Objavljeno: 9.12.2019 13:00

Velike težave za Magic Leap - je nadgrajena/navidezna resničnost mrtva?

Podjetje Magic Leap, ki je pred komaj nekaj leti obljubljajo čudežno tehnologijo s področja nadgrajene resničnosti (AR), se sooča s kruto resničnostjo, da kupci najbrž preprosto še niso pripravljeni za tovrstno tehnologijo. Startup podjetje, ki je zbralo skoraj 2,6 milijarde dolarjev od različnih investitorjev, med drugom tudi pol milijarde od družbe Google, je po neuradnih informacijah menda prodalo doslej komaj 6.000 primerkov očal za povečano resničnost.

To ni niti približno blizu tega, kar je Magic Leap obljubljal vlagateljem, katerim so v zadnjem poslovnem načrtu obljubili prodajo v okolici 100.000 primerkov. V letih 2015 in 2016, ko je bil podjetje najbolj »vroče«, pa so omenjali celo številke okoli milijon prodanih primerkov.

Podjetje je pričakovano sprejelo že kup težkih ukrepov, med drugim so odpustili na desetine ljudi iz različnih oddelkov družbe. Prav tako so se iz nadzornega odbora umaknili nekateri ugledni člani, kot je direktor družbe Google Sundar Pichai (zamenjala ga je Jennifer Fitzpatrick, ki vodi oddelek Google Maps) in predsednik družbe Qualcomm Paul Jacobs.

Kot vemo, je Magic Leap po letih razvoja in zamujanja predstavil svoja očala Magic Leap One, vendar je izdelek pogosto deležen številnih kritik. Poleg visoke cene (2.300 dolarjev) očitajo zelo majno vidno območje delovanja in pomanjkanje privlačnih aplikacij.

V zagovor podjetja gre šteti dejstvo, da gre za tipično zgodbo povezano s prvo generacijo izdelka novega podjetja, za povrh na povsem novem področju tehnologije. A dejstvo je, da so inovativnost in drugačnost vselej predstavljali kot primerjalno prednost.

Izhod iz težav bi moral lahko bila očala Magic Leap 2, ki bodo menda imela izboljšano grafiko precej povečano vidno polje očal, boljšo globinsko sliko ter združljivost s tehnologijo 5G. Očala naj bi bila manjša, lažja, predvidoma tudi cenejša.

Dogajanje okoli družbe Magic Leap meče slabo luč na celotno področje nadgrajene resničnosti (AR). Doslej se praktično nobeden od visokoletečih projektov s področja AR še ni prijel med potrošniki. Ciljem so se še najbolje približali pri Microsoftu z očali Hololens 2, vendar zgolj na področju profesionalne rabe, kar je drugačna ciljna skupina kot pri Magic Leapu.

Kot vemo, je Google vsaj za zdaj opustil razvoj očal Google Glass in tudi Facebook svoj drago plačan oddelek Oculus ni uspel unovčiti do mere, kot so načrtovali. Toda če so napovedi točne, so pred nadgrajeno resničnostjo mora vseeno lepši časi. Menda se celo Apple pripravlja, da bi v letih 2022 in 2023 vstopil na področje nadgrajene resničnosti, kar pomeni, da so današnji izdelki morda zgolj rahlo preuranjeni.

HD9jeo9M8vo

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji