Objavljeno: 20.1.2018 01:00

Maersk in IBM bosta ponujala rešitve z blockchainom

Danski ladjar in logistični velikan Maersk ter družba IBM sta ustanovila skupno podjetje, ki bo razvijalo in tržilo storitve na temelju podatkovnih verig (blockchain). Na začetku ciljajo predvsem na logistično dejavnost, specifično slednje blaga v kontejnerskem prometu.

Novo podjetje je rezultat preteklega sodelovanja med družbama. IBM in Maersk sta projekt na osnovi podatkovnih verig najavila že pred skoraj dvema letoma, zdaj pa je dokončani izdelek na voljo kot storitev. V tem trenutku ga že uporablja celotno omrežje družbe Maersk, računajo pa na to, da bodo k uporabi storitev pritegnili tudi druga logistična podjetja, luke in lokalne uprave po celem svetu. Trenutno so v razgovorih z lukami in lokalnimi oblastmi v ZDA, Singapurju, na Nizozemskem in Kitajskem.

Nova storitev ponuja bistveno bolj učinkovito in napredno spremljanje pretoka blaga, kot dosedanje rešitve, ki so zasnovane na tehnologiji EDI. Maersk in IBM si nadejata, da bo nova storitev zamenjala dosedanje sisteme spremljanja in avtorizacije premikov, ki slonijo na starih komunikacijskih tehnologijah in marsikje tudi na prek papirnih dokumentov.

Nova rešitev na osnovi podatkovnih verig bo omogočala enoten pogled (single view) pretoka blaga prek navideznih kokpitov specifičnih za vlogo uporabnika v procesu, hkrati pa tudi digitalno avtorizacijo vseh vpletenih v logistični proces prevoza blaga.

Cilj je seveda, da bi poenostavili in pohitrili gibanje blaga. Maersk navaja trenutno stanje, ki ga nameravajo bistveno izboljšati. Danes pošiljka sadja iz Kenije do Rotterdama potuje v povprečju 34 dni. Pri tem gredo informacije o prevozu skozi roke okoli 30 različnih organizacij, ki ustvarijo okoli 200 kosov komunikacij in dokumentov, ki jih izmenja okoli 100 ljudi v procesu. Že razmeroma majhna pohitritev in poenostavitev teh procesov lahko dolgoročno prinese prihranke, ki so merljivi v milijardah evrov.

Novo podjetje bo v polno zaživelo v drugi polovici leta, že od začetka pa bo nadzorovalo okoli 18% svetovnega kontejnerskega prometa. Če upoštevamo, da gre okoli 80% vseh izdelkov po svetu prek ladijskega prometa, je nova rešitev pomembna novost za celotno logistično in trgovinsko področje.

tdhpYQCWnCw

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji