Objavljeno: 22.12.2020 | Avtor: Andrej Troha | Monitor Januar 2021

Luminar AI - Na pamet in brezstično

Ljudje niso nikoli bili ravno navdušeni nad resničnostjo. Morda je tudi zato nastal koncept umetnosti (uméten -tna -o prid. (ẹ́ ẹ̄) narejen, nastal kot rezultat človekovega dela, ne narave same, SSKJ 2), ki je polna pobegov iz nje. Tudi v upodabljajoči umetnosti je eskapizem vseprisoten. Še tako realistične malarije vrhunskih slikarjev vsebujejo vsaj nekaj mentalne retuše avtorja. Čelo portretiranca je manj zgubano, habsburška čeljust je malce manj poudarjena, oprema sobe je bogatejša kot v resnici in gore ter oblaki so bolj prijaznejši kot zares.

Strah pred upodabljanjem resničnosti se je skristaliziral ob izumu fotografije, ki ni imela filtra v obliki slikarjevih možganov. Okolje in ljudi je prikazovala v vsej svoji brutalni resničnosti, zato se je praktično isti trenutek, ko je Niépce stisnil prvo fotografijo, rodila fotografska retuša.

Dobro fotoretušersko znanje je bilo redko in zelo iskano, saj je delo zahtevalo izjemno natančnost, vrhunsko slikarsko roko ter podrobno poznavanje fotokemije. Vrhunske retušerje so najbolj cenili uredniki ženskih revij in nezadovoljni diktatorji. Ceh je bil precej majhen in skupina retušerjev zelo ozka ter izbrana. Nato pa …

Nato pa je prišel Photoshop

Od samega spočetja pred 30 leti je bila retuša osnovna naloga Photoshopa. Torej prilagoditi (ne nujno le polepšati), karkoli je že bilo na fotografiji. Avtor tega sestavka je imel priložnost spremljati razvoj tega izjemnega orodja od samega začetka in tam nekje v devetdesetih bil tudi tehnična podpora podjetja Adobe za regijo CEE.

In praktično vseh teh 30 let je bil Photoshop kralj, vrh, nedotakljivi, edini. Brata Knoll in kolegi so z vsako novo različico dokazali, da za Photoshop ni meja. Dobili smo možnost barve separacije CMYK pa slikovne in nastavitvene plasti, podporo 16-bitnim slikam, večkratni korak nazaj (Undo), zgodovino, podporo vektorjem, pametne objekte … Potem pa (ja, ta »potem pa« vedno vse uniči) se je tam nekje pri različici CS3 začelo dozdevati, da fantom iz San Joseja zmanjkuje idej, s katerimi bi kupce prepričali, da so še vedno numero uno.

Dokaz za to je bila različica CS5, v katero so na silo stlačili podporo objektom 3D. Kdor se je vsaj malo ukvarjal s to panogo, ve, da je izjemno konkurenčna in tam ni prostora za polpečene izdelke, ki so zgolj privesek nekemu programu. Ta različica je postregla tudi z zadnjo omembe vredno novostjo – konceptom content aware.

Najbolj sveža različica 2020 med peščico izboljšav ponuja zelo eksperimentalne umetno inteligentne neural filters, ki so trenutno bolj zabava kot kaj resnega. Aja, pa podporo za animirani GIF in daljša imena plasti ima. Noro, kajne? Photoshop je pač star in okoren, jedro je staro desetletja, deli aktualne različice so bili napisani v devetdesetih in le upamo lahko, da bodo pri Adobu zadevo spisali na novo in postavili nove temelje naslednika Photoshopa.

Na drugi strani namreč vznikajo orodja, kot je Luminar AI, ki je s svojo preprosto uporabo in neverjetnimi rezultati avtorju tega člančiča še potrdil občutek, da se čas po fotošopu bliža hitreje kot kadarkoli. Ta namreč v retuši, jedru svojega poslanstva, enostavno zaostaja.

Umetna pamet

Luminar AI sprva ugotovi, kateri motiv je na sliki (portret, pokrajina …), in nato postreže s prvimi sugestijami.

Umetna inteligenca ali UI, kot ji strokovno rečemo, se počasi in po tiho plazi v naša življenja. Aplikacije, ki jo uporabljajo, delujejo, kot bi brale naše misli, zato smo nad umetno pametjo navdušeni in ji brezskrbno odpiramo naša vrata, saj nas razume, ve, kaj hočemo. Lepota umetne pameti je, da orodju le namignemo, kaj bi želeli, in ȏno to postori. Brez mukotrpnih navodil, brez spotikanj, gladko in elegantno. Zato tisto reklo, da računalnik naredi točno to, kar mu ukažemo, počasi izgublja pomen.

Umetna pamet nas torej »razume« in ta občutek uporabnik dobi tudi pri delu s Skylumovim Luminarjem AI. Razvijalci so v program vdelali kup orodij, ki temeljijo na umetni pameti in neskončni zalogi referenčnih fotografij s spleta. Če torej svoji sliki alpske doline hočemo dodati meglo, pač izberemo AtmosphereAI. Ta algoritem pregleda našo sliko in jo primerja s tisoči slik gorovij v megli. Zadeva ugotovi, kje so doline, kaj je spredaj, kaj zadaj, in temu primerno sliko napolni z meglicami.

Precej suhoparni alpski pejsaž, in ista fotografija, ko ji Luminar AI vdahne življenje in magijo.

V ozadje lahko dodamo tudi svoje objekte, nekaj jih je že prednaloženih, od uporabnih oblačkov do neuporabne zebre.

Orodje tudi samo zagotovi barvno nasičenost, in če niste vešči, lahko povsem brez sramu kliknete na Composition AI in program bo sam obrezal sliko v idealni kompoziciji, ki se je ne bi branil niti Michelangelo. Vrsto kompozicije in razmerje je seveda moč izbrati.

Za malce bolj drzne je tu umetno inteligentna menjava neba. Uporabnik lahko iz nabora ozadij izbere novo nebo in program ga sam postavi za vse objekte spredaj. V naboru je nekaj klasičnih horizontov, poleg teh pa tudi kupček manj običajnih, seveda pa je sliko moč izbrati tudi med svojimi. Prekrivnost in mešanje izvornega neba z novim je enostavno naravnati kot tudi vse ostale tonalne korekcije. Lahko pa vse skupaj prepustimo programu, ki, kot se izkaže, še najbolj ve, kaj je prav.

Ljubljanica, kot smo jo videli že neštetokrat - ni razloga, da ljubljanskega kanala ne bi spremenili v nočni kič.

Posebej zanimiva je »kozmetična« sekcija tega čarobnega orodja. Korigiramo lahko telo, vendar ta del očitno še ni dograjen, saj dopušča le malo izboljšav. Bistveno več dovoljuje modul za retušo obraza in z nekaj preprostimi orodji (vsi so označeni z AI) je v nekaj sekundah moč skoraj do popolnosti retuširati obraz, kar bi sicer vzelo vsaj pol ure dela.

Spreminjati je moč obliko obraza, barvo oči, intenzivnost obrvi, odstranjevati madeže in nepravilnost na koži, beliti zobe, rdečiti ustnice, podočnjake … vse brez enega samega dotika dejanske slike.

Osnovni zaslon kozmetičnega oddelka, kjer je moč spreminjati in prilagajati praktično vse: Tipična punca s tipičnimi težavami. V nekaj sekundah Luminar AI prihrani izdatno količino dela.

Delo je zares preprosto in intuitivno. Nobene potrebe ni po kracanju po sliki, ročnem premikanju pikslov in mukotrpnemu kloniranju elementov slike.

Luminar AI dela točno to, kar bi retušerski program moral. Hitro, preprosto. Brez nepotrebnih izletov v modeliranje 3D ali urejanje filmov, kot so si to privoščili s fotošopom.

Ostale dobrote

Luminar AI ni naslednik Luminarja 4, ki je bil bolj ali manj konkurenca Lightroomu, vendar AI vseeno premore vse štiričine funkcije. Med najzanimivejšimi so še vedno paketno urejanje, shranjevanje, arhiviranje in izdelovanje svojih predlog za kasnejšo uporabo pri podobnih fotografijah.

Med dobrote gre vsekakor šteti tudi skromno velikost (tako na disku kot v pomnilniku) in seveda ceno.

Luminar AI

umetno inteligentno orodje za retušo fotografij

Izdeluje: skylum.co

Cena: 55–60 EUR

Za: Jasno in intuitivno delo, zelo poenostavi zoprno in zapleteno retuširanje, precej inteligentna umetna inteligenca, cena, zabavnost.

Proti: Ni plasti, kot smo jih vajeni s Photoshopa.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji