Objavljeno: 24.2.2009 | Avtor: Primož Gabrijelčič | Monitor Februar 2009 | Teme: preizkus, foto, nenehni testi

Nikon Coolpix S60

Eleganca. Lepšega opisa S60 ne moremo dati. Lepe linije, elegantne barve, zloščena in svetleča površina, predvsem pa zaslon, ki zasede celo zadnjo stran fotoaparata. Tako je, na zadnji strani je zaslon z diagonalo skoraj 9 centimetrov in prav nobenega gumba. Zamenjal jih je za dotik občutljivi zaslon.

Zamisel je, priznati moramo, odlična. Uporabniki bodo veseli zaradi velikega zaslona, industrijski oblikovalci pa, ker jim ni treba tlačiti množice gumbov v majčkeno napravo. Verjetno so, kljub večjemu zaslonu, stroški izdelave S60 manjši kakor pri drugih modelih s primerljivo optiko. Poleg tega je tako pristop bistveno bolj dinamičen. Izdelovalec lahko posodablja programsko opremo in dodaja nove funkcije, ne da bi moral spreminjati ohišje fotoaparata. Kaj pa slabe plati? Vedno umazan zaslon. V času preizkušanja S60 zaslonček niti enkrat ni bil čist - pa tudi očistiti se ga z "običajnimi" pripomočki (čist robček) ni dalo. Če ste bolestno obsedeni s čistočo, to nikakor ni fotoaparat za vas.

Zaradi nerodno postavljenega objektiva je na fotografijah, posnetih s Coolpixom S60, pogosto videti kak prst.

Pri oblikovanju ohišja so se potrudili, ko so sestavljali notranjost, pa niti malo. V fotoaparatu, ki skuša biti nekaj novega, nekaj več, bi pričakovali spodobno optiko. Pa ni tako. Objektiv je notranji, seže od 33 do 165 mm (35 mm ekvivalent), a je postavljen izredno nerodno, v skrajno zgornji levi kot fotoaparata, zato pri fotografiranju v sliko pogosto ujamemo tudi fotografov kazalec. Pik je deset milijonov, občutljivost gre od ISO 64 do 2000, umirjanje slike pa je mehansko, s premikanjem tipala (tehnologija VR). Vse lepo in prav, a slike so slabe. Že pri ISO 200 se pojavi močan šum, v širokokotnem delu objektiva pa je zelo opazen sodček. Pa še z ostrenjem slike ima težave, sploh v slabših svetlobnih razmerah.

Kaj pa uporabniški vmesnik? Na prvi pogled je preprost in uporaben, že po nekaj urah fotografiranja pa ga začnemo pošteno preklinjati. Marsikatere funkcije so globoko zakopane in zanje potrebujemo čisto preveč klikov. Le primer - med preizkušanjem naredimo posnetke istega prizora pri raznih občutljivostih ISO (da ugotovimo stopnjo šuma) in pri S60 smo za to porabili dvakrat toliko časa kot pri S560, le zato, ker je bilo treba "pritisniti" bistveno več "tipk" za vsako spremembo. Zmotilo nas je tudi, da kontrolniki, ki lahko zavzamejo več vrednosti (na primer zoom in prekrmiljenje osvetlitve), ne delujejo po sistemu drsnikov. Pri zumiranju bi, recimo, raje pritisnili prst na zaslon in ga povlekli na pravo mesto, kot pa da moramo pritiskati na simbola za "bolj širokokotno" in "bolj tele".

Ima pa grafični vmesnik nekaj prednosti, ki so jih le izkoristili. Najbolj zanimiva je, da lahko s "klikom" slike določimo točko, na katero naj se aparat osredotoči in nanjo zaklene merjenje razdalje in osvetlitve. Žal pa je takih uporabnih funkcij v trenutni izvedbi vmesnika še zelo malo. Ali bo Nikon kdaj izdal posodobljeno in bolj uporabno programsko opremo, pa seveda ne ve nihče.

Nikon Coolpix S60

Razred: Žepni.

Efektivna ločljivost tipala: 10 milijonov pik.

Tehnične lastnosti: Objektiv 33-165 (35 mm. ekvivalent); svetlobna jakost 3,8-4,8; ostrenje 0,60 m-neskončno (9 cm makro); ISO: samodejno ali ročno (do 2000; 3200 pri zmanjšani ločljivosti).

Tehnična zmogljivost: 5.

Kakovost fotografije: 5.

Zasnova aparata: 4.

Prodaja: Nikon Slovenija, www.nikon.si.

Cena: 300 EUR.

Za: Upravljanje zaslona, občutljivega za dotik, petkratni zoom, umirjanje slike, izhod HDMI.

Proti: Nedodelan uporabniški vmesnik, močan šum, močan sodček.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Velika Britanija svari pred polnjenjem telefonov v kitajskih električnih vozilih

    V zadnjem času so se pojavile resne skrbi glede varnosti podatkov pri uporabi kitajskih električnih vozil (EV), zlasti med zaposlenimi v obrambni industriji. Britanska obrambna podjetja, vključno z globalnimi velikani, kot sta Lockheed Martin in Thales, so svojim zaposlenim svetovala, naj se izogibajo povezovanju mobilnih telefonov s kitajskimi EV-ji, bodisi prek Bluetootha bodisi prek polnilnih kablov. Razlog za to so strahovi pred morebitnim vohunjenjem in krajo občutljivih podatkov.

    Objavljeno: 3.5.2025 07:00 | Teme: varnost, električna vozila, pametni telefon
  • Android bo telefone spremenil v računalnike

    Google v prihajajoči različici operacijskega sistema Android 16 preizkuša funkcionalnost, ki bo telefone z njim spremenila v prave mini računalnike. 

    Objavljeno: 5.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Štiri leta stari androidni telefoni imajo ranljivost, ki je ne bodo popravljali

    Google je posvaril uporabnike pametnih telefonov Android, naj nujno posodobijo svoje naprave, saj so pravkar zakrpali resno ranljivost, ki se je že izkoriščala. Prizadete so naprave z Androidom 13 (iz leta 2022) in Androidom 14 (2023). Telefoni z Androidom 12 (2021) pa se ne posodabljajo več, zato je priporočljiva zamenjava. Uporabnikov toliko starih telefonov je več sto milijonov!

    Objavljeno: 8.5.2025 07:00
  • Android z novo podobo

    V hitro izbrisani objavi na svojem blogu je Google nenamerno razkril naslednjo večjo prenovo uporabniškega vmesnika Android - Material 3 Expressive

    Objavljeno: 6.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Kje je Microsoft ravnal napak s Copilotom

    Microsoft je močno zakorakal na trg umetne inteligence, ponudil je številne izdelke, kakovosti jim ne moremo oporekati, a manjka jim tisto glavno. V primerjavi s konkurenco Microsoftov Copilot skorajda nima uporabnikov. In to je problem.

    Objavljeno: 29.4.2025 13:00
  • Pošta Slovenije bo dostavljala z robotom

    Pošta Slovenije je stopila na pot logistične prihodnosti in začela testiranje avtonomnega dostavnega robota, ki bo v prihodnosti pošiljke dostavljal tudi popoldan. 

    Objavljeno: 6.5.2025 11:00 | Teme: robotika, Slovenija
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji