Pamet v žepu? Ne, hvala!
Julij 2008 - Primož Gabrijelčič
Berem tole številko Monitorja, ki je ravnokar pred vami, in se praskam po glavi. Je mobilno računalništvo res tako pomembno? Ali moram biti v vsakem trenutku dosegljiv, v vsakem trenutku sposoben odgovarjati na elektronsko pošto, še več, ali moram res kar sredi ulice brati PDF in popravljati Wordove dokumente? Kaj je s to mobilnostjo, da mi jo neprestano rinejo v oči, ušesa in možgane? Gre za resnično potrebo sodobne družbe ali za nekaj, kar mi poskušajo prodati, ker pač nimajo drugih idej za izboljšanje izdelkov? Težka bo, dragi moji tržniki, na tehnološki napredek mobilnih telefonov ne dam kaj dosti.
|
|
|
Mnenje zgoraj podpisanega strokovnega urednika ne izraža nujno tudi mnenja uredništva ;)

Primož Gabrijelčič
strokovni urednik
|
Res je, nisem popoln ludit. Mobilci so "komot", zato jih imamo vsi radi. Tukaj pa se moje občudovanje te tehnologije konča. Mobilca imam zato, da lahko kadarkoli vzpostavim stik s svetom. Tisti drugi del, ko lahko potem tudi svet kadarkoli vzpostavi stik z mano, mi gre že bistveno bolj na jetra in na nižje ležeče organe. A kaj hočemo, dobro odtehta slabo.
Mobilni telefon torej imam in to že od samega začetka - od Mobitelove ponudbe Ericssonov 628 za 33.000 tolarjev. Dobra škatlica, če ravno nisi imel signala, je bila uporabna tudi za zabijanje žebljev. S signalom je bilo takrat res križ - dobro se še spomnim, kako sem v poletni "postojanki" na slovenskem Krasu imel postavljeno usmerjeno anteno, obrnjeno v hrib, od tega pa se je signal odbil v bazno postajo. Brez tega je telefon "videl" signal svoje celice, v nasprotni smeri pa komunikacija ni delovala. (Stacionarne telefonije v tisti vasi ni bilo. Po elektronsko pošto smo se vozili z avtom.)
Potem sem telefone nekaj časa pridno menjal in nadgrajeval. Zadovoljen pa sem bil z vsakim manj. Vedno več funkcij so imeli, pa tudi vedno bolj nezanesljivi so postajali. Da ne omenjamo, da je bil vsak naslednji manj primeren za zabijanje žebljev od svojega predhodnika. Tako sem se ob zadnji menjavi - predzadnjemu mobilčku je namreč crknil zvočnik - odločil za vrnitev h koreninam in sem si omislil čisto enostavno škatlico, s katero lahko kličem in občasno pobrskam po WAP dverih svojega operaterja. Včasih pač sedim ob kavici, pa me nekaj zgrabi in hočem videti, kako se je končala košarka. Ah, pa drugi lahko kličejo mene nanj. Svet še vedno ni popoln.
WAP je tudi edina koristna stvar, ki se jo da početi na tako majhnem zaslončku. Elektronska pošta? Ne me hecat. Za začetek dobivam čisto preveč elektronske pošte, da bi jo filtriral skozi tistih deset kvadratnih centimetrov tekočih kristalov. Poleg tega nisem nikoli razumel ljudi, ki mislijo, da so s tem, ko so sredi ulice prebrali sporočilo, karkoli naredili. Če nisem v svojem mirnem delovnem okolju, ne morem niti razmisliti o sporočilu, kaj šele sestaviti smiselnega odgovora in ga napisati z mini tipkovnico na telefonu. Poleg tega ni najmanjše možnosti, da bi si pri takem načinu dela še zapomnil, kaj sem prebral, kaj sem odpisal in kaj moram v zvezi s tem narediti v naslednjem tednu.
E-mail torej odpade. Kaj pa glasba? MP3 v telefonu, to je pa ja zanimivo? Jok, brate, odpade. Rad imam zvoke sveta okoli sebe in se zelo redko zaprem v glasbo. In če že hočem poslušati glasbo nekje zunaj - najverjetneje se to zgodi, ko kolesarim ali kidam sneg - potem takrat nočem niti približno tovoriti še telefona s sabo. Čisto navaden predvajalnik MP3 mi zadošča. Če imam telefon, me lahko še kdo pokliče! Pa še z glasbenimi vmesniki na telefonih se mi ne ljubi ubadati. Od predvajalnika MP3 pričakujem, da ga bom lahko pognal, ugasnil, skočil na naslednjo skladbo in v naslednjo mapo in da mu bom lahko spreminjal glasnost. Sličic albumov in pevcev pa nikakor ne potrebujem.
Fotoaparat? Seveda! A ne na telefonu. Pokvarili so me dobri stari analogni aparati z odličnimi objektivi in pri fotoaparatih vedno hočem najboljše. In to nekako ni tisto, kar jim uspe stlačiti v mobilne telefone. Ja, to pomeni, da večino časa vlačim s sabo še eno škatlico, ki je nekajkrat večja od mojega mobilca. Pa me to čisto nič ne moti, ker so zaradi tega moje fotografije dovolj dobre, da jih lahko tudi komu pokažem. Tiste iz telefonov so dobre samo za digitalni koš.
GPS? Zanimiva zadeva. Včasih celo uporabna. Sodelavec iz pračasov Monitorja je nekoč izjavil, da je GPS izredno uporaben za dvoje - ko bi si rad označil, kje si našel jurčke, in da si zapomniš, kje si v neznanem mestu parkiral avto. S tem se popolnoma strinjam. Navigacija? Hej, zakaj smo pa bili taborniki? Zemljevidi mi popolnoma zadoščajo. Včasih si kaj natisnem iz Geopedije (avtorji, samo eno besedo imam za vas - rešpekt!), včasih vzamem s sabo Atlas Slovenije, včasih pa si samo pofotkam kakšno stran iz njega. Fotoaparati so odličen zunanji pomnilnik za slikovne podatke.
Ko se tako človek odloči, da bo živel brez kratic; brez EDGE, UMTS, WLAN, GPS, HSDPA, HSUPA in podobne navlake, sicer izgubi množico potencialno koristnih cukrčkov, a če smo realni, so to bolj ali manj same take reči, ki jih navadni smrtnik sploh ne potrebuje. So pa seveda to hkrati tudi same take stvari, ki jih tržniki radi mečejo v reklame, ker "prodajajo" telefone.
Še dobro, da se je pritisk takih čudakov, kot sem jaz, v zadnjih letih malo povečal in so začeli v akcijah spet prodajati telefone, ki znajo dobro opravljati samo eno - posredovati zvok v obe smeri. Pri tem pa delajo in delajo. In delajo. Moja mala škatlica zdrži dva tedna z enim polnjenjem. Presezite to, pametni telefoni!
KOMENTARJI OBISKOVALCEV
Komentarji bralcev ne odražajo stališč uredništva revije Monitor.
discom - 14.07.2008 ob 21:42
Če kdo ne želi pameti v žepu je to čisto osebna odločitev,ljudje smo si pač različni.
Ampak ni potrebe zavračati vse novitete in tehnologije (pa čeprav ne vedno čisto uporabne).Ker drugače bi še vedno hodili peš,nabirali sadeže in lovili divjačino s kopji in kamenjem.Seveda pa je to čisto osebno mnenje.
Marsikdo (tudi sam) pa zadnje čase na mobilnik gleda kot na napravo »All in one« .
Kot je to na primer pri printerjih.Zakaj bi imel posebej printer,scaner,fax in še kaj,če imaš lahko vse to v enem kosu.Ali so pri tem prisotne izgube pri kvaliteti zaradi natlačenosti vsega v eni »škatli«? Seveda,toda tu je vprašanje uporabnosti.Če nečesa nimaš,tega ne moreš uporabiti.Ali pa je potr
discom - 14.07.2008 ob 21:42
Če kdo ne želi pameti v žepu je to čisto osebna odločitev,ljudje smo si pač različni.
Ampak ni potrebe zavračati vse novitete in tehnologije (pa čeprav ne vedno čisto uporabne).Ker drugače bi še vedno hodili peš,nabirali sadeže in lovili divjačino s kopji in kamenjem.Seveda pa je to čisto osebno mnenje.
Marsikdo (tudi sam) pa zadnje čase na mobilnik gleda kot na napravo »All in one« .
Kot je to na primer pri printerjih.Zakaj bi imel posebej printer,scaner,fax in še kaj,če imaš lahko vse to v enem kosu.Ali so pri tem prisotne izgube pri kvaliteti zaradi natlačenosti vsega v eni »škatli«? Seveda,toda tu je vprašanje uporabnosti.Če nečesa nimaš,tega ne moreš uporabiti.Ali pa je potrebno imeti več posameznih naprav.
Prav tako je pri mobilnikih.
Boš posebej nosil dodaten MP3 predvajalnik,GPS,radio,fotoaparat in mogoče še kaj?Za to bi potreboval vsaj kakšno torbo če že ne nahrbtnika,da ne govorimo o celi kopici različnih napajalnikov,različnega pribora,ki bi jih mešali med seboj.
Ali pa bi se na račun kvalitete odrekli celi kopici zgoraj omenjenih pripomočkov in bi imeli s seboj samo svoj mobilnik.
Seveda vsi pripomočki niso tako zelo uporabni in vseh ne bomo uporabljali prav pogosto, nekatere mogoče celo nikoli.
Eden od takih je verjetno GPS,ki ga nekateri res sploh ne potrebujejo,drugi ga uporabljajo samo za na počitnice in le redki večkrat.Vsi pač niso tako spretni pri orientaciji ali pa se jim ne da preveč razmišljati na poti. Vseeno pa se ga ne da primerjati z kakšnim zemljevidom ali Atlasom,kjer niso označena imena ulic in kjer te puščica ne vodi do cilja.
Pri uporabi mobilnika namesto MP3 predvajanika,ne gre izgubljati veliko besed.Kvaliteta zvoka pri marsikaterem mobilniku je že na solidni ravni,nekateri premorejo tudi zvočnike za stereo,drugi pa imajo tudi posebne komande za lažje in hitrejše upravljanje.
Če hočemo mir pred klici lahko samo ugasnemo zvonjenje.Kasneje pa lahko pogledamo,če smo slučajno izpustili kakšen nujen klic.
Tudi radio,sploh če omogoča RDS ni slaba pogruntavščina.Če nisi v avtu,si kje kjer ni radia ali če vse svoje MP3 posnetke poznaš že po vrstnem redu lahko prav pride.Če ne za poslušanje glasbe pa za poročila ali za spremljanje vremenske napovedi.Omejitev je seveda le dostopnost radijskega signala.
Osebno se mi na mobilniku uporaben zdi digitalni fotoaparat.Seveda ne vsak,toda kvaliteta vedno bolj napreduje.Carl Zeiss leče,ločljivosti 2, 3.2 in 5 MP,cela kopica dodatnih nastavitev(nastavitev beline,makro,nočni posnetki…),celo razni nadomestki za bliskavico.Pravzaprav manjka (poleg malo boljše kvalitete) samo še optični zum,ki pa v deželah Daljnjega vzhoda sploh ni več redkost.Za dnevno uporabo (ko je dovolj svetlobe) je primeren masikateri,razlike med mobilnimi fotoaparati pa se poznajo bolj pri zajemu posnetkov pri slabši svetlobi.
Seveda se tak fotoaparat ne more po kvaliteti kosati z pravimi digitalnimi fotoaparati.Toda večje,težje (boljše) fotoaparate nimamo vedno ob sebi.Kaj nam pomaga vsa njihova kvaliteta,če pa jih velikokrat nimamo s seboj in ne moremo shraniti nepozabnih trenutkov.
Tu lahko govorim tudi iz lastnih izkušenj,ko imam več slik otroka narejenih z mobilnikom kot pa z digitalnim fotoaparatom.Mogoče komu kvaliteta slik ne bi bila po godu,toda meni več pomenijo ujeti edinstveni trenutki,ki drugače ne bi bili shranjeni.In precej slik je kar dobrih.
Kar se tiče elektronske pošte (sploh,če jo je veliko),mobilni fotoaparat res ni najprimernejše »orodje« za obdelavo le te.Čeprav po drugi strani,če imaš dober »pametni » telefon s pravo qwerty tipkovnico,tudi ni tako težko napisati kakšnega nujnega odgovora na e-mail.Da ne govorimo da bi lahko s kakšnim Nokia komunikatorjem (ki spada v razred pametnih telefonov) z lahkoto tudi zabili kakšen žebelj (ali žičnik po slovensko).
Edina resna ovira vsem tem vgrajenim »dobrotam« je seveda energija.Več funkcij se uporablja preje se izprazni baterija,čeprav nekateri mobilniki zdržijo kar nekaj dni.Odvisno seveda od uporabe in kapacitete same baterije.Tudi sam sem zamenjal kar nekaj mobilnikov,toda nobena »moja škatlica« ni zdržala dva tedna brez polnjenja,priznam. Mogoče, le če nisem mobilnika prav nič uporabljal,ker je bil kot rezervni telefon. Drugače pa tako zmogljive baterije mobilnega telefona še nisem zasledil,kot jo ima strokovni urednik.Ali zelo malo uporablja mobilnik ali pa je bila ocena trajanja baterije narejena zelo velikodušno.Mogoče se pa tudi motim,ampak saj to je človeško mar ne.
In če (kot Slavko Ivančič) potegnemo črto vidimo da je tudi dobro,da se prodajajo tudi vedno novejši (in boljši) pametni telefoni.
O cenah ne gre izgubljati besed.Na žalost (razen redkih izjem in akcij)cene v primerjavi s tujino mnogo manj zaostajajo kot pa plače.
Aleksander
TomazVorsic - 15.07.2008 ob 10:31
Dragi urednik. Nisi edini čudak. Meni se tudi upirajo multifunkcionalni mobilniki. Bleh, kr neki. navadn mobilc pa sm povsem zadovoljen. Pa drugače zelo cenim tehnologijo, sploh računalniško, pa vendar dejte nam navadne mobilce, ne pa cel kup šare zravn.
gabr - 15.07.2008 ob 12:07
Vsakomur svoje. Vsekakor je bilo čisto lepo prebrati tudi popolnoma nasprotno mnenje.
Moondancer - 15.07.2008 ob 13:08
Tukaj vsi pozabljate eno bistveno zadevo.
EM sevanje mobilnikov je nevarno.
alojz45 - 18.07.2008 ob 08:38
Se popolnoma strinjam z zapisom "discom-a", ki vse pove v začetku zapisa ko piše, citiram:
"Če kdo ne želi pameti v žepu je to čisto osebna odločitev,ljudje smo si pač različni.
Ampak ni potrebe zavračati vse novitete in tehnologije (pa čeprav ne vedno čisto uporabne).Ker drugače bi še vedno hodili peš,nabirali sadeže in lovili divjačino s kopji in kamenjem.Seveda pa je to čisto osebno mnenje."
Komentarje bralcev lahko vpisujejo samo uporabniki, ki so prijavljeni.
Registrirate se s klikom na povezavo Brezplačna registracija v levem meniju, po končanem postopku pa se prijavite z izbranim e-poštnim naslovom in geslom.
Ravno tako se morate prijaviti, če želite spremljati komentarje k temu članku.
Za prijavo morate vklopiti JavaScript v svojem brskalniku.
|