Objavljeno: 17.1.2018 05:00

Pomembnost uporabniških vmesnikov: raketni preplah na Havajih

Dogodki na Havajih minulo soboto so ponovno dokazali, kako pomemben je pregleden in uporabniku prijazen računalniški vmesnik. Ob osmi uri zjutraj po lokalnem času so prebivalci prejeli sms-sporočilo, da državi grozi neposredna raketna grožnja, zaradi česar naj se takoj zatečejo na varno. Čeprav so ljudje hitro posumili, da gre za lažni alarm, je uraden preklic prispel šele čez tri četrt ure. Vmes je vladala panika. Razlogov za zmedo je bilo več, noben pa ni tehnološki.

Razlaga, da je zaposleni v HEMI (Hawaii Emergency Management Agency) pritisnil napačen gumb, je do neke mere pravilna. Trikrat dnevno, ob vsaki novi izmeni, namreč uslužbenci preizkusijo delovanje sistema. Pri tem morajo z računalniškega seznama izbrati ustrezno možnost, v soboto pa je zaposleni pomotoma izbral napačno možnost. Na fotografiji vidimo, da je seznam vse prej od preglednega in da predstavlja primer, kako se uporabniški vmesnik ne sme oblikovati.

Zgornja možnost lažnega alarma je bila dodana šele po incidentu, vse ostale pa so take, kot so bile tudi v soboto. Vidimo, da bi moral uslužbenec izbrati DRILL – PACOM (CDW) – STATE ONLY, izbral pa je podobno zvenečo možnost PACOM (CDW) – STATE ONLY. Poleg teh je na seznamu še nekaj preizkusnih in pravih opozoril različnih pomembnosti. V prihodnosti teh težav na Havajih naj ne bi bilo več, saj bosta odslej sporočilo morala potrditi dva zaposlena, prav tako pa so dodali možnost za takojšen preklic.

Celoten meni je katastrofalno zasnovan. V resnici je dizajn vmesnikov za delo z računalniško opremo zelo pomembna veda, ki je često po krivem zapostavljena. Ljudje delamo napake, zato je pomembno, da je dizajn tak, da te možnosti kar najbolj zmanjša. To je še posebej pomembno v bolnišnicah, letalskem in drugem prometu, elektrarnah itd. V preteklosti so zaradi slabih vmesnikov že padala letala in se prevračale ladje.

Zanimivo pa je tudi pogledati, kako so sistemi obveščanja napredovali. Včasih so bile sirene glavni sel, ki je prebivalstvo napotil pred televizijske in radijske sprejemnike. Dandanes lahko sporočilo prejmejo tudi vsi mobilni telefoni v omrežju, prav tako so opozorila objavljena na družabnih omrežjih in spletu. In prav ti so pokazali težave v sistemu HEMA. Sporočilo je bilo poslano 8.07, ob 8.20 so ugotovili, da so poslali lažni alarm in ga takoj preklicali na Twitterju. Toda sms sporočilo o preklicu so poslali šele 8.45. Za pošiljanje opozorila obstaja protokol in vnaprej sestavljeno sporočilo, za preklic pa tega niso imeli. Potem so morali dobiti še dovoljenje državne FEME (Federal Emergency Management Agency), saj ima HEMA le dovoljenje za pošiljanje opozoril, ne pa preklicev. Birokracija pa traja. Sistem je zdaj poenostavljen.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji