Objavljeno: 23.11.2021 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor December 2021

Tiskanje ostaja nedotakljivo

Čeprav se je tiskanje med pandemijo iz pisarniških okolij pretežno preselilo v domove zaposlenih, »ostaja v formi«. Kljub prizadevanjem za brezpapirno poslovanje statistika ugotavlja, da obseg tiskanja na svetovni ravni ostaja približno enak kot prejšnja leta.

Pandemija koronavirusa je že lani prisilila mnoga podjetja, da so se preusmerila na delo na daljavo. Nekatere posledice so bile predvidljive. Čeprav pandemija ni povzročila zatona tiskanja v pisarnah, pa ga je drastično zmanjšala. Na drugi strani pa je zato močno poraslo tiskanje doma. Povpraševanje po »domačih« tiskalnikih in potrošnem materialu se je med pandemijo drastično povečalo, celo tako močno, da ga številni ponudniki niso dohitevali. Očitno je, da se tiskanje kljub vsej digitalizaciji poslovanja še ne bo tako hitro poslovilo, saj je jasno, da ga potrebujeta in želita tako pisarniški kot domači uporabnik.

V prvi vrsti pa se prilagajajo tudi proizvajalci tiskalnikov in ponudniki s tiskanjem povezanih storitev. Številni proizvajalci tiskalnikov so med pandemijo prvič razširili poslovni model dostave potrošnega materiala iz poslovnih okolij še na rezidenčne uporabnike. Marsikatero podjetje je s ponudnikom storitev tiskanja razširilo pogodbo o upravljanih storitvah tiskanja še na domača okolja zaposlenih. Pravzaprav je pandemija tiskalniški industriji prinesla več dobrega, kot ji je odvzela. Ponudniki niso le prodali več tiskalnikov in predvsem večopravilnih naprav, naraslo je tudi zanimanje za varnost tiskanja, saj se v domačem okolju zaposlenih zdaj tiskajo tudi zaupni dokumenti podjetij. In kljub počasnemu vračanju zaposlenih v pisarne se prehod nazaj ne bo zgodil čez noč. Okoli petina do tretjina zaposlenih bo želela ohraniti delo na daljavo in s tem domačo pisarno. Področje tiskanja bodo zato v naslednjih mesecih in letih krojili naslednji trendi.

Osredotočenost na domače pisarne

Nedavna raziskava analitske hiše IDC kaže, da bo še vedno veliko zaposlenih delalo od doma tudi letos in prihodnja leta. V pisarne pa se bodo vrnili predvsem tisti, ki jim manjka socializacija. Seveda je mogočih tudi več vmesnih scenarijev, zato podjetja že snujejo t. i. hibridna delovna mesta, kjer seveda tiskalniki ne bodo manjkali – tako v poslovnem kot domačem okolju. Podjetja namreč želijo, da tudi pri delu na daljavo ohranijo enako raven produktivnosti, zato se že spopadajo z izzivi, povezanimi z razširitvijo IT- in tiskalniškega okolja v domove zaposlenih.

Zaposleni si namreč tudi doma želijo enako raven podpore in storitev, ki so jih vajeni v pisarni – tiskanje ni izjema. Prav na to se osredotočajo ponudniki rešitev in upravljanih storitev tiskanja, ki tako tudi v domače pisarne uvajajo oddaljeno spremljanje naprav, pravočasno dostavo potrošnega materiala in prediktivno vzdrževanje.

Novi realnosti se prilagaja tudi ponudba tiskalnikov. Nekateri proizvajalci so na povečano povpraševanje po tiskanju za delo od doma odgovorili s predstavitvijo novih modelov tiskalnikov, ki ustrezajo edinstvenim potrebam v tem okolju. Nove tiskalniške naprave so namenjene doseganju poslovnih ciljev, kot sta zagotavljanje varnosti in upravljanja (na daljavo), hkrati pa so vendarle manjših mer kot pisarniški (oddelčni) tiskalniki.

Spremembe pisarniškega tiskanja

Manjše število zaposlenih v pisarnah pomeni tudi manjšo potrebo po tiskanju, zato bodo pisarniška okolja deležna nove analize potreb ter konsolidacije in optimizacije tiskalniškega okolja. A prodajalci tiskalnikov si vendarle še vedno manejo roke, saj tista podjetja in podjetniki, ki so leta 2020 najbolj zategnili svoje pasove in odložili morebitne naložbe v nadgradnjo ali prenovo tiskalniškega okolja, zdaj vračajo pozornost (in denar). T. i. zaostalo povpraševanje po strojni opremi za tiskanje v pisarnah se bo torej spremenilo v nakupe.

Vrnitev zaposlenih v pisarne je priložnost za marsikatero podjetje, da razmisli o najemu upravljanih storitev tiskanja, če jih še ne uporablja. Podjetja, ki so tiskanje najemala v obliki storitve, so bila med pandemijo bolj prilagodljiva – lahko so zmanjšala število tiskalnikov in stroške njihovega vzdrževanja. Analitiki napovedujejo vsaj 20-odstotno rast upravljanih storitev tiskanja v letošnjem letu in nove rekordne številke.

Vzpon večopravilnih naprav

Že vrsto let sta na področju tiskanja očitna trenda prehoda na večopravilne naprave in zamenjave A3-naprav z manjšimi in cenejšimi A4. Nadaljevala se bosta tudi v prihodnje, saj podjetja vendarle spoznavajo, da le redkeje potrebujejo A3-tiskanje, poleg tega pa so proizvajalci večopravilnih naprav začeli tudi v segmentu A4-naprav ponujati resnično zmogljive in robustne primerke, ki jih odlikujejo izjemno dolgi delovni cikli ter možnosti dodatne obdelave izpisanih strani (luknjanje, spenjanje ipd.).

Dodaten argument za vse pogostejše nakupe večopravilnih naprav v primerjavi s tiskalniki je predvsem skeniranje, saj to funkcionalnost številna podjetja izkoriščajo za digitalizacijo papirnih dokumentov ob vstopu v podjetje. Večnamenske naprave, ki združujejo več funkcionalnosti, vključno s tiskanjem, kopiranjem, skeniranjem in faksiranjem, pod črto ponujajo nižje stroške upravljanja tiskanja.

Kdo je kdo v svetu tiskanja

Globalni tržni deleži vodilnih proizvajalcev tiskalniških naprav so že vrsto let na približno enaki ravni. Svet tiskalnikov obvladujejo predvsem trije veliki proizvajalci, in sicer HP, Epson in Canon, ki so v drugem četrtletju letošnjega leta skupaj obvladovali kar 78,5 odstotka trga, skupaj s četrtim na tej lestvici, podjetjem Brother, pa kar 86,3 odstotka.

Vse večji pomen programske opreme

V trenutnih razmerah povečanega obsega dela od doma in uvajanja hibridnih delovnih mest prihaja programska oprema za tiskanje še bolj do izraza, saj je tisto, s čimer uporabnik upravlja tiskalniško oziroma večopravilno napravo. Večnamenska naprava je sicer sposobna tiskati in kopirati, a z dobro programsko opremo ponudi lahko še marsikaj več – tudi zajem in obdelavo podatkov ter informacij s papirnih dokumentov. Tudi uporabniki od tovrstne programske opreme pričakujemo vedno več, želimo se povezati z oblačnimi storitvami in imeti možnost upravljanja tiskanja ter skeniranja v oblaku. Programska oprema je tista, ki omogoča tiskanje dokumentov iz pametnega telefona ali tablice ali pa povezavo večopravilne naprave z drugimi tehnologijami in rešitvami na področju sodelovanja. Pod črto je za našo tiskalniško uporabniško izkušnjo najzaslužnejša prav programska oprema, zato ne čudi, da ji proizvajalci tiskalnikov namenjajo vse več pozornosti – tudi zato, ker vedno več uporabnikov kar prek nje naroča potrošni material …

Poudarek na varnosti

Za podjetja, ki želijo omogočiti pristno poslovno okolje zaposlenim ob delu na daljavo, so zmogljivosti tiskalnikov, kot jih poznajo iz pisarniškega okolja, nujne – vključno z varnostjo. Domača okolja pač niso tako dobro zaščitena kot IT-okolje podjetja, zato so vdori v delovna okolja zaposlenih, ki delajo od doma, vse pogostejši.

Posebej tisk(alnik) je eno izmed pogosto spregledanih področij varnosti – čeprav se to počasi začenja spreminjati. Tudi proizvajalci tiskalniških naprav se zavedajo dejstva, da imajo te »opravka« s pomembnimi dokumenti, zato je prav, da so te vse pogosteje omrežene naprave tudi čim bolje zaščitene. Tiskalniki danes predstavljajo enega največjih varnostnih tveganj IT-okolja, še toliko bolj, če so na oddaljeni in ne prav močno varovani lokaciji (beri: pri zaposlenem doma).

Čeprav ljudje v tiskalnikih ne vidijo varnostnih lukenj, so starejše omrežene naprave bližnjica do naših dokumentov in podatkov.

Črnilo kot storitev

S prehodom na delo od doma je tiskalniški velikan leta HP ponudil storitev dostave črnila na dom – Instant Ink. Naročniška storitev spremlja uporabo tiskalnika in samodejno zagotavlja dostavo črnila na dom, tako da se lahko uporabniki izognejo scenariju, da bi jim pri delu zmanjkalo črnila v tiskalniku. HP je januarja objavil, da je podjetje imelo že devet milijonov naročnikov na storitev Instant Ink. Seveda so to idejo hitro povzeli tudi drugi proizvajalci, kaj kmalu sta mu sledila Canon in Epson s podobno storitvijo.

Tovrstno storitev so uporabniki vzeli za svojo iz dveh razlogov – udobja in cene. Nenazadnje je vsaka pot v trgovino povezana s stroški, ki so odvisni od razdalje in časa, posebej v Sloveniji pa se neredko pripeti, da so cene potrošnega materiala v (fizičnih) trgovinah celo nad priporočenimi proizvajalca. Torej lahko tudi pri nas pričakujemo, da bodo uporabniki »črnilo kot storitev« vzeli za svojo, saj jim obenem ni treba niti spremljati stanja črnila v tiskalniku – to lahko samodejno počne programska oprema.

Evolucija dela z dokumenti

Ponudniki tiskanja kot storitve so se torej uspešno prilagodili spremembam, ki jih je povzročila pandemija, a mnogi že gledajo naprej. Podjetja in ljudje se privajajo na nove načine dela, in čeprav se marsikje brezpapirno poslovanje zdi še neuresničljiv ideal, smo mu vsako leto bliže. Do takrat pa morajo ponudniki v očeh strank postati nepogrešljivi – bodisi na račun tega, da jim dostavijo zanesljivo napravo in pravočasno poskrbijo za dostavo potrošnega materiala ali opravijo vzdrževalni poseg še pred dejansko okvaro, ali pa tako, da jim prilagodijo način dela z dokumenti, ki bodo vedno pogosteje v elektronski obliki, čeprav jih bo treba občasno še izpisati na papir.

Skorajda vsako leto smo namreč priče kakšni raziskavi, ki ugotavlja, da se ljudje na informacije, ki jih dobimo v papirnati obliki, odzivamo bolje, kot če bi iste informacije prejeli v elektronskem sporočilu.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji