveljavljeni izdelovalci digitalnih fotoaparatov začeli kaj podobnega. Namesto škatel, na katerih je silno veliko smrtnikom neznanih oznak, bodo te odete v histerično mavrične barve. Sicer pa, če koga zanima, nekje se mi valja star računalnik s procesorjem Pentium II. Je res užitek, ko čakaš, da zmelje svoje. Pokličite sedaj.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji