Objavljeno: 11.7.2013 06:00

BlackBerry: polomili smo ga pri izdaji novih telefonov

Izvršni direktor kanadskega BlackBerryja Thorsten Heins je na vsakoletni novinarski konferenci, kjer podjetje predstavi svoje dosežke, rezultate in pogled v prihodnost, priznal, da izdaja novih mobilnih telefonov ni bila, kar so si želeli. V slogu, ki nam je v podalpski deželi poznan, je dejal, da potrebujejo zgolj več časa, da se trend obrne. Poprava se prične takoj.

Kje ga je torej BlackBerry polomil? Strukturne napake se vlečejo že nekaj let, saj je podjetje zaspalo na lovorikah. Imeli so enega prvih pametnih telefonov, zaradi šifriranja in drugih uporabnih lastnosti, pa so bili dolga leta prva izbira za vse poslovne uporabnike. In RIM, kot se je podjetje tedaj še imenovalo, je blestel. Konkurenca seveda ni počivala in Apple, Samsung z ostalo androidno druščino ter v manjši meri tudi Nokia so mu približali. RIM pa ni ponudil nič novega. Situacija je bila kritična in letos je imel BlackBerry pravzaprav zadnjo priložnost, da se reši. Vse upe so polagali v prihajajoč operacijski sistem BlackBerry 10, ki je izšel konec januarja. Iziti bi bil moral že lani v predbožični nakupovalni sezoni, pa jim to ni uspelo. K sreči tudi BlackBerry 10  v veliki meri računa na poslovne uporabnike, kjer predbožični čas izida ni tako pomemben.

BlackBerry 10 je potem res izšel skupaj z novimi telefoni, podjetju pa ni šlo nič kaj bolje. Kot so povedali konec prejšnjega meseca, je BlackBerry kljub novemu sistemu in novim telefonom razočaral. V zadnjem četrtletju so prodali 2,7 milijona novih naprav (torej Z10 in Q10), ker se sliši veliko, a ni čisto res. Analitiki so napovedali vsaj za milijon enot večjo prodajo. Rezultat je bil pričakovan, saj so ustvarili 84 milijonov dolarjev čiste izgube.

Odneslo je tudi tablični računalnik PlayBook (od kod ideja za tako neumno ime, če je ciljna populacija poslovni segment, ni jasno). Prodali so jih vsega 100.000, zato je razvoja konec. Kar imajo, bodo odprodali, potem pa se bo to poglavje zaprlo.

Kaj je še povedal Heins ta teden? Nič kaj novega, čeprav je imel pred seboj kopic precej nejevoljnih delničarjev, ki so mu postavljali težka vprašanja. Priznal je, da je bil izid Z10 napaka. Da se razumemo, Z10 je odličen telefon, a BlackBerry ni naredil domače naloge in ga ustrezno spromoviral, zato telefon ni šel v promet. To sedaj popravljajo, zato je investitorje opozoril, da se v tekočem četrtletju obeta nova izguba. Razlog naj bi bili povečani izdatki za marketing in oglaševanje, ko poizkušajo pozicionirati BlackBerry 10 na trgu. Zanimivo je, da je prodaja na drugih celinah še kar nekako šla, porazna pa je bila v ZDA. Ni čudno, da je moral Richard Piasentin, vodja prodaje in marketinga v ZDA, zapustili BlackBerry.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji