Objavljeno: 26.9.2017 | Avtor: Matej Huš | Monitor Oktober 2017

Prednosti (bančne) opeke

Prednosti (bančne) opeke

Minuli mesec sem se hudoval na spletno banko N26, ki mi je izgubila plačilo računa za internet. Denar je z računa šel, švedski Com Hem pa ga ni našel. Poslal sem potrdilo o plačilu, misleč, da je zgodba s tem končana. Ni bila.

Čez mesec dni so iz Com Hema sporočili, da so računovodje prečesali ves plačilni promet in denarja ni. Znesek 802 kroni je neobičajen, morali bi ga najti vsaj po znesku. A je izpuhtel. Hm, prek N26 plačujem tudi najemnino. Pišem najemodajalcu, naj preveri. Ni dobil. Vrag je odnesel šalo, saj je v elektronske vice očitno izpuhtelo veliko denarja.

Pri običajni banki iz opeke bi tak zaplet rešil po balkansko. Vkopal bi se pred okence, dokler uslužbenec ne bi ugotovil, katere banke so si denar podajale in kje je obvisel. Banko pošteno plačujem ravno zato, da takšne incidente rešuje namesto mene, ker ima neprimerno več informacij in moči. Ker pa sem uporabil N26, sem moral to početi sam.

Spet sem klical pomoč uporabnikom in končno dobil Angleža, ki je razumel, da ne potrebujem potrdila o plačilu, temveč da iščem denar. Bo preveril, vmes pa svetuje, naj se obrnem na Transferwise. Pokličem v London, kjer skrajno profesionalno sprejmejo mojo pritožbo in mi po e-pošti pošljejo – isti PDF, ki si ga lahko natisnem tudi sam z njihove spletne strani. Na njem ni niti ene pametne informacije. Zgolj znesek, prejemnik, datum in da je plačilo izvedel neki Trustly v imenu Transferwise, polje za sklic pa je prazno, čeprav sem ga bil vpisal. Odpišem in razložim, da želim zaresno potrdilo o plačilu (recimo izpis iz SWIFTa). Transferwise mi kmalu odpiše, naj se obrnem na N26. Šah-mat.

Ko najemodajalec postaja nestrpen, banke, Transferwise in Trustly (?) pa si me podajajo, se pokaže, zakaj imajo spletne banke nizke stroške poslovanja. Pokličem N26 in malodane nahrulim novega Španca, ki mi zagotovi, da bo preveril in sporočil. Seveda ni. Ista zgodba se ponovi dan pozneje. Tretji dan sem naletel na Britanca, ki je končno razumel, v čem točno je problem, obenem pa mi je moral slovesno obljubiti, da bodo poklicali ali odpisali. Niso.

Kriv ni nihče posebej. Sistem je zaradi varčevanja neumen in vsebuje preveč posrednikov, ki se ne pogovarjajo. Pri spletni banki pa je reševanje takih nesporazumov dolgotrajno in naporno.

Vmes sem še trikrat klical v London v Transferwise in razlagal situacijo. Oni nič ne vedo o kakšnih težavah, vse je šlo naprej, mi zagotovijo. Toda kam? V Trustly. Google mi razkrije, da je to švedsko podjetje, ki se ukvarja s plačilnim prometom in za Transferwise opravlja nakazila na švedske račune. Tako kot sem N26 po telefonu razlagal, da poslujem z njimi in ne s Transferwisom, zato hočem rešitev od njih, sem tudi Transferwisu zarobantil, da me njihov Trustly popolnoma nič ne zanima, ker je njihov podizvajalec. Bomo raziskali, me je mirila Britanka s pojočim naglasom.

Medtem ko sta N26 in Transferwise preiskovala, sem pisal še v Trustly. Čeprav imajo na spletni strani obrazec za pomoč, so me po elektronski pošti odslovili, češ da ne ponujajo podpore končnim strankam. Kako, prosim? Po še dveh razjarjenih sporočilih so mi vendarle poslali pravi potrdili o nakazilih z njihovega računa na račune prejemnikov. Toda Com Hem še vedno ni našel.

Položaj je postal še bizarnejši, ko mi je Transferwise čez teden dni za najemnino poslal enako potrdilo kot Trustly, za internet pa ne, češ da je spodletelo in da bodo refundirali. Kaj se dogaja? Po še nekaj klicih na Transferwise in izdatnem googlanju zdaj razumem.

N26 za plačila v tujino uporablja Transferwise. S tem je zgodba za N26 končana. Transferwise v nekatere države nakazuje neposredno, na Švedsko pa prek Trustlya, kadar je ciljni račun v strukturi IBAN (za domači promet Švedska uporablja drug sistem). S tem je za Transferwise zgodba končana. Trustly nakaže denar banki prejemnici in s tem je zgodba tudi zanj končana.

V konkretnem primeru se je pri prekladanju izgubil sklic, brez tega pa plačilo na švedske poslovne račune ni mogoče. Vsi so denar res poslali naprej, od tod potrdila, toda švedska banka prejemnika ga je zadrževala 34 dni in nato vrnila. Najemnina pa je z enako zamudo vendarle prispela, ker za plačila na osebne račune sklic ni potreben. Najemodajalec seveda ni vedel, kdo je Trustly in zakaj mu nakazuje denar.

Teden dni zatem, ko sem prišel skrivnosti do dna, sem dobil iz N26 odgovor, da problem rešujejo in da so slišali, da sem tudi neposredno v kontaktu s Transferwise. Človek ne ve, ali bi se smejal ali jokal.

Kriv ni nihče posebej. Sistem je zaradi varčevanja neumen in vsebuje preveč posrednikov, ki se ne pogovarjajo. Pri spletni banki pa je reševanje takih nesporazumov dolgotrajno in naporno. Veste, katero banko sem uporabil ta mesec, saj računa enako provizijo kot za domača nakazila, denar prispe v enem dnevu, podpira menjavo valut prek spleta in brezplačno pošlje izpisek iz SWIFTa? NLB, kjer gospe na pomoči ni bilo jasno, zakaj toliko sprašujem. Plačila na Švedsko so vendar nekaj najenostavnejšega.

Dodatek: 1. 9. 2017 mi je NLB brez opozorila izključil Klik. Po klicu podpore je gospod ugotovil, da so vsem strankam, ki so imele temeljni račun za Klik pri Banki Celje in dodaten račun pri NLB, onemogočili Klik. Že lani so račune pri Banki Celje prenesli na Abanko, Klik pa je zaradi preostalega računa pri NLB ostal. Za večno, sem mislil. Narobe, »dvoživkam« (tako me je poimenoval po telefonu) so ga zdaj ukinili. Za vnovično aktivacijo sem se moral na banki oglasiti osebno. Vsaj pristopnine so me oprostili …

 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji