Izdajalci

Izdajalci
Objavljeno: 26.2.2008 00:53 | Avtor: Matjaž Horvat | Kategorija: Mnenja | Revija: Februar 2008

Glasbeni DRM je zgodovina. Sony BMG se je namreč v začetku letošnjega leta pridružil glasbenim založbam EMI, Universal Music Group in Warner Music Group pri distribuciji glasbe po internetu brez zaščite s sistemom za upravljanje digitalnih pravic. Ker "veliki štirje" po podatkih iz leta 2005 obvladujejo več kot 70 odstotkov svetovnega trga glasbe, je malo verjetno, da bi si katera izmed manjših založb še upala uporabiti DRM, saj se ga kupci izogibajo v velikem loku.

Uvodni odstavek je razveseljiv, zato je treba pojasniti, čemu tako negativno nastrojen naslov. Pravzaprav bom za to potreboval celoten preostanek članka, začeli pa bomo tam, kjer se je zares začela prodaja digitalne glasbe po internetu - na naslovu Infinite Loop 1 v Cupertinu. Tu domuje podjetje Apple, ki je 28. aprila 2003 odprlo trgovino iTunes Music Store, ki sicer prodaja različne vsebine, a se bom tokrat osredotočil na njeno molzno kravo - glasbo. Danes iTunes obvladuje 70 odstotkov trga spletne prodaje glasbe v digitalnem zapisu in je prodal več kot 4 milijarde skladb, med katerimi prevladuje glasba velikih štirih. V samo štirih letih je postal iTunes za Wal-Martom in Best Buyem tretja največja glasbena trgovina sploh (upoštevaje prodajo glasbe na ploščah) in je prehitel celo Amazon.com.

Zakup člankov

Izbirate lahko med:

Za plačilo lahko uporabite plačilno kartico ali PayPal:

 

Najprej se morate prijaviti.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki