Objavljeno: 8.2.2017 05:00

Pametne televizije vedo, kaj gledate – in to prodajajo

Pametne televizije so naslednje v vrsti elektronskih naprav, ki so dobile povezavo v internet in sposobnost komunikacija ter zbiranja podatkov. Ne pomislimo pa vedno, da to pomeni tudi, da naokoli trosijo osebne podatke. Proizvajalec televizorjev Vizio si je prislužil 2,2 milijona dolarjev globe, ker je zbiral osebne podatke gledalcev in jih prodajal naokoli. Oškodovanih je bilo 11 milijonov gospodinjstev.

Njegove televizije so imele na prvi pogled nedolžno nastavitev Smart Interactivity, ki naj bi gledalcem predlagala, katere zanimive programe bi si še lahko ogledali in podobno. Nikjer pa Vizio ni omenil, da ta funkcija vključi tudi zbiranje podatkov o tem, kaj se gleda. Televizor je na strežnike pošiljal nekaj pikslov predvajanega programa in z vpogledom v baze ugotavljal, kaj ljudje gledajo. Te podatke je dopolnjeval tudi s spremljanjem televizijskega signala.

Zbranih podatkov Vizio ni le skladiščil, temveč jih je obdeloval in celo prodajal oglaševalcem. Zaradi tega mora Vizio plačati 1,5 milijona dolarjev ameriški Zvezni komisiji za trgovino (FTC) ter še tri četrt milijona zvezni državi New Jersey. Znesek je sicer majhen, a Vizio je poleg tega tudi zatrdil, da so kršitve odpravili.

Razumljivo je, da so podatki o gledanosti za oglaševalce in televizije zlata vredni. Na različne načine se to spremlja že sedaj. Toda nesprejemljivo je, da uporabniki niso bili niti obveščeni, da se njihove gledalne navade beležijo in prodajajo. V takem primeru je treba pridobiti informirano izrecno privoljenje.

FTC.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji