Objavljeno: 30.11.2010 | Avtor: Žiga Veber | Monitor November 2010

Fotografija sodi na papir!

Digitalne fotografije so že dlje časa več kot le domena računalniških monitorjev. V zadnjem času jih marsikdo pokaže znancem kar na vedno boljših zaslonih prenosnih telefonov, kjer je silno prijetno listati po fotografijah, predvsem pri modelih, občutljivih za dotik. Toda stik s fotografijo je najbolj pristen takrat, ko jo držimo v rokah. Tam se šele zares konča zgodba vsakega posnetka.

Za vsako fotografijo je taka ali drugačna zgodba, tudi ko gre za digitalno, pa najsi bo obdelana v enem izmed programov za obdelavo fotografij ali pa neposredno iz aparata pretočena na disk. Opisuje dogodke in stanje okolice pred objektivom in fotografom ter njegove občutke, tudi kadar je povsem enostavna. Takšno želimo ohraniti za vedno in zgodb o izgubljenih podatkih je veliko, tudi takih, v katerih nastopajo digitalne fotografije. To, da je razvijanje digitalnih fotografij logična izbira mnogih, je jasno, saj se za to storitev odločajo tudi najmočnejši prodajalci na trgu. Tako razvijanje fotografij ni več le domena fotostudiev, marveč tudi mnogih drugih, ki imajo opravka s trgovino, veliko jih svojo moč izkorišča le v vlogi posrednikov do fotostudia. Tako nam razvijanje fotografij ponujajo vsi večji trgovski centri in celo največji slovenski prodajalec naftnih derivatov.

To je tudi dokaz, da tega trga finančno ne gre spregledati, cene razvijanja pa so tako nizke, da v tem času nižje sploh ne morejo več biti, tako vsaj zagotavljajo številni lastniki fotostudiev. Akcijske cene so namenjene le pridobivanju strank, finančno pa se ne pokrivajo, saj je boj za stranke trd. Zato je nerazumljiva tudi ignoranca nekaterih studiev. Izbrati dober fotostudio, ki nam bo želeni rezultat ponudil po sprejemljivi ceni, je težko, vse pa je odvisno od želja in od tega, koliko smo pripravljeni za storitev odšteti. Naš preizkus želi biti pri tem v pomoč.

Bojazen, da bi pametni telefoni prevzeli vlogo papirja, je odveč, tako kot je bila odveč bojazen, da bo digitalna fotografija zaprla pot sijajnemu papirju. Pa čeprav so na poti različne nove tehnologije varčnih in kakovostnih zaslonov OLED in e-tinte. Tako kot prava umetnost ostaja na platnu, ostaja fotografija na papirju, kajti tja tudi sodi, na sijajni fotopapir!

Kaj smo želeli izzvati?

Na preizkus smo poslali 12 različnih fotografij, seveda popolnoma anonimno, saj smo se želeli postaviti v vlogo običajnega kupca. Skoraj vsaka izbrana fotografija ima nekaj pomanjkljivosti in lastnosti, ki bi lahko nekaterim razvijalnicam povzročale težave. Tako smo na primer pri fotografiji vojaka in dečka zahtevali pravilen ten kože dečka, fotografija pa je za izdelavo nekoliko težavna ravno zaradi temnopoltega vojaka, na obrazu katerega bi lahko bile podrobnosti na izdelani fotografiji slabše vidne.

Fotografija skok na snegu je nekoliko preveč modrikasta, saj belina ni izbrana pravilno, vendar je videti hladno in lahkotno, s prevelikim popravkom beline na toplejšo pa bi posnetek lahko postal nekoliko manj zanimiv, kakor se je avtorju že primerilo pri predhodnem razvijanju.

Kubanska tržnica je zanimiva predvsem zaradi različnih močnih barv in nekaj zrnatosti. Poleg tega deluje tudi zelo toplo, avtomatska korekcija pa bi jo lahko ohladila. Težave lahko nastanejo tudi zaradi premočnih ali prešibkih barv in podrobnostih na njih.

Sončni zahod, fotografiran iz letala, je zelo spektakularen, vendarle so podrobnosti na spodnji strani slabo vidne. Tam se v senci skrivajo drobni karibski otočki. Ali bodo prepoznavni tudi na papirju in ali bodo svetle podrobnosti kljub vsemu dobro vidne ter kakšne bodo barve okrog sonca, je vprašanje, na katero bodo odgovorili šele končni izdelki.

Kužka brez mame smo našli sredi ulice in mu namenili nekaj karamelnega mleka. Fotografija je zelo topla, vendar je belina izbrana pravilno, to je vidno tudi na dlakah malega potepuha. Ali bodo vidne drobne podrobnosti na svetlih in temnih predelih kužka, je tisto, kar nas zanima.

Znamenita cerkev v Pragi, okrog katere je pustil pečat tudi naš Plečnik, fotografirana od daleč v slabem vremenu. Misteriozen pogled, ki mu daje dodano vrednost prav slab kontrast, ki ga želimo ohraniti.

Pri predhodnem razvijanju rdeče rože smo naleteli na namensko zmanjševanje intenzitete barv, vendar tega ne želimo.

Sedežnice smo fotografirali s polarizacijskim filtrom, zaradi česar je nebo temno in smučišče še toliko bolj izstopa. Kljub temu so podrobnosti na snegu dobro vidne in nikakor jih ne želimo izgubiti, sneg pa nam je všeč v beli barvi.

Klasična turistična fotografija zelenega bazena na španski trdnjavi Alhambra ni povsem pravilno osvetljena, saj se podrobnosti na svetli podlagi skoraj ne vidi. Kljub temu so tam in jih želimo tudi na končnih izdelkih, poleg tega nas zanima, kako močna bo zelena barva, ki zna ob preveliki intenziteti prekriti tudi dele odboja hiše, oziroma jih popačiti.

Prelep zaliv na Cresu, fotografiran v sončnem vremenu, kjer zaradi polarizacijskega filtra barve morja in neba dodatno izstopajo. Lahko se zgodi, da bodo premočne in prehodi ne bodo dovolj realni, poleg tega lahko nastanejo težave tudi pri prikazu svetlih skal.

Znan motiv iz prvega dela matrice, ki ga fotografsko oko le s težavo izpusti. Okolica je zelo topla, polt portretiranke je porjavela, obleka pa rdeča. Takšno fotografijo tudi želimo. Na močno živordeči obleki pričakujemo izgubo podrobnosti ali pa drastično zmanjšanje saturacije ter spremembo barv na hladnejše.

Fotografija, ki prikazuje igralca citer na podzemni železnici, je zelo enolična, siva, vendar z močnimi oranžnimi dodatki. To bi lahko povzročilo "podhlajene" fotografije.

O izgubljenih fotografijah

Preizkus opravljamo povsem anonimno in pod imenom nekoga, ki ni član uredništva. S strani nekaterih podjetij smo doživeli popolno ignoranco. Razvijalnica FreePhoto nam tako že drugič ni poslala nobenih fotografij, čeprav smo naročili plačljive in je račun zanje pri podjetju Creativ še vedno odprt, saj smo se utegnili registrirati.

Razvijalnica Primafoto nas je o izdelavi fotografij obveščala ves čas, paketa pa na koncu enostavno nismo prejeli, saj je pristal neznano kje.

Povsem pa so nas preskočili v podjetju Foto Rizmal, in to že tretjič. Vsakokrat smo prejeli obvestilo, da so fotografije prejeli, a nam jih nikoli niso izdelali in poslali. Zanimivo je to, da ta podjetja strank na elektronski naslov niti ne opozorijo, da fotografij ne morejo izdelati ali da naj jim ne pošiljajo tako majhnega števila fotografij. Stranka to občuti, kot da jo ignorirajo.

Vmesniki za pošiljanje

Najbolj razširjena programa na trgu sta še vedno PhotoOrder in ePhotoLab, ki so ga vse razvijalnice razen Foto Markelj in Vaš Foto pred časom redakcije nadgradile z različico 2.8. Glavna razlika med njima je ta, da pri ePhotoLabu vse uporabniške podatke vnesemo po izbiri samih fotografij, pri PhotoOrder pa že prej, na spletni strani podjetja Creativ, ki jih kasneje s pomočjo uporabniške številke posreduje razvijalnicam. PhotoOrder je zelo enostaven za uporabo in omogoča nekaj osnovnih možnosti obdelave fotografij, priročen pa je predvsem zaradi vnaprej vnesenih podatkov in zelo enostavne izbire velikosti več fotografij hkrati. ePhoto Lab omogoča več možnosti, naročilo foto knjig, pa tudi brskanje po spletni strani razvijalca. Zanj se odloča vedno večje število razvijalnic, nekateri pa imajo razvite tudi lastne programe. Tak je istoimenski program podjetja Digifot, ki ga uporabljajo tudi v Petrolu in je zelo zmogljivo in enostavno orodje. Bigbang uporablja program slovaškega podjetja Cewe Color, DM in eLeclerc pa uporabljata njihov spletni vmesnik. Oba sta nekoliko manj dinamična, Hofer in Harvey Norman pa imata razvit lasten spletni vmesnik. Samostojno razvit program uporabljajo tudi v podjetju Mixi; je zelo enostaven, pregleden in prijazen do uporabnika, nekoliko bolj okoren program PhotoUp pa uporabljajo v studiu Foto Brbre. Ta ne omogoča nikakršne obdelave fotografij, osebne podatke in izbiro fotografij pa urejamo kar na isti strani.

Pogled v laboratorij

Izbrali smo nekaj najmočnejših ponudnikov spletnega razvijanja na trgu, preostanek razvijalnic pa smo poiskali po spletnih brskalnikih, tako kot se tega lotijo številni uporabniki, ko iščejo primerno spletno razvijalnico. Izbrali smo nekaj najbolj priljubljenih zadetkov in jim poslali 12 različnih, po našem mnenju za razvijanje zahtevnih in ne povsem popolnih fotografij. Za pošiljanje smo uporabili spletne aplikacije, kjer so razvijalnice to omogočale, pri drugih pa smo namestili njihov program za pošiljanje.

Fotografije smo pošiljali anonimno, pod imenom nekoga, ki ni član našega uredništva, da bi zagotovili kar najbolj realne in neodvisne rezultate.

Fotografije smo poslali na isti dan in nato merili čas dostave in si zapisovali vse morebitne težave, na katere smo naleteli.

Ocenjevali smo tako, da smo hkrati pregledovali enake fotografije, brez dejanskega podatka o razvijalcu določene fotografije, in jih kasneje vpisali v razpredelnico z imeni razvijalnic. V pomoč nam je bil profesionalni barvno kalibriran monitor, ocenjevalcev je bilo več, zato je možnosti za subjektivno napako malo. Dobre ocene smo pripisali tudi fotografijam z nekaj odstopanji, kadar niso preveč pokvarila izdelka.

Foto ART

Umetniki so se na našem preizkusu izkazali odlično, zato bomo začeli tam, kjer so se odrezali najslabše. To je sama embalaža, ki jo sestavljata le fotografska ovojnica in oblazinjena ovojnica, ki je povsem mehka in zato fotografij ob morebitni nepazljivosti poštarjev ne bi dobro zaščitila. V našem primeru sicer ni bilo težav, vendar skrb kljub temu ostaja. Fotografije smo prejeli v dveh delovnih dneh, za pošiljko pa smo odšteli nekoliko več, kot smo pričakovali, in sicer 8,45 evra, saj nas o proviziji pošte, ki je 1,15 evra poprej ne obvestijo. Cena poštnine je bila 3,5 evra, delo laboratorija pa dodatna 2 evra, fotografije so stale 1,8 evra.

Podjetje Foto ART iz Sežane je pošiljanje fotografij zaupajo programu ePhotoLab, ki sicer deluje dobro, nekoliko smešno pa je, da se nam v uvodnem oknu ponudi možnost z njihove spletne strani, kjer je mogoče znova naložiti njihov program.

Fotografija dekleta v rdečem je nekoliko rumenkasta in rahlo temnejša, sneg pod sedežnicami je za odtenek prehladen, tržnica in kuža pa sta pretemna in sta se odrezala nekoliko slabše. Na svetlih delih smo izgubili nekaj podrobnosti tudi pri zelenem bazenu, presvetel in premalo kontrasten je tudi deskar v skoku.

Foto ART

Spletna stran: foto-art.si

Cena: 12 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 4,16.

Za: Kakovost fotografij, barvna pravilnost, hitra izdelava.

Proti: Embalaža.

Foto Asja

Sedež podjetja Foto Asja je v Novem mestu, kjer fotografije v lastnem laboratoriju tudi razvijajo.

Cena fotografij je 0,13 evra za kos, količinski popust pri naročilih nad 300 fotografij pa je 0,09 evra na kos. Fotografije smo prejeli po dveh delovnih dneh, tako kot v podjetju tudi zagotavljajo, zapakirane v fotografsko kuverto in trden paket iz lepenke.

Za pošiljko smo odšteli več, kot smo pričakovali, saj laboratorijski stroški štejejo 1,5 evra, poštnina je 4,5 evra, skupna cena fotografij pa 1,56 evra. To da skupaj 7,56 evra, plačali pa smo 7,6 evra.

Najbolj moteča izmed fotografij je nočna fotografija praške znamenitosti, ki je videti, kot bi jo fotografirali podnevi, roža je močno podhranjena, kar zadeva rdečo barvo, sončni zahod pa je preveč kontrasten. To je razlog, da ne najdemo več otočkov v temnem predelu, pa tudi barve so preveč žive. Fotografija dekleta v rdečem je prehladna, zato deluje majica moža v ozadju prehladno, pa tudi presvetla je, barve na fotografiji plaže pa so premočne. Kužek je preveč bel in ni dovolj toplih barv, a to na prvi pogled ni moteče, deskar v skoku pa je presvetel in sneg je še dodatno ohlajen. Nepravilne so tudi barve obleke vojaka in koža dečka. Moteče je tudi to, da so vse fotografije nekoliko odrezane na spodnji oziroma na levi strani, saj so malenkost preozke.

Foto Asja

Spletna stran: www.foto-asja.si

Cena: 13 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,25.

Za: Kakovost embalaže, hitra dostava, cena pri večjih naročilih.

Proti: Kakovost nočne fotografije in fotografije dekleta.

Bigbang

Povezavo do njihove razvijalnice najdemo na njihovi spletni strani, kjer si prenesemo program. Izdeluje ga slovaški CeWe Color, omogoča pa tudi izdelavo fotoknjig. Za fotografijo 11 × 15 zahtevajo 0,13 evra, standardne velikosti 10 × 15 pa ne ponujajo, zato smo formatu 3 : 2 v prid prejeli fotografije velikosti 11 × 17 po enaki ceni. Pošiljanja po pošti še pred letom dni niso omogočali, zdaj pa to za njih počne podjetje DPD. Pošiljanje stane 4,99 evra, za pošiljko pa smo odšteli 6,55 evra, toliko kot smo pričakovali. Smo pa imeli kar nekaj težav, saj so se naše fotografije izgubile, verjetno že na poti iz Slovaške, kjer jih v podjetju CeWe Color tudi izdelujejo. Tako smo nanje čakali kar 28 dni, težava pa je bila tudi v tem, da je bila njihova spletna pomoč nekaj časa nedostopna. Na koncu je nekoliko zatajilo še njihovo dostavno podjetje, kljub temu da smo jih čakali ves dan, zato je bilo treba fotografije prevzeti osebno na sedežu tega podjetja. Poleg tega preklic naročenih fotografij v nobenem primeru ni mogoč, saj zatrjujejo, da je njihov postopek popolnoma avtomatiziran. Tudi kakovost embalaže ni najboljša in zajema le enostavno pisemsko ovojnico.

Fotografija sončnega zahoda je nekoliko pretopla in pretemna, preveč rumeno in pretemno je tudi dekle v rdečem. Nočna fotografija jezelenkasta in spranih barv, odlična pa je fotografija plaže, ki je barvno pravilna, pa tudi podrobnosti so lepo razvidne. Sneg pod sedežnicami je pretemen in zelenkast, tak je tudi mali kužek, močno pa izstopajo tudi fotografije vojaka, citrarja in deskarja, ki so preveč tople in nepravilnih barv.

Big Bang

Spletna stran: www.bigbang.si

Cena: 13 centov.

Način dostave: Dostavno podjetje.

Povprečna ocena kakovosti: 2,83.

Za: Kakovost fotografij rože, tržnice in plaže.

Proti: Dostava, zamujanje, kakovost fotografij, embalaža, cena poštnine.

Foto Brbre (fotoup)

Z njihove spletne strani smo prenesli program Foto Up, za katerega pa nas je protivirusni program opozoril, da vsebuje trojanskega konja. Najprej program zahteva vnos podatkov, šele nato lahko dodamo fotografije. Ko so vsi podatki vneseni, jih lahko tudi shranimo.

Kakovost fotografij je slaba, saj so vse po vrsti nekoliko nepravilnih barv in delujejo rdečkasto. Presvetli sta tudi nočna fotografija in fotografija dekleta v rdečem. Izjema je hladni in presvetli deskar na snegu, dobro pa se je odrezala fotografija zelenega bazena, kjer so le stene hiš nekoliko pretople.

Za poštnino smo odšteli 3 evre, za posamezno fotografijo pa kar 0,25 evra. Med pošiljanjem naročila ni mogoče preklicati in fotografije smo nehote naročili dvakrat, vendar smo jih prejeli le enkrat. Cena pošiljke nam predhodno ni bila natančno znana, prav tako nismo bili prepričani, ali bomo fotografije dobili le enkrat. Na koncu smo za paket, poslan po pošti, odšteli 65 centov več, kot smo pričakovali, saj so za poštnino računali pol evra manj, kot je bilo rečeno, vendar je provizija pošte nanesla dodatnega 1,15 evra. Ovojnica, v kateri smo fotografije prejeli, je ojačana z lepenko, poleg tega so bile fotografije shranjene še v fotografski ovojnici.

Foto Brbre (fotoup)

Spletna stran: www.fotobrbre.si

Cena: 25 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 2,25.

Za: Solidna embalaža in hitra dostava.

Proti: Cena, kakovost fotografij, program.

Cyber HP

Razvijalnica je v Ljubljanskem Cityparku v BTCju, kjer fotografije tudi sami izdelujejo. Poleg razvijanja fotografij v sami poslovalnici ponujajo še dostop do interneta (cyber cafe, od koder ime tudi izvira) in omrežno igranje računalniških iger. Pošiljanje fotografij poteka ob pomoči programa ePhotoLab, ki omogoča tudi naročanje fotoknjig in kar nekaj dodatnih možnosti.

Fotografije smo po dveh delovnih prejeli v oblazinjeni ovojnici, v katero je vložena še fotografska, dejanska cena pa je bila zaradi provizije pošte 1,15 evra višja, kot smo pričakovali. Sicer je cena kakovostnih fotografij enaka kot lani, poštnina pa je 3,5 evra.

Nekoliko razočarajo fotografije sončnega zahoda, dekleta v rdečem in sedežnic. Tržnica in sončni zahod sta nekoliko pretemna, sedežnice pa so za odtenek pretemne in prehladne. Kakovost fotografij je zelo dobra, čeprav smo opazili nekoliko slabšo ostrino kot pri nekaterih drugih razvijalcih, a to je opazno le pozornemu očesu in le zares od blizu.

Cyber HP

Spletna stran: www.cyberhp.si

Cena: 10 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,92.

Za: Večinoma dobra kakovost fotografij in prijaznost storitve, cena.

Proti: Embalaža, kakovost nekaterih fotografij.

Foto Čebron

Tržiško podjetje foto Čebron za naročanje fotografij zahteva namestitev programa ePhotoLab, ki je enostaven in pregleden. Takšna je tudi njihova spletna stran, kjer je povezavo do tega programa skoraj nemogoče spregledati. Cena fotografij ostaja že nekaj let nespremenjena, vendar pa kljub vsemu ni poceni, saj za vsako zahtevajo kar 0,2 evra. Zanimivo je izračunavanje njihovega programa, saj za 12 fotografij določi ceno 2,41 evra. Prav tako je na elektronskem računu pisalo, da dobimo brezplačen album za 40 fotografij, pa ga nismo prejeli. Poštnina je 3,5 evra in vse skupaj da 5,91 evra. Minimalna vrednost naročila je 4 evra, zato smo naročili še en zahod 20 × 30 po ceni 1,8 evra, za dodajanje iste fotografije v drugi velikosti pa je najbolj enostavno znova dodati fotografijo in ji določiti velikost.

Ker smo za minimalno ceno naročila izvedeli šele po vnašanju podatkov, je bilo tako fotografije kot tudi podatke treba vnesti znova. Zamudno, ni kaj. Fantomskega centa nam ob prejetju niso zaračunali, zato smo odšteli celo cent manj, kot smo pričakovali. Masivna in kakovostna pošiljka, ki smo jo prejeli že naslednji dan, je sestavljena iz debelega kartona in lepilnega traku in jo je kar težko odpreti. Fotografije so sicer zaščitne pred prepogibanjem, a jih je težko spraviti iz paketa, tiste večje pa skoraj nismo našli. Med odpiranjem bi se lahko fotografije zaradi neposrednega vstavljanja v karton tudi poškodovale.

Kakovost fotografij ni med boljšimi in najbolj razočarata zelo temna tržnica in deskar v skoku, pri katerem sta sneg in nebo preveč toplih barv. Dobro je uspela nočna fotografija češke znamenitosti, ki je le za odtenek preveč toplega odtenka.

Foto Čebron

Spletna stran: www.foto-cebron.si

Cena: 20 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,08.

Za: Izjemno čvrsta embalaža.

Proti: Kakovost določenih fotografij, cena posamezne fotografije in minimalni znesek naročila 4 EUR.

Digifot

Podjetje Digifot uporablja svoj program Digifot 2.0. Lani smo pri naročanju izbrali možnost EXPRESS, pri kateri nam zagotavljajo, da fotografij ne bodo spreminjali, tokrat pa smo izbrali 3 cente dražjo možnost standard. V Digifot pravijo, da tako uporabijo bolj kakovosten papir in lepše pripravijo fotografije s fizičnim nadzorom. Čeprav naj bi fotografije prejeli po 3 delovnih dneh, smo nanje čakali kar dvakrat dlje. Prejeli smo jih v kakovostni in prijetni škatlici, namenjeni tudi kasnejšemu hranjenju. Poštnina je 2,9 evra, tako, da smo plačali 4,7 evra. Čeprav na spletni strani trdijo, da registracija ni potrebna, to ni povsem res, saj se je v program pred samim pošiljanjem treba registrirati. Naročanje je prijetno in enostavno, program pa omogoča naročanje različnih vrst fotodaril in fotoknjig.

Kakovost fotografij je med najboljšimi, razočara pa le preveč bleda rdeča barva rože. Nekoliko presvetel je tudi sam deskar, nebo in sneg za njim sta pretoplih odtenkov, fotografija tržnice pa bi lahko bila nekoliko svetlejša.

Digifot

Spletna stran: www.digifot.com

Cena: 15 centov.

Način dostave: Dostavno podjetje.

Povprečna ocena kakovosti: 4,33.

Za: Kakovost fotografij, embalaža.

Proti: Trajanje pošiljanja.

DM Paradies

Naročanje omogočajo pri DM kar prek spletne aplikacije Cewe Color in tega smo se tudi lotili. Tako smo prek njihove strani, na kateri je treba vsako fotografijo prenesti posebej in kjer ni nikakršnega vizualnega pregleda nad njimi, niti imenskega, prenesli 12 fotografij. Izbrali smo velikost 11 × 15, ker 10 × 15 pri njih ni, in prejeli fotografije velikosti 11 × 17 po enaki ceni. Naročilo smo oddali in morali smo dvakrat vtipkati geslo in vnesti poslovalnico, kjer bomo fotografije prevzeli.

Cena fotografij je 0,1 evra, torej skupaj 1,2 evra. Naročilo ni tako hitro in enostavno, se pa vidi, da je DM namenjen ženskam, saj je privzeta nastavitev pri registraciji namenjena "ga.".

Kakovost fotografij ni najboljša, še posebej razočarajo fotografije dekleta, nočni posnetek, vojak in deskar v skoku. Slednji je preveč rumen, nočna fotografija znamenitosti je preveč dnevno meglena, obraz vojaka je izgubil nekaj reliefa in je preveč rdečkast in tudi citrar je pretoplega odtenka. Odlične kakovosti je predvsem roža, ki je pravilnih rdečih odtenkov, premočnih modrih odtenkov pa je okolica sedežnic. Fotografija dekleta v redečem je zelo rumenkasta, vendar je osvetljena pravilno.

Moti tudi to, da pri prevzemu fotografij nihče ne preverja, ali je te prevzel naročnik, zato storitev ni primerna za razvijanje bolj osebnih fotografij. Tudi kadar kupca preverijo, pa od njega zahtevajo le podpis, ne glede na to, kdo je.

DM Paradies

Spletna stran: www.dm-drogeriemarkt.si

Cena: 10 centov.

Način dostave: Osebni prevzem v poslovalnici.

Povprečna ocena kakovosti: 3.

Za: Cena.

Proti: Kakovost nekaterih fotografij, zasebnost pri prevzemu.

DT Foto

Pri pošiljanju fotografij prek programa ePhotoLab smo v podjetju DT Foto naleteli na težavo, saj pošiljanje v poznih večernih urah ni bilo mogoče. Pohvalijo se lahko z ugodnim razvijanjem večjih formatov, pa tudi sicer je cena razvijanja 0,09 evra ugodna, draga je le poštnina. Ta nanese skupaj s stroški laboratorija (1,5 evra) kar 6 evrov, za kakovostno oklepljeno pošiljko pa smo odšteli pričakovanih 7,08 evra.

Fotografije smo prejeli hitro, že takoj naslednji delovni dan, vendar nad kakovostjo nismo bili povsem zadovoljni. Nekoliko preozke so, zato so na levi strani ali pa spodaj nekoliko odrezane, pa tudi njihova barvna pravilnost ni vedno najboljša.

Tako je fotografija sončnega zahoda presvetla in barvno sili k zeleni, dekle v rdečem pa je močno presvetlo in prehladnih odtenkov, zato je majica moža v ozadju modrikasta. Presvetla je tudi fotografija vojaka, kjer kožni odtenki dečka niso pravilni, roža pa je izgubila nekaj saturacije. Omeniti velja presvetlega deskarja na snegu, ki sicer leti po pravilnem ozadju, nočna fotografija pa je presvetla in preveč kontrastna. Silno močne in poudarjene so tudi barve na fotografiji plaže, kjer so podrobnosti dobro vidne predvsem na svetlih predelih, sence pa so pretemne. Presvetla je tudi fotografija zelenega bazena, zaradi česar smo izgubili podrobnosti na ploščah, ki ga obdajajo.

DT Foto

Spletna stran: www.dt-foto.si

Cena: 9 centov.   

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,08.

Za: Kakovost embalaže, izjemno hitra pošiljka, cena posamezne fotografije.

Proti: Težave z večernim pošiljanjem, kakovost nekaterih fotografij.

Efoto

Meditrade fotografije razvija prek spleta pod imenom eFoto. Naročilo pri njih poteka prek programa PhotoOrder, na izbiro pa nam ponujajo razmeroma širok razpon formata, vse do 30 × 92 cm. Tudi tu smo izbrali fotografije velikosti 10 × 15, ki veljajo 10 centov za kos.

Elektronsko pošto o potrdilu registracije smo prejeli takoj, program pa nas je med naročanjem opozoril, da so naše fotografije preslabe ločljivosti, saj priporočajo za to velikost 1530 pik širine.

Cena posamezne fotografije je 0,1 evra, o poštnini v programu ni podatka, o njej nas obvestijo šele po elektronski pošti, ko v sporočilu manjkajo šumniki.

Najslabše sta se odrezali presvetla nočna fotografija in zelo sprana rdeča roža. Fotografija sončnega zahoda je presvetla, dekle v rdečem je preveč rumenkasto, podrobnosti na obleki pa so slabo vidne. Pri fotografiji bazena smo na svetlih ploščah izgubili skoraj vse podrobnosti, zelo dobro pa se je odrezala fotografija vojaka z dečkom. Tudi snežne fotografije tem razvijalcem ne povzročajo večjih težav, saj je nekoliko presvetel le deskar, fotografija sedežnic pa je zelo pristna. Zmotile so nas tudi vodoravne proge na vseh fotografijah, ki močno kvarijo vtis kakovosti.

Zanimivo je tudi to, da nam kot pogodbeniki Pošte Slovenije poštnine niso zaračunali, tako, da smo namesto pričakovanih 3,52 evra plačali le fotografije v vrednosti 1,2 evra. Morda je za to krivo majhno naročilo ali pa njihova trenutna dobra volja.

EFoto

Spletna stran: www.efoto.si

Cena: 10 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,42.

Za: Cena, kakovost in majhnost embalaže, hitra pošiljka, širok razpon formatov.

Proti: Kakovost nekaterih fotografij, nesmiselno opozorilo o premalo ločljivih fotografijah, proge na fotografijah.

eLeclerc

Zanje na papir osvetljuje Cewe Color in pošiljko smo prejeli nekoliko bolj ojačano, pa čeprav omogočajo le osebni prevzem. Skrbi za poškodbe med transportom tako ni nobene. Zmotilo nas je to, da nismo prejeli obvestila o dostavi fotografij v poslovalnico, zato smo jih prevzeli nekoliko kasneje, čeprav naj bi bile pri njih že po 3 dneh.

Za fotografije smo odšteli ravno toliko, kot smo pričakovali, 1,32 evra oziroma 0,11 evra za kos. Prejeli smo fotografije velikosti 11 × 17, saj smo zaradi odsotnosti formata 10 × 15 izbrali 11 × 15, vendar nam tega niso dodatno zaračunali. Prav tako našega zmotnega dvojnega naročila niso upoštevali in so nam poslali le eno pošiljko. Uporabniški vmesnik za pošiljanje je podoben kot v podjetju Dm in tudi tukaj je bilo treba geslo in izbiro poslovalnice vpisovati dvakrat, to pa je nekoliko zamudno.

Fotografije, ki smo jih prejeli iz podjetja eLeclerc, so podpovprečne kakovosti. Fotografija sončnega zahoda je preveč rumena in kontrastna, popolnoma zgrešena je tudi nočna fotografija, ki je pretopla in deluje, kot bi jo zajeli v hladnem jutru. Preveč kontrastna je tudi fotografija sedežnic, čeprav so podrobnosti na snegu ostale lepo razvidne. Slabo se je odrezala tudi fotografija vojaka, ki deluje preveč rumeno, njegov obraz pa je zato rdečkast. In ne nazadnje je pretopla tudi fotografija deskarja. Zelo hvalimo fotografijo rože, ki je ohranila pristno rdečo barvo, pa tudi težavna fotografija bazena je pravilno osvetljena.

eLeclerc

Spletna stran: foto.e-leclerc.si

Cena: 0,11 EUR za kos.

Način dostave: Osebni prevzem v poslovalnici.

Povprečna ocena kakovosti: 2,92.

Za: Cena, kakovost fotografije rože, glede na osebni prevzem zelo trdna embalaža.

Proti: Kakovost fotografij, nepravi, pa čeprav večji format izdelave, ni točnega obvestila o dostavi v poslovalnico.

Harvey Norman

V Harvey Normanu namesto zvitka filma uporabljajo kar lastno spletno aplikacijo, do katere je moč priti prek njihove spletne strani. Naročanje poteka hitro in enostavno, se je pa treba prej registrirati na njihovi spletni strani. Vse fotografije je mogoče dodati hkrati; to pospeši naročilo in ni nevšečnosti s ponavljanjem operacij.

Fotografije so večinoma dobre kakovosti, najslabše pa se je odrezala nočna fotografija. Očitamo ji presvetlo ozadje in poudarjeno zrnatost, preveč bleda pa je tudi fotografija rože. Nasprotno se fotografija plaže bohoti s preveč intenzivnimi barvami, zato se izgubijo podrobnosti na površini morja, dekle v rdečem pa je nekoliko presvetlo in za odtenek prehladno. Fotografiji deskarja in sedežnic sta še nekoliko dodatno ohlajeni, vendar odstopanja niso prevelika, bolj moteče pa je to pri kužku. Odlično se je odrezala fotografija citrarja, ki je barvno zelo pravilna, sončni zahod pa je presvetel.

Nekaj težav smo imeli tudi s prejemanjem fotografij po pošti, saj so imeli zaradi trenutnih akcijskih ponudb hudo gnečo. Tako so ignorirali naša vprašanja po elektronski pošti, vse dokler se nismo tam osebno zglasili, paket pa smo prejeli šele čez 10 dni. Fotografije so bile shranjene v mehki oblazinjeni ovojnici, v katero je vložena fotografska kuverta. Za poštnino smo odšteli ugodna 2,96 evra, vsaka fotografija pa prispeva še 12 centov. Tako naj bi za pošiljko odšteli 4,4 evra, vendar smo za paket dejansko plačali le 3,68 evra, to je več kot 0,7 evra manj.

Harvey Norman

Spletna stran: www.harveynorman.si/fotocenter

Cena: 12 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,42.

Za: Ugodna poštnina, enostavno naročanje.

Proti: Dolgotrajna izdelava, kakovost nekaterih fotografij.

Hofer

Cenovno ugoden prodajalec živil in drugih izdelkov zdaj ponuja tudi razvijanje fotografij prek spleta, vendar v tem segmentu ni med najugodnejšimi na trgu, vsaj ko gre za posamezne fotografije, saj za vsako zahtevajo 12 centov. Poštnina je zares ugodna, saj je v celoti le 1,99 evra, pri plačilu paketa pa igrajo na zaupanje kupca in najprej pošljejo fotografije v naš nabiralnik, šele nato zahtevajo nakazilo na svoj račun. V našem primeru je to bilo ravno toliko, kot smo pričakovali, 3,19 evra. Na kartonski ovojnici je cena sicer nekoliko drugačna, vendar je v fotografski ovojnici pravi podatek, ki narekuje, kam in koliko denarja je treba nakazati.

Pošiljanje fotografij prek njihove spletne strani je nekoliko zamudno, saj je treba dodati vsako fotografijo posebej. Poleg tega smo omejeni na pet fotografij hkrati, zato ta aplikacija ni primerna za večja naročila, omogočajo pa tudi namestitev programa. Z uporabo nekoliko nerodnega vmesnika smo med naročanjem zgrešili fotografiji dekleta in bazena, ki ju tako nismo mogli oceniti. Izbrali pa smo možnost brez obdelave fotografij, saj smo želeli kar najbolj realen rezultat.

Najslabše sta se odrezali fotografija tržnice, ki je pretemna, kar je najbolj opazno na zelenih paprikah, in fotografija deskarja, ki je pretirano modra. Izvrstna pa je fotografija malega kužka.

Fotografske storitve podjetja Hofer tako toplo priporočamo vsem, ki jih ne moti nekoliko okorna spletna aplikacija in nakazovanje denarja na njihov račun.

Hofer

Spletna stran: www.hofer-fotoizdelava.si

Cena: 12 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,9.

Za: Ugodna cena pošiljanja, solidna kakovost fotografij.

Proti: Hkratno nalaganje le petih fotografij in dodajanje vsake posebej.

Foto Markelj

Podjetje Foto Markelj je močan pokazatelj, da se časi spreminjajo in je filmski zvitek preteklost, saj so bili zadnji pri nas, ki so filmske fotografije izdelovali po klasičnem postopku z osvetljevalko. Ob prehodu v digitalno dobo so imeli kar nekaj težav, saj so se na našem lanskoletnem preizkusu odrezali nekoliko slabše, njihova minimalna omejitev naročila pa je bila 10 evrov. Teh težav skupaj z omejitvijo ni več in na preizkus smo jim poslali tudi tiste fotografije, ki so jim lani povzročale največ težav. Tokrat so se odrezali odlično, nekoliko smo bili razočarani le nad nočno fotografijo, ki je presvetla in preveč zrnata, pa tudi roža bi bila lahko močnejših barv. Fotografija dekleta v rdečem je preveč rumenkasta in presvetla, presvetel je tudi vojak. Pri drugih fotografijah pa nismo naleteli na večja odstopanja, saj so se - nasprotno - fotografije tržnice, sedežnic in deskarja, ki je bil lani izjemno slab, tokrat izkazale za odlične.

Za pošiljanje fotografij ponujajo program ePhotoLab v nekoliko ostareli različici 2.2.4, ki se rad zatakne in nam tolarske zneske predstavi v evrih. Tako nam pred samim naročilom prikazuje, da bomo za 12 fotografij odšteli kar 348 evrov! Med vnašanjem podatkov ali pa po posodobitvi cenika postanejo cene normalne, in sicer 1,44 evra za 12 fotografij, toliko smo pri osebnem prevzemu tudi plačali.

Foto Markelj

Spletna stran: www.markelj.si

Cena: 12 centov.

Način dostave: Osebni prevzem v poslovalnici.

Povprečna ocena kakovosti: 4.

Za: Kakovost večine fotografij in drastično izboljšanje kakovosti glede na lansko leto.

Proti: Nekaj težav s programom in kakovost nočne fotografije, fotografij ne pošiljajo po pošti.

Mixi Foto

Podjetje Mixi foto izdelujejo fotografije samo, in sicer v fotolaboratoriju na sedežu podjetja v Žireh, poslovalnico v Ljubljani pa zapirajo. Njihov program za pošiljanje ostaja tak, kot ga poznamo že nekaj časa, in je enostaven za uporabo in izvedbo naročila. Zmoti tudi to, da imajo v spletu posebna navodila za uporabo programa v okoljih Windows Vista in Windows 7, saj bi lahko prihajalo do težav pri namestitvi, pa čeprav jih v našem primeru ni bilo.

Kakovost fotografij je dobra, kljub temu smo bili nad nekaterimi nekoliko razočarani. Takšna je na primer fotografija deskarja v skoku, kjer je belina nastavljena preveč toplo, fotografija sončnega zahoda je za odtenek pretemna in prav tako preveč topla, pri roži pa je ravno nasprotno in so barve premalo intenzivne. Drugim fotografijam lahko pripišemo manjša odstopanja, velja pa izpostaviti odlično fotografijo malega kužka.

Za posamezno fotografijo smo odšteli 0,12 evra, poštnina je 3,9 evra, embalaža, ki po kakovosti zaščite sodi v zlato sredino in je potiskana v bojne barve podjetja, pa nanese dodaten evro in pol. Skupaj naj bi bili tako v našem primeru stroški 6,84 evra in toliko smo za pošiljko, ki smo jo prejeli po dveh delovnih dneh, tudi odšteli.

Mixi Foto

Spletna stran: www.mixi.tv

Cena: 0,12 EUR za kos.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,75.

Za: Brezplačna poštnina pri naročilih nad 50 EUR, solidna kakovost fotografij, hitra izdelava.

Proti: Trenutna različica programa lahko povzroča težave pri namestitvi v novejša okolja Windows, cena poštnine in embalaže.

@nakupovanje.net

Na spletni strani @nakupovanje.net trdijo, da svoje fotografije tiskajo na kakovosten Agfa papir, vendar smo jih mi prejeli natisnjene na papir Fujicolor, ki pa res ni prav nič manj kakovosten. Fotografij prav tako nismo prejeli v 48 urah, kakor zagotavljajo, temveč smo jih od podjetja Digifot, ki zanje fotografije izdeluje, prejeli po šestih dneh.

Kljub temu smo bili z rezultati zelo zadovoljni, saj so se po kakovosti odrezali najbolje na testu, tako da se je cena 0,15 evra po fotografiji izkazala za upravičeno, pa čeprav so fotografije en cent dražje, kakor zagotavlja cenik na spletni strani, kjer imajo tudi stare cene v tolarjih (35 SIT).

Edino večje odstopanje, ki smo ga zasledili, je pri fotografiji rože, ki je na poti do našega nabiralnika izgubila kar nekaj saturacije, manjše nepravilnosti pa smo opazili še pri fotografijah deskarja, citrarja, vojaka, kužka in tržnice, vendar gre večinoma le za manjša barvna odstopanja.

Za pošiljko smo odšteli prav toliko, kot smo pričakovali, 1,25 evra pa so stroški pakiranja v izvrstno kartonasto škatlico. Digifot pri @nakupovanje.net pravijo tudi svojemu programu za naročanje, čeprav je to program PhotoOrder, ki je na voljo v različici 6.04.

@nakupovanje.net

Spletna stran: www.izdelava-razvijanje-digitalnih-fotografij.com

Cena: 15 centov.

Način dostave: Dostavno podjetje.

Povprečna ocena kakovosti: 4,42.

Za: Najvišja kakovost fotografij.

Proti: Veliko napak na spletni strani in nekoliko višja cena.

Petrol (Foto na poti)

Še eno izmed velikih podjetij, ki je poleg goriva in elektrike trgu ponudilo še razvijanje digitalnih fotografij. Svoji storitvi pravijo Foto na poti, saj je zamisel taka, da fotografije prevzamemo, ko se pač ustavimo na najpogosteje obiskanem bencinskem servisu. Za pošiljanje uporabimo istoimenski program, ki je nekoliko preoblečen Digifot 2.0, to podjetje tudi izdeluje fotografije zanje. Tako poteka naročanje enako kot v podjetju Digifot, le da tu ne ponujajo 3 cente za fotografijo ugodnejše možnosti express.

Fotografije so nas čakale na izbranem bencinskem servisu Petrol nekaj prej kot v 3 polnih dneh, tam smo jih na naše ime enostavno prevzeli po ceni 0,15 evra za fotografijo, kot nam je sporočil program že prej. Za izvrstno kartonasto embalažo, v kateri so bile fotografije dodatno oblazinjene in vložene v fotografsko ovojnico, prav tako ni bilo treba doplačati.

Kot smo zapisali, je kakovost fotografij odlična, nekoliko bleda je bila le fotografija rože, ki je podjetju Digifot v vseh treh primerih povzročala nekaj težav. Tako lahko Petrolovo storitev Foto na poti priporočimo vsem, ki se jim zdi nekoliko višja cena fotografij sprejemljiva in so veliko na poti oziroma okrog njihovih poslovalnic.

Petrol (Foto na poti)

Spletna stran: www.petrol.si/fotonapoti

Cena: 15 centov.

Način dostave: Osebni prevzem v poslovalnici.

Povprečna ocena kakovosti: 4,42.

Za: Najboljša kakovost fotografij, zelo kakovostna embalaža.

Proti: Nekoliko višja cena posamezne fotografije.

Foto Plus

Za blagovno znamko Foto Plus je pravzaprav podjetje Comtron, ki fotografije razvija prek podjetja Foto GM Lab. V času našega naročila avgusta smo fotografije naročili po ceni 0,08 evra, vendar bi danes za takšno naročilo plačali 0,12 evra za kos. So pa zdaj v akciji druge mere. Poštnina je k ceni prispevala 2,8 evra, stroški laboratorija so 0,99 evra, vse skupaj pa naj bi dalo 5,23 evra. Takšna je tudi cena na računu, ki je bil med lepenko, ki je poleg fotografske ovojnice ščitila naše fotografije. Vendar smo za samo pošiljko plačali le 4,72 evra in takšna je bila tudi cena, navedena na pošiljki, 3,76 evra in 96 centov provizije. Stvar je v tem, da v samem programu ePhotoLab ne upoštevajo popustov, pa tudi z vloženega računa to ni razvidno, cena pošiljke pa je na koncu vendarle prava, le o dodatni proviziji pošte nismo bili obveščeni. So nas pa v laboratoriju oprostili za ceno obdelave, zato je bila cena pošiljke vendarle 3 cente nižja, kot smo pričakovali. Cena je potemtakem 0,96 evra za fotografije, 2,8 evra za poštnino in 0,96 evra za provizijo pošti, torej skupaj 4,72 evra.

Kakovost fotografij, ki smo jih prejeli v dveh delovnih dneh, je zelo dobra, večjo grajo si zasluži le nočna fotografija, ki je močno presvetla, preveč kontrastna in še zelo zrnata povrhu, roža pa nima dovolj močne barve. Druge fotografije so se odrezale zelo dobro, še posebej sedežnice, tržnice, deskarja in citrarja, ki so prejele najvišjo oceno.

Foto Plus

Spletna stran: www.fotoplus.si

Cena: 12 centov, v akciji 8 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 4,17.

Za: Kakovost fotografij, ugodna cena (akcijska).

Proti: Popustov ne obračunavajo v programu, težje predvidljiva cena paketa.

Pošta Slovenije

Pošta Slovenije je podjetje, ki skoraj z vsemi razvijalnicami sodeluje v vlogi dostavnega podjetja, zato so se v sodelovanju s podjetjem Foto GM Lab tudi sami lotili te dejavnosti.

Njihova glavna prednost je ravno v tem, da lahko hišno dejavnost - dostavo - izvajajo brezplačno, to pa se še posebej pri manjših pošiljkah izkaže za silno ugodno. Njihov paket sicer obsega le fotografsko kuverto, ojačano s kosom lepenke, zato fotografije niso med najbolj zaščitenimi, vendar v našem primeru ni bilo težav s poškodbami. Plačamo torej dejansko le ceno fotografij, ki je tokrat veliko nižja kot doslej in so s ceno 0,09 evra po kosu med najugodnejšimi ponudniki.

Prav tako so zamenjali program za pošiljanje, PhotoOrder je pri njih preteklost, zato tudi ne ponujajo več možnosti naročanja prek spletne aplikacije PhotoOrder WEB. Zdaj uporabljajo program ePhotoLab, Foto GM pa jim zagotavlja zelo dobro kakovost fotografij. Večja odstopanja smo zasledili pri nočni fotografiji, ki je podobno kot pri podjetju Foto Plus zelo slabe kakovosti, saj je presvetla in zelo zrnata, roža pa je zopet premalo živih barv. V tem primeru je nekoliko presvetlo tudi dekle v rdečem, ki je nekoliko rumenkasto. Najvišje ocene sta si prislužili fotografiji deskarja v skoku in tržnice, pa tudi pri drugih odstopanje ni preveliko. Težava je le v tem, da nobena od fotografij na papirju ni bila osvetljena poravnano, temveč so vse za kakšno stopinjo zamaknjene v levo in spodaj levo ostaja približno milimeter poševnega belega robu.

Pošta Slovenije

Spletna stran: www.posta.si

Cena: 9 centov.

Način dostave: Osebni prevzem.

Povprečna ocena kakovosti: 3,92.

Za: Kakovost fotografij, brezplačna dostava.

Proti: Slabo zaščitena pošiljka, kakovost nočne fotografije, fotografije niso povsem poravnane na papir.

Špar

Za Šparov Fotosvet fotografije izdeluje podjetje Meditrade, ki lastno spletno razvijanje fotografij trži pod imenom eFoto. Za pošiljanje fotografij je zadolžen program PhotoOrder, različica 6.1.0, kar pomeni, da je tudi tu potrebna predhodna registracija. Pošiljanja domov ne omogočajo, cena fotografije pa je 0,09 evra, to da 1,08 evra. O izdelanih fotografijah smo bili obveščeni že na dan naročila, dva dni zatem pa so bile v poslovalnici. Večja težava je v tem, da tudi tu nihče ne preverja, kdo je fotografije dejansko prevzel, saj ob izbiri nove samodejne blagajne dejansko nimamo opravka z nikomer in bi naše zaupne fotografije lahko prevzel kdorkoli.

Kakovost fotografij je razen fotografije vojaka ter nočne fotografije in fotografije rože, ki sta najslabši, zelo dobra. Roža je tudi tukaj izgubila veliko pigmenta, nočna fotografija praške znamenitosti pa je močno presvetla, zato izgubi svoj čar. Fotografiji zahoda in sedežnic sta tudi tu dobili najboljšo oceno. Žal pa so na vseh fotografijah, podobno kot pri razvijalcu Efoto, nekoliko opazne vodoravne črte, to pa je zelo moteče.

Špar

Spletna stran: www.spar.si

Cena: 9 centov.

Način dostave: Osebni prevzem v poslovalnici.

Povprečna ocena kakovosti: 3,75.

Za: Cena, hitra izdelava, dobra kakovost fotografij razen nekaterih.

Proti: Zasebnost, kakovost nočne fotografije, progaste fotografije.

Tuš Foto

Po zgledu drugih velikih fotografije zdaj ponuja tudi Tuš, za pošiljanje pa uporablja ePhotoLab, ki je v njihovem primeru odet v njihovo zeleno barvo. Fotografije so bile v času našega naročila v akciji, zato smo odšteli le 0,07 evra za kos, zdaj pa je njihova cena 0,12 evra. Fotografije naj bi izdelali v treh delovnih dneh, prevzem pa se lahko izvede le v eni izmed njihovih poslovalnic poslovalnic. Prek njihovega programa lahko pregledujemo tudi njihovo spletno stran in naročamo preostale izdelke, ki jih ponujajo v spletu.

Kakovost fotografij je dobra, slabše razvite pa so fotografije rože, ki je tudi tu premalo saturirana, dekleta v rdečem, ki je presvetlo in preveč rumenkasto, in nočna fotografija, ki je preveč kontrastna, presvetla in zrnata.

Iz Tuša nas niso po elektronski pošti popolnoma nič obvestili o tem, da so fotografije izdelane, niti o tem, da gredo v izdelavo, zato smo jih prevzeli nekoliko kasneje. Samopostrežno so nas čakale na fotografskem oddelku in tudi tu ni nihče preverjal naše identitete.

Tuš Foto

Spletna stran: www.tus.si

Cena: 12 centov, v akciji 7 centov.

Način dostave: Osebni prevzem v poslovalnici.

Povprečna ocena kakovosti: 4.

Za: Cena fotografij v akciji, slaba kakovost nočne fotografije.

Proti: Zasebnost, ni obvestila o izdelanih fotografijah.

Vaš Foto

Za spletno razvijalnico Vaš Foto je podjetje Foto Rozman iz Grosuplja, eno redkih, ki svojega programa ePhotoLab do časa redakcije ni nadgradilo na različico 2.8, temveč ostaja pri starejši različici 2.7.4. Cena fotografij je ugodna, le 0,09 evra, poštnina je 4,5 evra, ker pa je najmanjše naročilo 2 evra, znesek v primeru nižjega naročila samodejno dodajo. To ni najbolj poslovna poteza, saj imajo v ponudbi tudi album za 36 fotografij, ki stane ravno toliko, da bi v našem primeru dopolnil ceno. Če ga izberemo, nam "praznega" evra ne zaračunajo, če ga ne, pa plačamo 1 evro za nič. Mi ga nismo naročili in ga tako tudi nismo prejeli. Skupna cena naj bi bila 6,58 evra, k temu pa je treba prišteti še 1,15 evra poštne provizije.

Fotografije smo v običajni ovojnici, ojačani z vloženim kartonom, prejeli razmeroma pozno, saj smo nanje čakali kar 10 dni, kakovost pa je nekako povprečna. Najbolje se je odrezala fotografija malega kužka, ki je tako barvno kot tudi svetlobno silno pravilna. Nekoliko slabše se je odrezala fotografija sedežnic, ki je barvno nekoliko slabše pravilna, pri fotografiji tržnice pa najbolj zmoti barva zelenih paprik, ki deluje pretemno. Fotografija bazena je malenkost preveč rumena, poleg tega so svetle podrobnosti malenkost slabše prepoznavne, pretoplo pa je tudi ozadje deskarja v skoku. Na vseh fotografijah je opazen tudi nekakšen raster, ki od blizu kvari njihovo kakovost.

Vaš Foto

Spletna stran: www.vasfoto.si

Cena: 9 centov.

Način dostave: Po pošti.

Povprečna ocena kakovosti: 3,75.

Za: Cena fotografij, kakovost nekaterih najbolj težavnih fotografij.

Proti: Zaračunavanje za nič pri manjših naročilih, visoka cena poštnine, na fotografijah viden nepojasnjen raster.

Katerega ponudnika izbrati?

Najcenejša na tokratnem preizkusu je bila sicer razvijalnica podjetja Tuš, vendar so bile takrat fotografije te velikosti pri njih v akciji in zdaj niso več tako ugodni. Tako med najugodnejše razvijalnice z redno ceno sodijo DT Foto, Pošta Slovenije Špar in Vaš Foto. Vsi zagotavljajo solidno kakovost fotografij, najbolje med njimi pa se je odrezala ravno Pošta Slovenije, ki hkrati omogoča še brezplačno pošiljanje.

Težava pri večjih podjetjih, kot je Pošta Slovenije, je v tem, da delujejo na manj osebni ravni in fotografij ne izdelujejo sami, zato jim ne moremo zaupati svojih individualnih želja.

Najboljše ocene fotografij so si na tokratnem preizkusu prislužila podjetja Petrol, @nakupovanje.net in Digifot, ki za prva fotografije tudi izdeluje. Ta podjetja pa za izdelavo zahtevajo nekoliko več denarja. Odlično sta se po kakovosti odrezali tudi podjetji Foto ART iz Sežane in Foto Plus.

Najboljše razmerje med kakovostjo in ceno ima Pošta Slovenije, ki si je s svojo storitvijo tokrat prislužila zlati Monitor, z odličnim razmerjem pa se lahko pohvalita še podjetji CyberHp in Vaš Foto, ki fotografije razvijata v lastnem fotostudiu. Prvo odlikuje nekoliko višja kakovost, drugo pa nekoliko ugodnejša cena. Zraven sodi tudi podjetje razvijalnica Špar, ki pa fotografij ne dostavlja na dom.

Tabela z rezultati

Tabela z rezultati

Presenetili so nas

V množici razvitih fotografij, nenazadnje smo jih razvili kar 264, smo izbrali nekaj takih, ki so odstopala v pozitivni smeri in nekaj takih, ki so razočarale.

Roža

Foto ART: Fotografija je pravilno osvetljena in polnih rdečih odtenkov.

Efoto: Fotografija je presvetla, barve so sprane.

Bazen

Foto Markelj: Podrobnosti na svetlih ploščah so lepo vidne, barve so pristne.

Efoto: Plošče okrog bazena so preveč osvetljene in podrobnosti izgubljene.

Dekle v rdečem

Petrol: Fotografija je pravilno osvetljena in barve so prijetne.

Foto Asja: Fotografija je nekoliko presvetla, zato je leva stran dekleta presvetljena, barve pa tako hladne, da majica moža v ozadju postane modrikasta.

Deskar v skoku

Tuš: Fotografija je hladna, vendar je takšna tudi prvotna slika.

Big Bang: Fotografija je pretemna in belina je nastavljena preveč toplo, zato fotografija ne daje več občutka svežine, sneg pa je rumen.

Nočna fotografija

Foto ART: Fotografija, zajeta v mraku, je temna in deluje skrivnostno.

Foto Asja: Nočna fotografija se spremeni v dnevno, izdelek pa je videti neprivlačno in nejasno.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji