Objavljeno: 13.7.2005 12:43 | Avtor: Bogdan Dugonik | Monitor Julij 2002

Iz analognega v digitalno

Pri videu so digitalne kamere že skoraj povsem izpodrinile analogne. Tudi uporabniki analognih kamer pa si želijo video posnetke urediti in montirati, najraje z računalnikom, ali pa jih arhivirati na kompaktnih ploščah CD ali nosilcih DVD.

Za računalniško urejanje analognih video podatkov in arhiviranje posnetke najprej digitaliziramo in nato prenesemo v računalnik. Za prenos video signala v računalnik potrebujemo vgrajeno kartico firewire (I-Link, IEEE 1394). Digitalni priključek firewire pa je zaenkrat vgrajen le v novejše digitalne video kamere. Ker ga analogne nimajo, potrebujemo dodatno še napravo, ki v realnem času pretvori analogni video signal v digitalnega. Pri nakupu nekoliko dražjega montažnega sistema (npr. Pinnacle DV500, FAST) imamo enoto za digitalizacijo analognega video signala vgrajeno že v sistem, cenejši sistemi pa te možnosti zaenkrat še nimajo. Alternativna rešitev je nakup zunanje naprave Canopus ADVC-100, ki je namenjena pretvarjanju analognih video signalov v digitalne in nasprotno.

Na ličnem ohišju naprave ADVC-100 so priključki razvrščeni spredaj in zadaj, napajalnik je ločen. Digitalno povežemo napravo z računalnikom (ali kamero) spredaj, kjer je manjši štirižilni digitalni priključek firewire, in/ali zadaj, kjer je tudi večji, šestžilni priključek. Tako lahko napravo uporabimo tudi kot vmesnik med različnimi digitalnimi vtikači
?vtiči ali vtičnicami?

Na analognem delu so spredaj na ohišju še vhodni, na zadnji pa izhodni priključki za kompozitni video signal, S-video ter levi in desni avdio priključek. Zadaj ob naštetih izhodnih dodatno najdemo še vhod za signal S-Video in 3,5 mm avdio vtičnico. Čeprav je prepoznavanje vhodnih signalov samodejno, lahko prioriteto med vhodnimi analognimi in digitalnimi signali izberemo s stikalom na vrhu ohišja. Z razporeditvijo stikal DIP na dnu ohišja pa nastavimo prioriteto video signalov pri samodejnem prepoznavanju. Z njimi izbiramo tudi med dvema načinoma zvočnega vzorčenja (32 kHz/12-bitnim in 48 kHz/16-bitnim) ter standard video signala (PAL, NTSC).

Napravo smo preizkušali tako, da smo signal video kamere preklopili na analogne vhode ADVC-100, digitalni priključek pa s priključkom firewire in vgrajenim preprostim vmesnikom OHCI povezali z računalnikom. Pri tem smo lahko ugotovili, da različni programi za video montažo, kot sta Premiere 6.0 in Pinnacle Studio Ver.7, napravo ADVC-100 brez težav prepoznata. Primerjali smo kakovost video slike, posnete z digitalno kamero, ki smo jo enkrat prenesli analogno, drugič pa digitalno. Ker opaznih razlik skoraj ni bilo, lahko trdimo, da je kakovost pretvorbe analognega video signala v digitalni na visoki ravni.

ADVC-100 je torej večnamenska naprava, ki odlično premosti prepad med analognimi in digitalnimi video signali. Ker pa postajajo naprave za zapisovanje na nosilce DVD zaradi padajočih cen vse bolj privlačne, lahko ADVC-100 rabi tudi za digitalno arhiviranje analognih video posnetkov (na primer posnetkov z video kaset), ne nazadnje pa lahko digitaliziramo tudi program neposredno iz televizijskega sprejemnika. Naprava je priročna tudi za priklop nadzornega monitorja, ko želimo spremljati kakovost slike med montažo, vendar pa morajo to omogočati tudi uporabljeni programi za montažo (npr. Premiere 6.0).

Canopus ADVC100

Kaj: Naprava za pretvorbo analognega video signala v digitalni in narobe.

Minimalne zahteve: Računalnik PC z vgrajenim vmesnikom firewire.

Izdeluje: Canopus, www.justedit.com.

Prodaja: RAP-ing, www.rap-ing.si, (01) 434 17 80.

Cena: 86.136 tolarjev.

Za: Kakovostna pretvorba signalov, neodvisen od strojne opreme, večnamenska raba.

Proti: Nekoliko visoka cena.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji