Objavljeno: 23.7.2015 01:00

Ali si res želite internet v avtomobilu?

Pri ameriški reviji Wired so opravili zanimivo demonstracijo ranljivosti sodobnih informacijsko opremljenih avtomobilov z resnično srhljivimi posledicami. Avtor prispevka je s pomočjo hekerjev prikazal, kako preprosto je vdreti v tako imenovane infotainment (informacijsko-večpredstavne) sisteme, ki so v novih modelih vse bolj pogosto povezani z internetom, ter od tam dalje dostopati do vitalnih funkcij avtomobila, tudi med vožnjo.

Za demonstracijo so vzeli ameriški Jeep Cherokee letnika 2014 z vgrajenim informacijskim sistemom Uconnect, priključenim v internet. S posebno tehniko vdora, kjer so izkoristili doslej neznano ranljivost vgrajene programske opreme, so uspeli prevzeti nadzor nad celotnim informacijskim sistemom in prek vgrajenega lokalnega omrežja (CAN) nato tudi do elektronskega krmilnega sistema skorajda celotnega vozila.

Na daljavo, udobno zleknjena v kavču, sta hekerja Charlie Miller in Chris Valasek prek prenosnih računalnikov stopnjevano prevzemala nadzor nad vozilom avtorja prispevka, ki se je vozil po javni cesti. Sprva sta vključila klimatsko napravo in jo nastavila na najmočnejšo stopnjo ventilacije in hlajenja. Nato sta na zaslonu sistema prikazala svojo fotografijo, izbrala svojo skladbo, močno povečala glasnost in hkrati onemogočila upravljanje sistema v samem vozilu. Vklopila sta brisalce in vključila čiščenje šipe, s čimer sta motila vidljivost.

S tem pa zabave še ni bilo konec. V naslednjem koraku sta prevzela nadzor nad stopalko za plin in postopoma upočasnila vozilo, da je to postalo že resna ovira v prometu. Eksperiment se je nato iz javnih površin preselil na varno parkirišče, kjer sta hekerja avtorju prispevka po danih navodilih obračala krmilo, na daljavo izključila zavore in povzročila, da je avto (razmeroma varno) zdrsnil v bližnji jarek. Da, kot kaže, to ni več zgolj teorija temveč praktična možnost zlorabe vozil, ki jih vsakodnevno srečujemo na cestah.

Prikazana tehnika vdora je rezultat več kot leto dni trajajoče analize vgrajene programske opreme, ki se je zaključila s pripravo alternativne sistemske programske opreme (firmware), prek katere lahko heker dobi popoln nadzor nad vozilom, ne da bi se pred tem moral fizično srečati z njim. Pred nekaj leti sta avtorja naredila podoben, a nekoliko manj srhljiv vdor v Toyotino vozilo, vendar je vdor potekal lokalno, prek priključka v vozilu. Danes to lahko storijo nevidno, na daljavo.

Avtorja nameravata del tehnike vdora predstaviti na prihajajoči konferenci Black Hat, ki se bo v začetku avgusta odvijala v Las Vegasu. Zaradi varnostnih razlogov pa ne nameravata razkriti ključnih delov kode, ki omogočajo spremembo sistemske programske opreme. Ranljivost so seveda že pred več meseci razkrili družbi Chrysler, proizvajalcu vozila, ki je tako imel dovolj časa, da je pripravil potrebne popravke.

Težava je v tem, da je popravke po rednem postopku možno naložiti le lokalno, prek ključa USB, torej le ob obisku mehanika. Po mnenju avtorjev so na tak tip vdora ranljivi praktično vsi modeli vozil s sistemom Uconnect, tako da ni povsem jasno, ali bo Chysler morda preventivno izvršil vpoklic vozil.

Avtorji obenem opozarjajo, da so na podroben način potencialno ranljiva tudi vozila drugih proizvajalcev, ki uporabljajo podobne komponente v svojih vozilih in v vozilo vgrajeno internetno povezavo. S tem skušajo razkriti pomanjkljivosti sodobnih internetno povezanih vozil, ki jih proizvajalci vse preveč skušajo spremeniti v nekakšne »pametne telefone« z vsemi posledicami in ranljivostmi. Ki pa so tu življenjsko nevarne.

Prikazana tehnika vdora bo v javnosti zagotov imela še precej odmevov in posledic; upajmo da bo zaradi tega varnost udeležencev v prometu izboljšana, ne pa še poslabšana.

MK0SrxBC1xs

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • V ZDA bodo retroaktivno prepovedali DJI-jeve letalnike

    Ameriška Zvezna komisija za telekomunikacija (FCC) je sprejela sila nenavadno odločitev in za nazaj prepovedala uporabo naprav, ki jih je že odobrila in sprostila njihov uvoz v ZDA. Odločitev, da to smejo storiti, so sprejeli s tremi glasovi za in nobenim proti. Uperjena je proti kitajskemu proizvajalcu letalnikov DJI.

    Objavljeno: 3.11.2025 07:00
  • Umetno inteligentni brskalniki prikažejo plačljive vsebine zastonj!

    Nekateri novi brskalniki, ki temeljijo na umetni inteligenci, lahko zaobidejo plačljive mehanizme medijskih vsebin. 

    Objavljeno: 4.11.2025 16:00
  • Uvodnik: Vedno je kriv DNS!

    Konec oktobra se je zgodilo nekaj, kar bi lahko imenovali že klasika digitalne dobe – Amazonov oblak AWS je spet odpovedal poslušnost. Tokrat je šlo za podatkovni center US-EAST-1, tisti najbolj obremenjeni in najstarejši del Amazonove infrastrukture, ki poganja velik del svetovnega spleta.

    Objavljeno: 28.10.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor November 2025
  • Microsoft zakrpal hrošča: Windows 10 in 11 se končno znata ugasniti

    V najnovejši verziji popravkov za Windows 10 in 11 je Microsoft po več kot desetletju zakrpal hrošča, ki je marsikoga spravljal v dvome, ali njegov spomin še deluje. Če ste po uporabi Windows Update želeli računalnik ugasniti in ste izbrali Update and shut down, se je računalnik z Windows 10 ali 11 nemalokrat ponovno zagnal. Verjetno ste pomislili, da ste pomotoma kliknili Update and restart.

    Objavljeno: 4.11.2025 05:00
  • Brezplačni »Photoshop«

    Zbirka grafičnih orodij Affinity, ki je doslej stala do 70 evrov na posamezno aplikacijo, je po novem zastonj.

    Objavljeno: 3.11.2025 15:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji