Tehnologija kot bananin olupek

Objavljeno: 28.2.2017 | Avtor: Miran Varga | Kategorija: Monitor Pro | Revija: Marec 2017

Verjetno ste že slišali vic o blondinki in bananinem olupku – brž ko ga zagleda, pomisli, šment, spet bom padla. Če v tem vicu blondinko zamenjamo z banko, vlogo bananinega olupka kaj hitro prevzame tehnologija.

V bančnem svetu bananinih olupkov ne manjka. Banke same priznavajo, da jih najbolj skrbijo makroekonomski dejavniki, regulativa, kriminaliteta in tehnologija. Vsaj zadnje dvoje je povezano. V bankah, posebej tistih, ki se niso rodile v tem desetletju, bomo našli cel kup starih sistemov in aplikacij, ki še vedno »živijo«. Ti informatikom v bankah povzročajo kup preglavic ob uvajanju sprememb, kar je bilo zgovorno vidno ob uvajanju spletnega bančništva in nato še ob uvajanju mobilnega bančništva. Izziv je bil toliko večji v bankah, ki so se soočile z različnimi združitvami in prevzemi, a prej niso bile na niti približno podobnem skupnem tehnološkem imenovalcu. Tam so se informatiki res lahko na lastne oči prepričali, kako močno dejansko držijo ta stara sidra. Še danes ima večina projektov IT v bankah, ki merijo na gradnjo varnejših in bolj prilagodljivih okolij IT, velikanske težave s tehnološkimi »ostanki« iz nekih drugih časov. Kaj šele, da bi se ukvarjali z dejanskimi inovacijami, ki bi po vzoru fintech podjetij zagotovile kar najboljšo uporabniško izkušnjo strankam. Scenarija, da bi stare sisteme preprosto ugasnile in se naslednji trenutek lotile dela na povsem novi platformi, v bančni praksi uveljavljenih bank ni. To si lahko privoščijo le nove, povsem digitalne banke, ki so posledično v znatni prednosti.

Zakup člankov

Za daljši zakup pregleda člankov je potrebno biti prijavljen.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Zakup posameznega članka ali dnevni zakup je na voljo tudi samo z vnosom e-naslova.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki