Objavljeno: 30.5.2017 | Avtor: Jernej Horvat | Monitor Junij 2017

Kateri bo najboljši?

Po zadnji raziskavi podjetja Flurry Analytics uporabniki 92 odstotkov svojega časa, namenjenega uporabi pametnih telefonov, porabijo za mobilne aplikacije. Kar 14 odstotkov tega odpade na aplikacije za komunikacijo.

ziskava podjetja Business Insider, objavljena septembra 2016, razkriva, da je število uporabnikov največjih štirih komunikacijskih aplikacij že konec leta 2015 preseglo število uporabnikov največjih štirih družabnih omrežij. Tako velik trg pomeni tudi veliko izbiro, zato je odločitev o tem, katera aplikacija je najboljša za pošiljanje sporočil in opravljanje telefonskih klicev, težja kot kdaj prej.

V preteklosti je bilo uporabnikom veliko lažje. Uporaba aplikacij, kot je na primer Skype, se je širila od uporabnika do uporabnika. Zaradi uporabnikov, ki so že uporabljali Skype, so se tej storitvi pridružili tudi njihovi prijatelji in znanci. S prihodom pametnega telefona iPhone in, še pomembneje, predstavitvijo Applove trgovine z aplikacijami leta 2008, so se pojavili številni novinci. Med njimi sta izstopala WhatsApp in Viber. Prvi se je na trgu pojavil leta 2009, Viber pa leto dni pozneje. Omenjenima storitvama je sledila poplava podobnih alternativ, ki se funkcionalno in tudi vizualno niso pretirano razlikovale. Največjo dodano vrednost so takrat predstavljali nizki stroški. Namesto plačevanja za sleherno poslano in na nekaterih trgih tudi prejeto sporočilo SMS, je kar naenkrat uporabnik lahko komuniciral praktično zastonj.

A kot je na novih trgih ponavadi, se prav zaradi podobnosti konkurenčnih izdelkov prej ali slej pokažejo razlike. Slabih 10 let po predstavitvi trgovine App Store in s tem rojstva modernih mobilnih aplikacij, se na trgu komunikacijskih aplikacij ponuja množica alternativ, ki se razlikujejo predvsem po namenu. WhatsApp je primeren za uporabo med prijatelji, s sodelavci ali šefom pa se boste pogovarjali prek Slacka. Tisti, ki vas skrbi zasebnost in šifriranje, boste posegli po aplikaciji Signal, ki jo uporablja Edward Snowden. Na pravo izbiro poleg konteksta komunikacije vplivajo tudi uporabniška izkušnja, zasebnost, zanesljivost, razširjenost rabe in zadovoljstvo uporabnikov. Zato si podrobneje oglejmo nekatere ključne dejavnike, ki jih morate upoštevati, preden se odločite za aplikacijo, ki vam bo služila pri komuniciranju z drugimi.

Šifriranje spet v središču pozornosti

Najnovejša WikiLeaksova objava, ki je na tisoč straneh razkrila načine izvajanja aktivnosti ameriške obveščevalne službe CIA, je marca spet postavila v središče pozornosti komunikacijske aplikacije. Objava dokumentov, ki so jo pri WikiLeaksu imenovali Vault 7, namreč vsebuje informacije o tem, kako obveščevalna služba poizkuša pridobiti vsebino poslanih in prejetih sporočil tudi v primeru aplikacij s tako imenovanim end-to-end oziroma popolnim šifriranjem. Ta je za marsikatero podjetje postala konkurenčna prednost in s tem težava za obveščevalne službe pri preiskovanju kriminalnih dejanj.

Izraz end-to-end šifriranje zajema zaščito vsebine sporočila na način, ki celo samemu podjetju oziroma lastniku aplikacije onemogoča, da bi dostopal do vsebine sporočila. To pomeni, da strežniki prevzamejo izključno vlogo prenašalca sporočila. Vsebine pa v tem primeru ni mogoče razvozlati. Varnost seveda ni absolutna, saj sta v verigi še dva šibka člena: telefon pošiljatelja in telefon prejemnika. Pri razkritih dokumentih WikiLeaksa se na to osredotočajo tudi obveščevalne službe. Toda omenjeno šifriranje je najboljša možna zaščita, ki vam je na voljo.

V zadnjih dveh letih se je seznam komunikacijskih aplikacij z opisanim šifriranjem hitro povečeval. Med zadnjimi so se za popolno šifriranje odločili pri WhatsAppu, ki je z več kot eno milijardo uporabnikov najbolj priljubljena aplikacija za pošiljanje in prejemanje sporočil. Na seznamu aplikacij, ki omogočajo popolno šifriranje, so med priljubljenejšimi še Apple iMessage, Dust, Signal in Confide. Pri omenjenih je popolno šifriranje že privzeto. Uporabnikom tako ni treba storiti ničesar v sami aplikaciji. Izpostaviti velja zgolj uporabnike Applove aplikacije iMessage. Pri shranjevanju sporočil v iCloudu popolno šifriranje ni na voljo. V nastavitvah si morate zato shranjevanje sporočil v iCloud izključiti.

Telegram, Facebook Messenger, Line in Google Allo spadajo v skupino aplikacij, ki popolno šifriranje ponujajo, a le na izrecno zahtevo uporabnika. Pri Telegramu boste tako morali izbrati možnost Secret Chat, če želite popolno šifriranje. Privzeta nastavitev omenjene zaščite ne ponuja. Podobno deluje Facebook Messenger, kjer najprej izberete ikono za novo sporočilo in nato možnost Secret v zgornjem desnem kotu. Šele takrat izberete tistega, s katerim si želite dopisovati.

V tretji skupini so aplikacije, ki ne ponujajo nobenega šifriranja. Snapchat, Twitter, Skype, Kik in Google Hangouts so med priljubljenimi, ki se na zaščito ne ozirajo. Googlova aplikacija vam sicer ponuja šifriranje sporočila med pošiljanjem od vašega telefona do telefona prejemnika z izjemo Googlovih strežnikov. Ko vaše sporočilo prispe do strežnika, se shrani in vsebina sporočila postane dostopna za Google.

Razširjenost rabe

Velikost zbirke uporabnikov je za komunikacijske aplikacije ključnega pomena. V nasprotnem primeru taka aplikacija ni uporabna, saj nimate nikogar, s komer bi si lahko dopisovali ali opravljali telefonske in video klice. To je tudi eden od razlogov, ki ga je treba upoštevati pri izbiri prave aplikacije. Po raziskavi podjetja Similarweb, opravljeni maja 2016, se v Sloveniji med vsemi komunikacijskimi aplikacijami najpogosteje uporablja Facebook Messenger. Ta je vodilen tudi v skandinavskih državah, Vzhodni Evropi, Franciji, Avstraliji, ZDA in Kanadi. Skupno število uporabnikov se je aprila letos povzpelo čez 1,2 milijarde. Facebook Messenger si s tem po številu uporabnikov deli prvo mesto z drugo komunikacijsko aplikacijo, ki je prav tako v lasti Facebooka, WhatsApp. Tako kot Facebook Messenger tudi WhatsApp uporablja 1,2 milijarde uporabnikov, vendar je med obema aplikacijama velika razlika. Facebook Messenger je po omenjeni raziskavi podjetja Similarweb vodilna komunikacijska aplikacija v 49 državah, WhatsApp pa si je vodilni položaj na trgu zagotovil kar v 109 državah.

WhatsApp in Facebook Messenger tako prevladujeta v večini držav po svetu, nista pa edini priljubljeni aplikaciji v tej kategoriji. Na voljo je med drugim tudi Viber, ki ga je konec leta 2017, prav tako po podatkih portala Statista, uporabljalo več kot 800 milijonov uporabnikov. Viber je najbolj priljubljen v določenih državah Balkana, Afrike in Bližnjega vzhoda. Na kitajskem trgu prevladuje tamkajšnji ponudnik WeChat, ki ga je decembra 2016 uporabljalo 889 milijonov uporabnikov.

Preostali ponudniki, kot so na primer Skype, Telegram, Line in BlackBerry Messenger, spadajo med manjše na trgu. Število uporabnikov se po navedbah portala Statista giblje od 100 milijonov v primeru BlackBerry Messenger do 300 milijonov, kolikor jih šteje Skype. Omenjene aplikacije so priljubljene tudi pri marsikaterem uporabniku v Sloveniji, a je njihova raba v primerjavi z drugimi omejena. To pa ne pomeni, da posamezna aplikacija v določenem kontekstu ne predstavlja primarne izbire. Slednje dokazujejo pri Slacku, ki je kljub le petim milijonom uporabnikov za vse več podjetij prva izbira pri komunikaciji z zaposlenimi.

Zadovoljstvo uporabnikov

Trgovine z mobilnimi aplikacijami predstavljajo dobro priložnost za oceno zadovoljstva uporabnikov. Pod sleherno priljubljeno aplikacijo se vrsti na tisoče komentarjev in ocen zadovoljstva. Zaradi medsebojne funkcionalne in oblikovne podobnosti se ocene pri večini predstavljenih aplikacij ne razlikujejo preveč. Treba je poudariti, da se v primeru trgovine Google Play omenjene ocene nanašajo na vse uporabnike posamezne aplikacije. V Applovi trgovini Apple App Store so upoštevane ocene uporabnikov iz ZDA, saj Applova trgovina prikazuje zgolj oceno po izbrani državi. Slovenski App Store pri večini aplikacij vsebuje premajhno število ocen, da bi bilo povprečje lahko primerljivo z Google Play.

Ocene zadovoljstva se večinoma gibljejo med 4 in 4,5 (pri lestvici od 1 do 5). So tudi izjeme, kot sta med drugim Skype in Facebook Messenger. Pri uporabnikih na platformi Android je Facebookova aplikacija s povprečno oceno 4 še ujela priključek z drugimi alternativami, uporabniki platforme iOS pa so v povprečju podali zgolj oceno 3. Največkrat omenjena razloga med posredovanimi komentarji sta uporabniški vmesnik, ki je zaradi obilice funkcij nepregleden, in način, kako so pri Facebooku uporabnike prisilili k uporabi aplikacije. Za ta korak so se v Facebooku odločili lani in marsikateremu uporabniku se jeza še ni polegla. Pri Skypu se kritika uporabnikov najpogosteje nanaša na nezanesljivost delovanja, ne glede na to, ali gre za kakovost klicev ali dostavo poslanih sporočil.

iMessage

Uporabnikom pametnih telefonov iPhone in drugih naprav na platformi iOS ni treba iskati po primerni komunikacijski aplikaciji. Na voljo je namreč Applov iMessage. Aplikacija je na voljo na vseh Applovih pametnih napravah in računalnikih Mac. Opisano predstavlja dober razlog za uporabo aplikacije, saj vam ni treba ničesar nameščati, ustvarjati uporabniških računov in nadležno izpolnjevati vpisnih obrazcev. To velja tudi za vse vaše prijatelje in znance, ki uporabljajo Applove pametne naprave. V tem primeru se vsa sporočila samodejno pošiljajo prek aplikacije iMessage, in ne več v obliki sporočil SMS.

Apple iMessage je priporočljiva izbira za uporabnike Applovih pametnih naprav in računalnikov. Ni potrebe po nameščanju aplikacije in ustvarjanju uporabniškega računa.

Drugo prednost uporabe predstavlja Applov poslovni model. Apple svoje prihodke ustvarja s prodajo strojne opreme. Telefoni, računalniki, ure in tablice so ključen vir prihodkov. Namen Applovih aplikacij, kot je iMessage, tako ni ustvarjanje prihodkov, temveč predstavljajo za podjetje zgolj sredstvo, kako prodati pametne naprave. Posledično Apple nima ekonomskega motiva, da bi zbiral vaše osebne podatke. Zato ne preseneča, da podjetje ob sleherni priložnosti poudarja, kako pomembno se loteva šifriranja in s tem zaščite informacij. Obenem je Apple tudi finančno dovolj močan, da lahko kljubuje pritiskom organizacij, kot je FBI, ki si želijo možnosti dostopa do operacijskega sistema iOS.

Slabosti vsakdanje rabe sta dve. Prvo predstavlja funkcionalna preobremenjenost. Z vsako posodobitvijo operacijskega sistema iOS so v Applu dodali nepotrebne funkcije, zaradi katerih je delovanje aplikacije iMessage na telefonih iPhone 6 in starejših modelih počasnejše, kot bi lahko bilo. Svoja sporočila tako lahko kombinirate z raznimi vizualnimi učinki, kot je na primer ognjemet za novoletne čestitke. Na voljo je tudi Digital Touch, ki vam omogoča ustvarjanje sporočil s pomočjo skiciranja na posebni površini. Vaši boljši polovici tako lahko s pritiskom dveh prstov na zaslon pošljete poljub ali ob daljšem pridržanju prstov simulacijo srčnega utripa. To so morda na prvi pogled zanimive funkcije, ki pa so zgolj zabavne in ne uporabne. Več funkcij pomeni tudi večjo količino različnih gumbov in s tem več možnosti, da storite kakšno napako. Druga slabost je omejenost na Applove naprave. Uporabniki aplikacije na pametnih napravah Android in Windows ne morejo uporabljati. Sporočila lahko ob pomoči aplikacije iMessage kljub temu pošiljate, a se bo v tem primeru poslal klasični SMS.

Facebook Messenger

Med slovenskimi uporabniki najbolj priljubljena aplikacija za pošiljanje in prejemanje sporočil je bila najprej del družabnega omrežja Facebook. Od lani naprej pa deluje samostojno. Poleg pošiljanja in prejemanja sporočil lahko opravljate telefonske in video pogovore ter si ustvarjate skupine, znotraj katerih se pogovarjate z večjim številom uporabnikov hkrati. Facebook Messenger je bil med prvimi, ki je veliko energije vložil v integracijo emotikonov in posnetkov GIF. Oblikovalci so se posvetili tudi boljši integraciji zvoka. Ključne dejavnosti, kot je na primer ustvarjanje in pošiljanje sporočil, spremljajo prepoznavni zvočni učinki.

Facebook Messenger je najbolj priljubljena aplikacija za pošiljanje sporočil na slovenskem trgu.

Za uporabo aplikacije ni treba imeti uporabniškega računa na Facebooku, a je prijava na ta način lažja. Ob prvem zagonu vas bo aplikacija povprašala po telefonski številki, na podlagi katere se potrdi vaša identiteta. Uporabniški vmesnik ni preprost, saj je aplikacija funkcionalno široka in se zdi, da se skoraj z vsako večjo posodobitvijo število funkcij hitro povečuje. Šele po dnevu ali dveh boste v Facebook Messengerju dovolj domači, da pri sami uporabi ne boste več razmišljali, kako izvesti želeno aktivnost.

Facebook Messenger pa ni tako zanimiv zaradi osnovne funkcije komuniciranja. Veliko bolj se aplikacijo splača uporabljati zaradi naravnanosti v prihodnost. Pri Facebooku želijo iz aplikacije ustvariti platformo, kjer bi preživljali večino časa in opravljali večino aktivnosti, za katere danes uporabljate druge aplikacije. Zato so na voljo številni vtičniki, kot je Kayak, ki vam neposredno v aplikaciji ponuja možnost rezervacije hotela. Izberete kraj, datum in nastanitev ter opravite nakup. Informacije si lahko tudi delite v pogovornem oknu z izbranim človekom ali skupino. Rezervacija namestitev ni edino, kar vam je na voljo. Mediji ponujajo možnost pregleda aktualnih novic in, če vas zanima šport, se vam predvajajo tudi video posnetki najboljših trenutkov s tekem, denimo v ligi NBA.

Slack

Pet milijonov dnevnih uporabnikov se v primerjavi z drugimi predstavljenimi aplikacijami sliši malo, a Slack hitro prevzema vodilno vlogo na področju poslovne komunikacije. Namen aplikacije je zamenjati e-pošto in druge komunikacijske vire ter vse skupaj zapakirati v eno storitev. Najbližja konkurenca je Skype, od katerega se Slack razlikuje predvsem po načinu, kako uporabniki komunicirajo med seboj. Slednje poteka po tako imenovanih kanalih. Vsak kanal ima lahko enega ali več članov. Uporabniški vmesnik je narejen tako, da se poljubne datoteke čim lažje delijo. To še posebej velja za aplikacijo na klasičnih računalnikih, kjer lahko posamezno datoteko enostavno z miško prenesete v kanal. Vse to brez potrebe po odpiranju nadležnih pogovornih oken, ki za uporabnika pomenijo nepotrebno dodatno delo. Poleg pošiljanja sporočil je na voljo tudi možnost opravljanja klicev.

Slack je namenjen službeni komunikaciji. Izstopa enostavnost deljenja različnih datotek med uporabniki, s čimer se nadomesti potreba po e-pošti.

Velika prednost za uporabo storitve so vtičniki. Če se podjetje ukvarja z razvojem programske opreme, se lahko ob sleherni uspešno posredovani posodobitvi samodejno obvesti vse druge člane ekipe. Na voljo so tudi številne bližnjice. Med drugim si lahko v Slacku sestavite celoten načrt aktivnosti za naslednji teden in ga z določenimi ukazi ob vsakem trenutku prikličete. Če želite, da se o novem sporočilu v kanalu s pomočjo potisnih obvestil opozori vse člane ekipe, lahko to prav tako storite z ustreznim ukazom. V tem pa se skriva tudi največja slabost aplikacije.

Slack je za nove uporabnike in v primerjavi z drugimi predstavljenimi aplikacijami zapleten. Potrebovali boste vsaj kak dan, da se navadite na samo strukturo aplikacije in predvsem, kako z nekom komunicirati zasebno ali javno. Kar hitro lahko namreč zamenjate kanal, v katerem se pogovarjate z določenim človekom, s kanalom, ki ga lahko vidijo vsi člani ekipe. Še posebej nadležna je prijava v nove kanale. To boste namreč morali opraviti za vsako napravo, na kateri uporabljate Slack, posebej.

Uporaba je brezplačna in dostopna tako v obliki aplikacij za Windows, macOS, Android in iOS kot tudi prek spletne strani. Za dodatne funkcije, kot je na primer skupni prenos datotek nad 10 GB na mesec, je treba plačati mesečno naročnino, ki se obračunava po številu uporabnikov.

Signal

Signal je brezplačna aplikacija, katere glavni namen je ponuditi najboljše možno šifriranje na trgu. Aplikacija je glavno komunikacijsko orodje Edwarda Snowdna, kar ni nezanemarljivo. Poleg pošiljanja sporočil lahko opravljate tudi telefonske in video klice, pošiljate datoteke in komunicirate v skupinah. Vse vaše aktivnosti so zaščitene. Razvijalec Open Whisper Systems je tudi sodeloval pri vzpostavitvi šifriranja za WhatsApp. Kot razkrivajo v ameriškem Consumer Report, uporabljena šifriranje v aplikaciji nima nobenih večjih pomanjkljivosti. Matt Mitchell, strokovnjak in svetovalec na področju šifriranja pri Global Journalist Security, je šifriranje v aplikaciji Signal opisal kot revolucionarno. Ne preseneča, da je aplikacija priljubljena med novinarji in drugimi ranljivimi skupinami. Širši javnosti je manj znana in je tudi manj uporabljana, zato morate preveriti, ali jo prejemnik vaših sporočil prav tako uporablja. Kako dobro aplikacija zaščiti svoje uporabnike, je bilo mogoče opazovati leta 2016. Open Whisper Systems so namreč prejeli poziv ameriškega sodišča iz Virginije, naj predajo celotno zgodovino komunikacije med dvema uporabnikoma, ki sta uporabljala aplikacijo Signal. Podjetje je sodišču lahko predalo zgolj informacije o tem, kdaj sta se omenjena uporabnika v aplikacijo registrirala in kdaj sta jo nazadnje obiskala. Vse drugo, s sporočili, imenikom stikov in podobnim, pa se v strežnikih ne shranjuje.

Zaščita zasebnosti je primarnega pomena za Signal. Uporablja jo med drugim tudi Edward Snowden.

Po raziskavi podjetja Similarweb, opravljeni maja 2016, se v Sloveniji med vsemi komunikacijskimi aplikacijami najpogosteje uporablja Facebook Messenger.

Prijava v aplikacijo, tako kot pri večini drugih komunikacijskih aplikacij, temelji na potrjevanju identifikacije s pomočjo telefonske številke. Slednja se uporablja tudi v primeru, da menjate pametno napravo in želite dostopati do vašega uporabniškega računa. Po vnosu kode PIN, ki jo prejmete v obliki sporočila SMS, boste morali podati dovoljenje za dostop aplikacije do vašega imenika. Korak je potreben zato, da se med vašimi stiki poišče tiste, ki že uporabljajo Signal. Po navedbah odgovornih pri Signalu se vaš imenik ne shranjuje v strežnikih podjetja. Uporabniki na platformi Android si Signal lahko tudi izberete kot privzeto aplikacijo za pošiljanje in prejemanje sporočil.

Ob prvem zagonu se priporoča obisk nastavitev. Na voljo so zanimive možnosti prikrivanja dejavnosti. Če vam kdo pošlje sporočilo ali vas kliče, se vam na zaslonu telefona, ki je v zaklenjenem načinu, lahko ob pomoči nastavitev izpiše samo obvestilo o novi dejavnosti, brez navajanja imen ali vsebine sporočila.

Slabost aplikacije predstavlja slaba razširjenost med uporabniki. Signal ni osredotočen na zabavne funkcije, kot je na primer snemanje posnetkov GIF in ustvarjanje z raznimi filtri ter podobnimi zabavnimi možnostmi. Zato za večino uporabnikov ni privlačna alternativa.

WhatsApp

1,2 milijarde uporabnikov šteje aplikacija WhatsApp, ki jo je Facebook leta 2014 prevzel za 19 milijard dolarjev. Najbolj priljubljena je v Nemčiji, Braziliji in Maleziji. V vseh omenjenih državah WhatsApp obvladuje več kot 50 odstotkov trga. Po podatkih podjetja Statista je zelo priljubljen ravno v državah v razvoju. Razlog za to so stroški pošiljanja sporočil SMS. WhatsApp je med prvimi ponudil storitev za skoraj brezplačno komuniciranje, zato ne preseneča, da je priljubljenost večja na cenovno občutljivih trgih.

WhatsApp, ki je na trgu od leta 2009, je ena prvih in obenem tudi največjih komunikacijskih aplikacij. Uporablja jo 1,2 milijarde uporabnikov. 

Uporaba aplikacije je tako kot pri vseh drugih predstavljenih brezplačna. Postopek prijave zahteva od vas vnos številke GSM, ob pomoči katere se preveri vaša identifikacija. Funkcionalno je WhatsApp mešanica drugih priljubljenih aplikacij za komuniciranje. Deljenje fotografij in video posnetkov, ki se samodejno izbrišejo po 24 urah, spominja na Snapchat. Popolno šifriranje podatkov, ki so ga pri WhatsAppu uvedli med zadnjimi, je možno tudi pri drugih, enako velja za možnost opravljanja telefonskih klicev. Vključite lahko tudi dodatno varnostno zaščito s tem, da aplikacija ob vsakem zagonu zahteva vnos kratke kode. Delite lahko tudi dokumente, fotografije in vašo trenutno lokacijo, kar spet ni nobena posebna prednost.

Omeniti je treba nedodelan uporabniški vmesnik in pomanjkljivo vizualno podobno aplikacije. Med drugim so razvijalci pri WhatsAppu enostavno potrditev o dostavi sporočila prejemniku tako zapletli, da se v pogovornem oknu pod Message Info skriva legenda z razlago pomena ene ali dveh kljukic. Prva kljukica se nanaša zgolj na uspešno poslano sporočilo. Potrditev, da je bilo sporočilo tudi dostavljeno, pa posreduje šele druga kljukica. Kot novinec lahko opisano hitro spregledate. Površno je izvedena tudi vizualna podoba, ki zgolj prevzema oblikovne rešitve operacijskih sistemov, na katerih deluje aplikacija.

Prednosti aplikacije sta tako izključno velika zbirka uporabnikov, ki je posledica tega, da je bil WhatsApp na trgu med prvimi, ter razpoložljivost na najrazličnejših platformah. Poleg operacijskih sistemov iOS, Windows Phone in Android lahko WhatsApp uporabljate tudi na računalnikih Apple in Windows. Na voljo je tudi možnost uporabe v brskalniku.

Kako je z drugimi?

Za aplikacije, kot so na primer Snapchat, Skype in Viber, je uporaba odvisna od situacije, v kateri ste. Če se vaš krog prijateljev ali sodelavcev za komunikacijske potrebe zanaša na katero izmed aplikacij, ki niso podrobno predstavljene v tem prispevku, nimate veliko izbire.

Pri manjših ponudnikih, kot so Confide, Wire, BlackBerry Messenger in Telegram, pa je težava drugačna. Omenjene aplikacije se funkcionalno ne razlikujejo bistveno od večjih ponudnikov. V tem je tudi težava. Razlogov, zakaj bi uporabniki prestopili k drugi alternativi, je namreč malo. Druga velika ovira, s katero se spoprijemajo manjši ponudniki, pa je razširjenost rabe. Ob namestitvi in prvem zagonu boste namreč za večino primerov ugotovili, da jih uporablja zelo malo vaših stikov oziroma velikokrat noben. S tem ste primorani aplikacijo opustiti tudi, če vam je všeč.

Tabela [PDF]

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji