Objavljeno: 11.1.2023 11:13 | Teme: družabna omrežja, twitter, odprta koda

Iz Twitterja na Mastodon – a le začasno

Ob pretresih, ki se dogajajo na Twitterju, je neodvisno družabno omrežje Mastodon novembra pridobivalo čez 100.000 novih uporabnikov na dan, v zadnjem mesecu pa je število uporabnikov začelo upadati.

Mastodon je zanimiv, saj gre za odprto-kodno omrežje, za katerim ne stoji večje podjetje. To pomeni, da tudi nima centralnega oglaševanja ali sledenja uporabnikom – vsaj zaenkrat ne. Omrežje namreč deluje kot združenje med seboj povezanih strežnikov. Račun si lahko ustvarimo na kateremkoli strežniku (tudi na več različnih), od tam pa sledimo tudi  uporabnikom z drugih strežnikov – če sta strežnika povezana med seboj. Strežnik lahko namreč deluje tudi povsem samostojno, večina je sicer povezana med seboj, imajo pa posamezni strežniki svoje tematike in tudi svoja pravila.

Omrežje je pred Muskovem prevzemu Twitterja imelo komaj 500.000 aktivnih uporabnikov. Do sredine novembra je bilo aktivnih uporabnikov že okoli 2 milijona, v začetku decembra je bil dosežen vrh dobrega 2,5 milijona, od takrat pa število aktivnih uporabnikov počasi pada. Razlogov je več, po mnenju analitikov (s katerim se pri Monitorju povsem strinjamo) gre v veliki meri za kompleksnost uporabe. Že to, da si moramo izbrati nek določen strežnik, na katerem si ustvarimo račun, tudi iskanje drugih uporabnikov, ki jim želimo slediti, ni ravno trivialno.

Nekateri uporabniki naj bi tako že šli nazaj na Twitter, drugi pa vse bolj opuščajo družabna omrežja. Ugibamo, da bo dogajanje koristno tudi za druga omrežja, denimo Facebook. S stališča poslovanja pa je pomemben tudi prehod oglaševalcev, saj naj bi ti v zadnjih mesecih množično zapuščali Twitter.

Priporočamo pa tudi ogled videa, ki prikazuje popularnost različnih družabnih omrežij zadnjih dvajsetih let:

7x_DvlmyfVA

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji