Objavljeno: 20.8.2013 06:00

Konec stranskih projektov v Googlu

Veste, kaj imajo skupnega Googlovi izdelki Gmail, Google Maps, Adsense, Google Talk, Googl Talk, Google Transit in še kateri? Vse te izjemno uspešne storitve so spočetka nastale v tako imenovanih 20 odstotkih, ki jih imajo Googlovi zaposleni na razpolago po lastni presoji. Kasneje je podjetje te izdelke uvrstilo v uradni asortiment in jih začelo polno razvijati. Sedaj pa je kot strela z jasnega usekala novica, da Google ukinja 20 odstotkov.

Google želi imeti zaposlene najboljše ljudi, ki jih ni enostavno privabiti niti zadržati. Po eni strani se jim zato dobrikajo z različnimi ugodnostmi, kot so zagotovljeno varstvo otrok, brezplačni vrhunski obroki med delovnim časom, možnost brezplačnega prevoza po kompleksu in zanimive prostočasne dejavnosti, a vrhunski možgani terjajo tudi kaj več. Zato je Google že na začetku vsem zaposlenim dal možnost, da 20 odstotkov delovnega časa – torej en dan v tednu – delajo na lastnih stranskih projektih, iz katerih lahko nastane kaj koristnega ali pa tudi ne. Gmail je samo najbolj znan izmed otrok tega pravila.

Zaposlenim prepustiti 20 odstotkov plačanega časa ni poceni, a Google je na to gledal kot dolgoročno investicijo, ki se je več kot poplačala. Zato je toliko bolj presenetljivo, da je te ugodnosti sedaj konec.

Umiranje se dogaja na obroke. Marca so v javnost pricurljale besede nekdanjega Googlovega inženirja, da prostih 20 odstotkov ni več pravica vseh, ampak morajo inženirji za razvoj stranskih projektov pridobiti odobritev menedžmenta. Nekateri so to zanikali, a točnih informacij ni. Vrhovni menedžment naj bi začel pritiskati na vodje oddelkov, naj odobrijo teh 20 odstotkov čim manj zaposlenim, pa še to le če presegajo normo (Google ima namreč izjemno razvito merjenje produktivnosti, četudi zaposleni ne delajo za tekočim trakom).

Spremembe so se čutile v zraku od leta 2011, ko je Larry Page prevzel Google. Takrat je najavil, da bodo imeli »več lesa in manj puščic«. V prevodu: več ljudi bo delalo na manjšem številu projektov – in takoj so ubili Google Labs, pa še kaj drugega.

Sedaj ni več ugodnosti 20 odstotkov – ali pač? Inženirji pravijo, da je še vedno mogoče delati stranske projekte, le da izven plačanega delovnega časa. Torej imajo pravilo 120 odstotkov. In če vprašate, zakaj bi kdo sploh počel to? Prvič zato, ker lahko delajo na Googlovi infrastrukturi, ki ni slaba. Drugič pa zato, ker številnim ljudem v Googlu ni muka hoditi v službo, ampak tam razvijajo vrhunske stvari, kar jim je v veselje.

Nihče pa nikogar ne sili, da izkorišča teh (1)20 odstotkov. Pravzaprav se dogaja, da je tega čedalje manj, in to prav zaradi Googlovega merjenja produktivnosti. Stranski projekti v tej metriki ne štejejo in zaposleni zanje niso nagrajeni. Ali kot priznavajo nekateri inženirji – v Googlu porabiš skoraj toliko časa za programiranje kakor za razlaganje, kaj si storil. Svoje iznajdbe je tudi v podjetju treba znati prodati.

http://qz.com/115831/googles-20-time-which-brought-you-gmail-and-adsense-is-now-as-good-as-dead/

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji