Objavljeno: 18.8.2013 06:00

Google spet blokiral YouTube aplikacijo za Windows Phone

Le tri dni po izdaji nove verzije aplikacije za dostop do YouTuba prek Windows Phone, ki ga najdemo na Microsoftovih mobilnih telefonih, je Google vnovič blokiral aplikacijo. Saga se vleče že od maja, žrtve napenjanja mišic med velikanoma pa so uporabniki. Razlog za blokado je to pot programski jezik, saj Microsoft aplikacije na napisal v HTML5, kot je želel Google.

Že sredi maja letos je Microsoft izdal aplikacijo za dostop do YouTuba prek Windows Phone, pri čemer se je zelo potrudil in vanjo vgradil funkcije, ki jih Google uradno (in to z razlogom!) sploh ni podpiral. Microsoftova aplikacija je omogočala prenos videoposnetkov na disk in odstranitev reklam na začetku in koncu posnetkov, ki so zlasti pogoste v ZDA. Google je takoj zagnal vik in krik, da takšna aplikacija krši pogoje uporabe YouTuba in da jo mora Microsoft popraviti.

Pa so jo popravili in konec maja izdali drugo verzijo, ki je še vedno imela možnost odstranitve reklam, ni pa več dopuščala prenosa videoposnetkov na disk. Google ni bil zadovoljen, zato je Microsoft konec maja aplikacijo odstranil in se lotil predelave.

V začetku tega tedna so izdali novo verzijo, ki je bila po Microsoftovem razumevanju povsem v skladu z Googlovimi pogoji. Ni več omogočala rezanja reklam niti shranjevanja posnetkov na disk. A Google ni zadovoljen. Microsoftu so namreč eksplicitno naročili, da mora biti aplikacija napisana v  HTML5, a se to ni zgodilo. Izkazalo se je namreč, da bi bilo to preveč potratno, tako časovno kakor tudi finančno, zato je Microsoft aplikacijo po starem. In si prislužil blokado, ki jo Google utemeljuje z besedami, da aplikacija krši pogoje uporabe in ne ponuja enotne uporabniške izkušnje.

Uradno stališče obeh podjetij je, da zbližujeta poglede. Toda Google v tem primeru nagaja Microsoftu. Če bi želeli, bi že zdavnaj lahko napisali svojo aplikacijo za Windows Phone, kot so to storili za platformi iOS in Android. Pa Google tega ne stori, ker se jim zaradi majhnega tržnega deleža to ne izplača. Seveda pa bodo veselo pobrali zaslužek od reklam, če bo seveda kdo drug napisal aplikacijo – recimo Microsoft – dokler bo ta točno po Googlovih željah. Reklame, ki jih YouTube servira mobilnim uporabnikom, namreč letno prinesejo 350 milijonov dolarjev. Sedaj je na potezi Google.

 http://blogs.technet.com/b/microsoft_on_the_issues/archive/2013/08/15/the-limits-of-google-s-openness.aspx

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji