Objavljeno: 28.11.2017 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor December 2017

Kakšni so vaši tehnološki temelji?

Ne glede na to, ali vaše podjetje že uporablja oblačne storitve IT ali ne, nekaj ključne tehnologije še vedno ostaja v podjetju. Kdaj ste nazadnje preverili njeno kondicijo?

Infrastruktura IT predstavlja vso tehnologijo, ki podjetju omogoča digitalno poslovanje, torej strojno in programsko opremo in procese. Preprosteje povedano, podjetjem pomaga zagotavljati storitve IT zaposlenim. V ITIL (različice 3) je infrastruktura IT opredeljena kot kombinacija strojne in programske opreme, omrežja, prostorov IT in drugih gradnikov, ki zaposlenim omogočajo razvoj, testiranje, upravljanje, nadzor, podporo in seveda zagotavljanje storitev IT. Ne glede na to, ali podjetje uporablja najnovejše oblačne storitve, je za »dobro krvno sliko« pomembna tudi lokalna infrastruktura IT, ki mora biti v dobri kondiciji.

Strežniki

Temeljni kamen lokalnih okolij IT so najrazličnejši strežniki, ki gostijo poslovne aplikacije, zbirke podatkov in same podatke, do katerih dostopajo zaposleni. Nekateri strežniki gostijo tudi spletne strani, dveri in druge spletne vire podjetja, tretji upravljajo tiskalniško infrastrukturo itd. Ne glede na to, koliko infrastrukture je podjetje že premaknilo v oblak, kakšen strežnik se še vedno najde v poslovnem okolju in zahteva pozornost – upravljanje in vzdrževanje, predvsem pa redno posodabljanje.

Podatkovni centri

Večja podjetja imajo lastne podatkovne centre oziroma vsaj sobe IT, v katerih »domujejo« gruče strežnikov. A ker »računalniška moda« narekuje njihovo selitev iz podjetij, se vse več podjetij zadnja leta odloča za t. i. kolokacijo in gostovanje strežnikov pri zunanjih ponudnikih, saj tako znižajo stroške, povezane z infrastrukturo IT – ta namreč potrebuje zanesljive komunikacije, napajanje, hlajenje in upravljanje (osebje), ki jih zaradi ekonomije obsega lažje in učinkoviteje zagotavlja zunanji ponudnik.

Omrežna oprema

Omrežje podjetja predstavlja njegovo hrbtenico, saj je povezljivost med strežniki in napravami zaposlenih in oblakom ter internetom ključna za dobro uporabniško izkušnjo. Omrežni prehodi, usmerjevalniki in stikala morajo zato biti v dobri kondiciji, predvsem pa ustrezno varovani/zaščiteni in posodabljani, saj se večina napadov na podjetja izvede prek omrežja. Podjetje, ki zanemari tako žično kot brezžično omrežje, se lahko kaj hitro znajde v težavah. Za zagotavljanje kar najboljših uporabniških izkušenj in gladkega delovanja se podjetja zanašajo tudi na ponudnike telekomunikacijskih storitev. Optična vlakna zagotavljajo visoke hitrosti in nizke latence, napredek na področju mobilnih omrežij pa prinaša povsem novo razsežnost (mobilnega) poslovanja.

Telefonija in video konference

Če podjetje v zadnjem desetletju ni poskrbelo za nadgradnjo telefonije, je zadnji čas za to. Klasična telefonija je stvar preteklosti, telefonija IP v povezavi s sodobnimi aplikacijami in konvergenčnimi storitvami pa prinaša bistveno večjo produktivnost zaposlenih – ti so na isti številki dosegljivi v pisarni in na terenu, imajo takojšen dostop do poslovnih dokumentov itd. Po zaslugi rasti zmogljivosti spletnih povezav so tudi video konference in video sestanki dobili povsem novo razsežnost – v visoki ali polni visoki ločljivosti so sedaj sogovorniki videti in slišati bolje – kot bi bili v istem prostoru.

Prostor IT

Kot smo omenili že pri strežnikih in podatkovnih centrih, oprema IT praviloma zahteva lasten prostor, do njega pa seveda nimajo dostopa vsi zaposleni, temveč le pooblaščeno osebje. Tak prostor mora zagotavljati ustrezno dobavo električne energije (skupaj s sistemi brezprekinitvenega napajanja), ustvarjeno toploto strežnikov pa mora učinkovito odvesti (klimatizacija). Z rastjo potreb podjetij po IT je v marsikaterem podjetju prostor IT postal premajhen, širitev pa zahtevna, zato se zadnja leta vse več podjetij odloča za gostovanje lastnega okolja IT pri specializiranih ponudnikih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji