Objavljeno: 28.12.2023 | Avtor: Dominik Cigala | Monitor Januar 2024

Rokerska zvezda

Začetek decembra 2023 je zaznamoval napovednik za eno najtežje pričakovanih iger v zgodovini. Kratek videoposnetek za igro Grand Theft Auto 6 si je v enem dnevu ogledalo rekordnih 90 milijonov gledalcev in čakanje se je začelo. Razvijalci Rockstar pravijo, da igra pred letom 2025 ne bo nared, kar ne čudi, saj so fantje (in dekleta) znani po svojem pikolovstvu, ki sega v 80. leta prejšnjega stoletja.

Zgodba o podjetju Rockstar se je začela s škotsko razvijalsko ekipo DMA Design, najprej znano pod imenom Acme Software.

Vse se je začelo leta 1984 s podjetjem Acme Software v škotskem mestu Dundee, kjer so David Jones, Russell Kay, Steve Hammond in Mike Dailly razvijali različne male igre, kot so Moonshadow / Zone Trooper, Freek Out in The Game With No Name. Skupaj so začeli delati pri igri CopperCon1, ki so jo kasneje preimenovali v Draconia. Leta 1987 so se odločili za novo ime podjetja, DMA Design, ki je izhajalo iz programskih priročnikov računalnika Amiga in se je navezovalo na neposredni dostop do pomnilnika Direct Memory Access. Igro Draconia so znova prekrstili in jo pod imenom Menace leta 1988 tudi izdali. Na voljo je bila za računalnike Amiga, Atari ST, Commodore 64 in operacijski sistem MS-DOS.

Prva velika uspešnica Škotov je bila inovativna igra o malih bitjih, ki so jih poimenovali Lemmings.

Solidna prodaja igre Menace, ki so jo prodali v 20.000 izvodih, jim je omogočila nadaljnji razvoj naslovov, kot so Blood Money, Glancey, Hired Guns in drugih, katerih sprejem je bil mlačen. Vse je bilo kot običajna služba, dokler ni Mike Dailly, eden od članov razvojne ekipe DMA Design, začel eksperimentirati z animacijo. Med animacijskim testom je ustvaril hodečo figuro, ki je bila zmožna premikanja v okviru omejenega števila slikovnih pik. Animacija je bila narejena na računalniku Amiga, kjer je Dailly testiral, kako majhno lahko naredi animirano figuro, da je še vedno prepoznavna in izraža neko obliko značaja. Zadeva je pritegnila pozornost drugih članov ekipe, vključno z Davidom Jonesom, ki je videl potencial za igro, kjer bi igralec vodil skupino teh malih bitij skozi serijo ovir in izzivov. Ideja je bila, da bi liki slepo sledili poti in bi jih igralec moral varno voditi do cilja, pri čemer bi jim dodeljeval različne akcije, kot so kopanje, gradnja mostov in ustavljanje. Leta 1991 so izdali klasično računalniško igro z inovativno uporabo logičnih ugank in strategije, kjer igralec vodi skupino malih bitij skozi različne ovire do izhoda na vsaki stopnji. Bitja so poimenovali Lemmings in istoimensko igro prodali v 15 milijonih kopij.

Igro Grand Theft Auto so razvijali kot dirkalno izkušnjo, nakar so ugotovili, da je izvajanje kriminalnih dejanj v njej zabavnejše od dirkanja.

Igra Lemmings je izšla na številnih platformah in navdušila z edinstveno zasnovo, izzivalnimi stopnjami in s prikupno grafiko. Podjetju je uspeh omogočil nadaljnjo širitev. Za naslednji večji projekt so izbrali dirkalno igro Race’n’Chase. Zamislili so si jo kot zelo zasvajajočo in hitro večigralsko dirkalno igro z uničevanjem, ki uporablja nov način grafike. Med zapletenim in težavnim razvojem pa je prišlo do pomembnega preobrata, ko so razvijalci opazili, da sta bila povzročanje kaosa in bežanje pred policijo zabavnejša kot samo dirkanje. Nenamerno odkritje je spremenilo fokus igre, namesto da bi se osredotočili izključno na dirkanje, so razvijalci dodali elemente odprtega sveta, kjer so igralci lahko prosto raziskovali mesto in izvajali različne kriminalne dejavnosti. Nov pristop je igri dodal večplastnost in globino, ki je presegla prvotni koncept dirkalne igre. Elementi kriminalnega igranja so zahtevali novo ime in Race’n’Chase je postala Grand Theft Auto.

Razvoj prelomnega tretjega dela v seriji iger GTA je že potekal pod okriljem založnika Take-Two Interactive.

Grand Theft Auto je združeval elemente vožnje, streljanja in pustolovskih iger, kar je bilo takrat nekaj novega in svežega. Kljub kontroverznosti, ki jo je igra povzročila zaradi nasilja in kriminalne tematike, so jo leta 1997 prodali v milijonski nakladi. Leto kasneje je večji založnik Take-Two Interactive odkupil BMG Interactive, takratnega založnika igre Grand Theft Auto, in z angleškima producentoma Samom in Danom Houserjem iz BMG ustanovil podružnico Rockstar Games, ki je nato za 11 milijonov ameriških dolarjev odkupila razvijalce DMA Design od podjetja Infogrames. Takoj po prevzemu so objavili sporočilo javnosti, v katerem so se zavezali, da bo DMA Design še naprej razvijal igro Grand Theft Auto.

Prehod v tretjo dimenzijo je priljubljenost igre GTA ponesel v višave.

Druga igra v seriji, Grand Theft Auto 2, je bila izdana leta 1999 in je bila prav tako uspešna tako pri kritikih kot komercialno. Prava eksplozija priljubljenosti serije pa se je zgodila z izidom Grand Theft Auto III leta 2001. Igra je predstavljala velik napredek v grafiki, igralnosti in oblikovanju odprtega sveta. Igralci so prevzeli vlogo majhnega kriminalca po imenu Claude, ki ga je izdalo njegovo dekle in pustilo umreti. Igra je bila postavljena v izmišljeno mesto Liberty City, ki je bilo osnovano po vzoru New Yorka. Igralci so lahko prosto raziskovali mesto, opravljali naloge in povzročali nered. Igra Grand Theft Auto III je bila velik uspeh, prodala se je v več kot 14 milijonih izvodov in prejela številna priznanja za svojo inovativnost in igralnost. Igra je svetu predstavila koncept peskovniškega igranja (angl. sandbox), kjer so igralci raziskovali ogromen odprt svet in z njim sobivali na različne načine.

Rockstar je znan po zloščenih naslovih, ki premikajo meje. Med drugim se je s serijo iger Red Dead podal tudi na Divji zahod.

Po uspehu igre Grand Theft Auto III je Rockstar Games nadaljeval premikanje meja v igralniški industriji z vsako novo izdajo. Igre podjetja so znane po neverjetni grafiki, poglobljeni igralni mehaniki in spornih tematikah. Zloščeni naslovi, kot so Max Payne, Red Dead Revolver, Bully, L.A. Noir in Rage, so znani slehernemu igričarju. Serija Grand Theft Auto ostaja najuspešnejša franšiza podjetja, pri čemer vsaka nova igra podira prodajne rekorde in prejme kritiško priznanje. Trenutno zadnja igra v seriji, Grand Theft Auto V, je postavljena v izmišljeno mesto Los Santos, ki temelji na Los Angelesu. Izdali so jo leta 2013 in se je prodala v več kot 190 milijonih izvodov po celem svetu. Še danes je ena najbolj priljubljenih iger na svetu, ki s svojim večigralskim načinom matičnemu podjetju prinaša pol milijarde letnega prihodka. Nobenega dvoma ni, da bo šesti del igre med pomembnejšimi dogodki leta 2025, če bo takrat res izšla.

Da bo Grand Theft Auto 6 podirala rekorde, je pokazala že rekordna splavitev napovednika za igro, ki naj bi izšla leta 2025.

Vpliv Rockstar Games na industrijo iger je nemogoče preceniti. Podjetje ni le ustvarilo nekaterih najuspešnejših in najbolje prodajanih iger vseh časov, ampak je premikalo meje mogočega v igričarstvu. Največji vpliv je imela serija Grand Theft Auto, ki je zaradi nasilja, seksa in drog dvignila nemalo prahu, a hkrati izumila peskovnik, v katerem se rade igrajo številne sodobne igre. Tako kritiki kot igralci v en glas priznavajo, da so igre podjetja izjemno dodelane in dobro izdelane. Rockstar je kljub milijardam na računu še danes zavezan inovacijam, kakovosti in premikanju meja. Vse našteto je razlog, da si znova ogledamo napovednik za igro Grand Theft Auto 6. Zadnjič? Niti pod razno.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji