Objavljeno: 13.7.2013 11:00

Prodaja računalnikov še kar pada

Peto četrtletje zapovrstjo se je prodaja novih računalnikov znižala, ugotavljajo analitiki v hiši Gartner. V drugem letošnjem četrtletju je bilo prodanih 76 milijonov računalnikov, kar je 10,9 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Glavna konkurenca so tablice, katerih prodaja nezadržno raste.

To pomeni, da je trg osebnih računalnikov nazadnje zrasel v obdobju januar-marec lani, od tedaj pa smo vsako četrtletje beležili minus. Podatke je seveda treba primerjati z enakimi obdobji v preteklih letih, saj je razumljivo in pričakovano, da je v zadnjem četrtletju zaradi božične nakupovalne mrzlice prodanih več kakor v tretjem ali v prvem kvartalu. Toda desezonirani podatki kažejo upad.

Podobne rezultate so izračunali tudi pri konkurenčni hiši IDC, kjer so izmerili 11,4-odstotni padec in 75,6 milijona prodanih računalnikov.

V ZDA se prodaja dejansko že počasi pobira (padec le 1,4 odstotka), precej slabo pa je v Evropi (16,8-odstotni padec), na Kitajskem in v deželah v razvoju (v Aziji je padec 11,5-odstoten). Evropejce stikajo kriza in varčevalni ukrepi, ljudje v manj razvitih državah pa ugotavljajo, da jim povsem zadostuje tudi tablični računanik, zato raje kupujejo cenene različice teh.

Sprememba pa se je zgodila tudi na lestvici prodajalcev. Prvi je odslej Lenovo, ki je prodal 12,7 milijona računalnikov, medtem ko je dolgoletni prvak Hewlett-Packard zdrsnil na drugo mesto z 12,4 milijona računalnikov. Tretji je Dell, sledita pa Acer in Asus.

Rezultati so tipičen primer zrelega trga, kar je trg računalnikov postal. Večina uporabnikov ima, kar potrebuje, nadgrajujejo pa se le počasi, ko sistemi res zastarijo. Tudi pregovorno zapravljivi javni sektor in poslovni uporabniki so priprli pipice, zato naročil ni več tako veliko. Povsem drugačna pa je situacija na trgu pametnih telefonov in tablic. Tam so novosti praktično dnevno, kupci pa divjajo po nove modele. Prostora za rast je tam še dovolj.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji