Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Januar 2013 | Teme: foto

Akcija!

Akcijske oz. športne kamere poznamo že nekaj časa, prvo podjetje, ki je to področje zares populariziralo, pa je GoPro. Njihova mala kamera ni bila pravzaprav nič posebnega, je pa združila vse zahtevane lastnosti. A čas teče, na trg pa je v tem času prišlo že kar nekaj konkurentov - nekaj izmed njih smo preizkusili tudi sami.

Na preizkus smo sprva dobili dve kameri češkega podjetja Evolve, modela 4500FHD Sport in 4000HD Sport. Obenem je Sony na novinarski konferenci predstavil svoj model, Action Cam HDR-AS15, medtem pa je tudi že krožil predstavitveni film, posnet z novimi kamerami GoPro. Te so sicer tri, a smo, ko smo tole pisali, dobili na preizkus le model GoPro Hero3 Silver Edition.

Evolve

Podjetje Evolve prihaja s Češkega, ponuja pa najrazličnejšo elektroniko, od mobilnih telefonov pa do računalniških ohišij in zunanjih diskov. Kameri sta na prvi pogled praktično enaki, ob neposredni primerjavi pa vidimo, da je model 4500FHD nekoliko večji in težji.

Kljub temu sta obe kameri razmeroma lahki, čeprav je zmogljivejši model najtežji med štirimi tokrat preizkušenimi. Obe sta cilindrične oblike. Zadaj odvijemo pokrov, pod katerim se skriva par stikal, reža za priloženi akumulator in reža za kartice MicroSD. Dražji model ima vključeno (sicer elektronsko) stabilizacijo slike (ki jo lahko tudi izključimo). Zaradi cilindrične oblike pa kameri ne moremo preprosto postaviti na ravno površino, kot lahko naredimo z GoProjem.

Navaden pokrov je sicer dovolj kakovosten, da sta kameri odporni proti padcu in kaki vremenski nevšečnosti, je pa obema priložen še vodoodporen pokrov, s katerim se lahko potopimo do deset metrov globoko. Pri tem moramo vstaviti vmes še priloženo gumijasto tesnilo. Za boljšo kakovost zvoka priporočajo navaden pokrov, čeprav je zvok pri obeh razmeroma slab.

Uporaba kamer je nadvse enostavna, celo bolj kot pri konkurenčnih Sonyju in GoProju. Na njiju ni nobenega zaslona ali česa podobnega, le omenjena stikala zadaj, kjer lahko preklopimo na način za fotografiranje, pri dražjem modelu pa lahko tudi menjavamo ločljivost. Na zgornji strani je gumijasta tipka, tam je tudi lučka stanja, ki z utripanjem sporoča, da trenutno snemamo. Kameri ob vklopu in izklopu snemanja malce zavibrirata. To je dobrodošlo, kadar ju ne moremo pogledati in preveriti, ali smo vključili snemanje (recimo, če ju imamo na čeladi).

Pri obeh dobimo kar nekaj dodatkov že v osnovnem paketu, seveda pa si lahko omislimo tudi druge montažne možnosti. Tako dobimo nastavek za montažo na trak smučarskih oziroma deskarskih očal, par lepljivih ploščic, tudi nastavek, s katerim lahko kamero pritrdimo na navaden fotografski stativ.

Nekoliko bolje opremljena je cenejša kamera, pri kateri dobimo v paketu tudi nastavek za pritrditev na tanjše cevi (recimo krmilo kolesa). Pri tem modelu dobimo tudi dodaten akumulator, čeprav velja omeniti, da vse preizkušene kamere zdržijo zares dolgo - seveda pa z njimi praviloma delamo več krajših kadrov, ne enega daljšega. Obema modeloma je priložen še navaden napajalnik, pri 4000HD pa dobimo tudi torbico za dodatno opremo. Na voljo je tudi razmeroma poceni paket za avtomobiliste, v katerem dobimo prisesek in avtomobilski polnilec.

Kot smo omenili, sta kameri preprosti, obenem pa tudi razmeroma poceni. Žal sta tipali slabši od konkurence; to je glede na ceno razumljivo. Cenejši model zmore zajemati video pri ločljivosti 1280 × 720 (pri 30 slikah na sekundo), pri dražjem pa lahko izbiramo med 1920 × 1080 pri 30 ali pa 1280 × 720 pri 60 slikah na sekundo.

Višja ločljivost se pri modelu 4500FHD seveda pozna, a glavna težava ni v ločljivosti, temveč v dinamičnem razponu, ki ga imata obe dve kameri manj kakor GoPro ali Sony. Gre za to, da se enostavno vidi opazno manj podrobnosti na temnejših ali svetlejših delih (odvisno od svetlobe). Dražji model ima vključeno elektronsko stabilizacijo slike, ki ni tako dobra kot pri Sonyju (kjer je prav tako elektronska). Kameri sta se v temnejših svetlobnih razmerah obnesli najslabše od preizkušenih.

Klub vsemu se nam zdita obe glede na nizko ceno še kar solidni, sploh če ju nameravamo uporabljati ob lepših dnevih, ko nimamo težav s svetlobo. Pohvalimo lahko predvsem dobro opremljenost z dodatki, sploh modela 4000HD. Sta pa namenjeni predvsem manj zahtevnim uporabnikom, tistim, ki bi si želeli kaj več, pa raje priporočamo katero izmed dražjih alternativ.

Evolv 4500FHD Sport

Prodaja: www.anni.si

Cena: 189 EUR.

Za: Cena, enostavna raba.

Proti: Kakovost videa.

Evolv 4000HD Sport

Prodaja: www.anni.si

Cena: 150 EUR.

Za: Cena, enostavna raba, veliko dodatkov.

Proti: Kakovost videa.

Sony

Japonski gigant je ravno pred kratkim pripravil novinarsko konferenco, na kateri je slovenskim novinarjem predstavil športno kamero Action Cam HDR-AS15. Ta je podolgovata, na strani ima majhen zaslon, ki prikazuje stanje, in par tipk, zadaj pa sprožilec. Zadnji pokrov se odpira, pod njim pa najdemo, tako kot pri kamerah Evolve, prostor za akumulator in pomnilniško kartico MicroSD (kamera sprejme tudi Sonyjeve kartice Memory Stick Micro).

Kamera je sama po sebi razmeroma majhna in lahka, a večja in težja od GoProja. Seveda pa jo bomo imeli večino časa v vodoodpornem ohišju, ki ponuja vodotesnost do globine 60 metrov. Ohišje je zelo kakovostno, žal pa omejuje dostop do praktično vseh funkcij kamere. Ko jo imamo v omenjenem ohišju, lahko uporabljamo le sprožilec, tega lahko tudi zaklenemo. Tako moramo kamero za vse druge nastavitve najprej vzeti iz ohišja, to pa zna biti nerodno. Drug očitek pri oblikovanju pa je ta, da je kamera zaobljena. To pomeni, da je ne moremo postaviti na ravno površino (kot recimo GoPro) - to lahko izvedemo šele ob uporabi vodoodpornega ohišja.

V kamero je vgrajenih kar veliko funkcij in možnosti. Zelo koristen je brezžični omrežni vmesnik WiFi, prek katerega jo lahko povežemo z mobilnimi telefoni in tablicami Android ali iOS (iPhone in iPad). Pri tem potrebujemo Sonyjevo aplikacijo, da lahko prenašamo video in fotografije, lahko pa tudi nadziramo kamero. Pri tem smo sicer imeli nekoliko več težav, saj se je aplikacija na iPhonu nekajkrat sesula, tudi s povezavo do kamere je bilo nekaj manjših težav - prenos fotografij in videa pa je potekal brez težav.

Razočarani smo bili nad priloženo opremo. V paketu je že omenjeno podvodno ohišje, zraven pa dobimo le še dva lepljiva nastavka, enega ravnega in enega ukrivljenega (za pritrditev na čelado, recimo). Tu je še ploščica, s katero lahko kamero priključimo na omenjena nastavka. Seveda je na voljo še veliko drugih nastavkov, od takega za krmilo kolesa in podobno debele cevi, pa do priseska, ki je najuporabnejši za montažo na zunanjo površino avtomobila, a so vsi plačljivi, cene pa se gibljejo okoli dvajset evrov. Seveda razumemo, da ima vsak uporabnik drugačne potrebe, a bi bilo kljub temu koristno v osnovni paket dodati vsaj kak trak za okoli glave ali kaj podobnega.

Kakovost videa je zelo dobra. Te kamere težko primerjamo s pravimi video kamerami ali zmogljivejšimi fotoaparati, a je Sonyjeva med preizkušenimi najboljša. Razlike med njimi in GoProjem so sicer razmeroma majhne, a kljub vsemu so. Najbolj se pozna v slabših svetlobnih razmerah, kjer ima Sony očitno nekoliko boljše tipalo in posledično nekoliko manj šuma. Tudi barve so dobre, malenkost manj tople in saturirane kot pri GoProju, a pravilnejše. Potrebuje pa kamera malce več časa, da prilagodi samodejno belino pri prehodu iz ene barve svetlobe v drugo. Edino področje, kjer ima GoPro prednost, pa je pod vodo, tam je malenkost ostrejši.

Sony se spozna na ločljivosti 1920 × 1080 in 1280 × 720, pri prvi lahko snemamo s 30 slikami na sekundo, pri drugi pa 30, 60 ali celo 120 slik na sekundo. To nam pride prav predvsem pri zajemu počasnih posnetkov, saj lahko dobimo do štirikrat upočasnjene posnetke brez izgub na kakovosti.

H kakovosti videa nekaj prispeva tudi (sicer le elektronska) stabilizacija videa. Ta sicer ne deluje pri najširšem kotu (178 stopinj), temveč le pri 120 stopinj. Kljub temu se zelo pozna, sploh pri manjših tresljajih, denimo med hojo in podobno. Tudi pri močnejšem tresenju je sicer koristno, a nekoliko manj.

Stabilizacija nam najbolj koristi pri posnetkih, ko v kadru ni objekta, na katerega je kamera sicer pritrjena (recimo montaža na krmilo kolesa, kjer je kamera obrnjena naprej). Ko imamo katerokoli izmed preizkušenih kamer pritrjeno tako, da je v kadru tudi del objekta, recimo kolo, avtomobil, snežna deska, se kamera trese skupaj s tem objektom. Zaradi tega je ta na videu videti povsem pri miru, nam torej da fiksno točko za naše oko, medtem ko se vse drugo trese in hiti mimo. Tako dobimo odličen občutek hitrosti, stabilizacija slike pa v takem primeru manj prispeva k videu. Lep zgled tega najdemo tudi v našem testnem videu (ki je na voljo na našem kanalu na YouTubu), govorimo o posnetkih na kolesu in iz avtomobila.

Cenovno se Sony uvršča med GoPro in obe kameri Evolve, cena je tako povsem konkurenčna, čeprav bomo pri Sonyju hitreje posegli po dodatkih in vmesnikih za montažo.

Sony Action Cam HDR-AS15

Prodaja: www.sonycenter.si

Cena: 299 EUR.

Za: Stabilizacija slike, kakovost videa, vmesnik WiFi.

Proti: Cena, malo priloženih nastavkov.

GoPro

Ameriški GoPro je pred nekaj leti te kamere dvignil iz sorazmerne anonimnosti v vse večjo priljubljenost med športniki - predvsem adrenalinskimi. Ponudil je razmeroma poceni kamero z širokim kotom, majhno težo, enostavno rabo in veliko možnostmi montaže.

Nova generacija, združena pod oznako GoPro Hero HD3, pa pravzaprav ponuja tri kamere, označene White, Silver in Black edition. Na preizkus smo dobili le srednjo, torej Silver Edition. Od cenejše jo loči le nekaj manjših lastnosti, predvsem ima cenejša še kakšno kombinacijo ločljivosti in hitrosti manj. Dražji model Black Edition pa ima še bistveno zmogljivejše tipalo, ki bo sposobno zajemati ločljivosti vse do štirikratne FullHD (se pravi video pri 4096 × 2160, čeprav le pri 12 FPS, ali 3840 × 2160 pri 15 FPS). Ta model bo sicer opazno dražji od drugih takih kamer, zato se nam zdi ravno Silver edition najboljša po razmerju cene in kakovosti.

Velika prednost modelov GoPro je seveda združljivost z veliko večino dosedanjih dodatkov in možnostmi montaže. Nova kamera je resda nekoliko manjša (in tudi lažja) od predhodnika, ima tudi manjše (in drugače oblikovano) ohišje. Ostaja pa sistem palčic, ki jih lahko sestavimo skupaj in tako prilagodimo položaj kamere. Prav ta sistem je največja prednost kamer GoPro v primerjavi s konkurenco, saj imamo bistveno več možnosti za natančno nastavitev višine in kotov. Uporabljamo pa lahko praktično vse dosedanje priklope, od držal za tanjše in debelejše cevi (od krmil kolesa pa do jamborov jadralnih desk) prek priseska za avtomobile pa do trakov za čelade itd.

Kamera ima spredaj majhen zaslon za prikazovanje stanja, tako kot predhodniki, prav tako sta ostali tipki, s katerimi upravljamo vse funkcije. Je pa zdaj na strani še tretja tipka, ki rabi za vklop in izklop brezžičnega vmesnika WiFi, ki je vgrajen v vse kamere GoPro nove generacije. Prek vmesnika lahko kamero nadzorujemo s telefoni Android in iPhone. Pri telefonu Android smo imeli malenkost več težav pri prvi povezavi, a se je izkazalo, da moramo najprej nadgraditi programsko opremo kamere. Po tem pa je zadeva delovala odlično - nadzorujemo lahko vse funkcije in nastavitve, zato se pravzaprav nismo več ukvarjali z dvema tipkama in zaslonom za prikazovanje stanja. V živo lahko spremljamo tudi video, čeprav zaostaja za nekaj sekund.

Vodotesno ohišje zmore globine do 60 metrov, po novem pa ima spredaj ravno lečo, kar se odraža v ostrejših podvodnih posnetkih.

Novi GoPro je glede na starega (ma sliki je še HeroHD) manjši in lažji, nadzor pa je kljub temu praktično enak.

Kakovost videa je dobra, v temnejših prostorih je malenkost slabša kot pri Sonyjevem modelu. Barve so resda nekoliko preveč žive, a najverjetneje namenoma in bo večini uporabnikov všeč (seveda pa lahko to naknadno tudi popravimo v različnih montažnih programih). Glede na predhodnike so močno izboljšali kakovost zajema pod vodo, saj ima po novem podvodno ohišje ravno lečo (ohišje sicer zdrži do 60 metrov globine). Na voljo so tri ločljivosti, poleg 1920 × 1080 in 1280 × 720 lahko izberemo še 1280 × 960, hitrost snemanja je pri najvišji 25 FPS, pri drugih dveh pa lahko izberemo tudi 50 FPS. S tem lahko naknadno enostavno upočasnimo video, ne da bi žrtvovali kakovost - tu ima Sony prednost, saj je zmožen snemati še enkrat hitreje.

V osnovnem kompletu dobimo poleg kamere in ohišja še dve lepljivi ploščici, dva nosilca različnih višin in par paličic, s katerimi lahko prilagajamo kot snemanja. Tako kot pri Sonyju se nam zdi, da bi lahko v osnovnem kompletu dodali vsaj še kak trak ali objemko. Seveda je tega za GoPro na voljo zares veliko, za to ceno bi lahko navrgli tudi kak kos že zraven.

GoPro HD Hero 3 Silver Edition

Prodaja: www.enaintrideset.si

Cena: 349 EUR.

Za: Izbira kotov snemanja, veliko možnosti pritrditve, vmesnik WiFi.

Proti: Cena, malo priloženih nastavkov.

Video

Video posnetek, ki smo ga sestavili med preizkušanjem, si lahko ogledate na spodnjem naslovu:

www.monitor.si/akcijske

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji