Amazon in Google sta pionirja rabe (z)govornih podatkov

Objavljeno: 26.9.2017 | Avtor: Vinko Seliškar | Kategorija: Monitor Pro | Revija: Oktober 2017

Iz dneva v dan je bolj očitno, kako pomemben poslovni dejavnik postaja zvok/govor. Obvladovanje govornih podatkov je nova zlata (tehnološka) žila.

Podatki so danes sestavni del naših zasebnih življenj in poslovnih okolij. V digitalnem svetu jih sestavljajo ničle in enice, oblikovane v različne dokumente in datoteke. Tako si jih vsaj predstavlja večina ljudi. Tudi zvok je v tem pogledu le skupek ničel in enic. Zadnja leta je tehnologija za prepoznavo in sintezo govora naredila več velikih korakov naprej in danes smo priča scenarijem, ko nas naši digitalni pomočniki zvesto poslušajo in se na slišani zvok tudi odzivajo. Podjetja, ki zrejo v prihodnost, so v tem zavohala nove poslovne modele in priložnost za zaslužek. Eden prvih je bil »vizionarski knjigarnar« Amazon, ki je svojo zvočno tehnologijo Echo vkomponiral v istoimensko napravo in storitev Alexa. Z njima se lahko pogovarjamo o vremenu, koledarskih vnosih, e-pošti, napotkih in opravilih itd. Konkurenca ni sedela križem rok. Niti slučajno. Spletni velikan Google, ki vse odločneje stopa v pametni dom, pa ne le z androidnimi mobilnimi napravami in pametnimi termostati, je šel še korak dlje. Združil je moči z največjim ameriškim trgovcem Walmart in omogočil, da vse naprave, ki podpirajo tehnologijo Google Home in imajo vgrajen mikrofon, lahko prisluhnejo uporabnikom, ti pa si bodo že v kratkem preprosto lahko naročili dostavo živil in blaga iz omenjene trgovske verige na dom. Ne da bi s prstom podrsali po zaslonu mobilne naprave ali pa sedli za tipkovnico in zaslon. Ni ga čez udobje.

Nove razsežnosti rabe govora

Govorni podatki in spremljajoče tehnologije imajo velik potencial. Takega, da lahko že v nekaj letih postanejo tako samoumevne, kot so danes v gospodinjstvih mobilniki in televizorji. So namreč prav tako revolucionarne, kot so bile nekoč drobtinice, ki so v obliki mobilnih podatkov predstavljale našo fizično lokacijo in omogočile cel kup naprednih storitev. Govor je seveda še bistveno bogatejši – če gledamo s strogo podatkovne plati. Predstavlja vsakdanje interakcije uporabnika z napravo in storitvijo – doma ali v službi. Gre za vrsto podatka, ki si ga velika trgovska podjetja oziroma njihovi tržniki lahko le želijo, saj dobijo bistveno boljši vpogled v interakcijo uporabnika z izdelkom ali storitvijo, ki je obenem še precej boljši (in cenejši), kot so rezultati klasičnih metod z vzorčnimi etnografskimi in fokusnimi skupinami, anketami itd.

Govorni podatki bodo v prihodnje korenito spremenili tako področje analiz kot trženja. Samo v zadnjem letu, odkar je Amazon navzven odprl del svoje platforme IoT z digitalno pomočnico Alexo, so podjetja razvila številne rešitve zanjo. Kaj poslušajo? Prisluhnejo, dobesedno, čemurkoli. Kaj nas torej čaka v bližnji prihodnosti?

Podatki o prazničnih nakupih

Partnerstvo med Walmartom in rešitvami Google Home bo bržkone pomenilo prevlado teh naprav (vsaj) v ameriških gospodinjstvih. Govorne tehnologije bodo dokazovale prednost sredi praznične nakupovalne mrzlice, ko bodo uporabniki želje v zvezi s prazničnimi nakupi preprosto »oddrdrali« bližnji pametni napravi. Amazon seveda tekmecu ne bo gledal v hrbet. Sklenil je namreč sodelovanje z verigo zdrave prehrane Whole Foods, katere izdelke lahko uporabniki enostavno naročijo prek naprave Echo. E-nakupovanje je tako dobilo novo, govorno razsežnost. Analitiki v vpletenih podjetjih pa si že manejo roke, saj jih bo kmalu zasul nov val povsem novih potrošniških podatkov in jim dal priložnost za iskanje novih trendov in dodane vrednosti.

Izboljšave učinkovitosti dobavnih verig

Amazon je že pred leti s svojo optimizacijo spletne prodaje izdelkov vse trgovce potisnil v dirko za čim večjo učinkovitost. Logistika in dobavne verige so po zaslugi spletnega nakupovanja postale precej boljše – hitre, zanesljive, vitke. Od novih podatkov lahko upravitelji dobavnih verig upravičeno pričakujejo še dodatne možnosti izboljšav – tako v samih dobavnih verigah kot na področju skladiščenja. Kako? Če veliko uporabnikov v nekem delu mesta pametne digitalne pomočnike sprašuje po receptu za pripravo race, bi morda veljalo tamkajšnja skladišča bolj založiti z račjim mesom in vsemi pritiklinami, ki pritičejo najpogosteje »povedanim« receptom.

Naslednji korak: mobilna integracija

Naslednji korak se ponuja kar sam od sebe. V t. i. Walmart Labs so se že doslej izkazali celo z robnimi primeri pridobivanja podatkov o obnašanju nakupovalcev v trgovinah (mobilna aplikacija, geopozicioniranje prek brezžičnega omrežja itd.). V Walmartu so lani razkrili, da je njihova spletna stran Walmart.com ob praznični nakupovalni mrzlici ob koncu leta namerila kar 70 odstotkov vsega prometa z mobilnih naprav. Ukazovanje mobilniku, naj za nas kupi to ali ono, prižge televizor, vklopi gretje, zapre žaluzije itd., je torej nova stvarnost. Govorni podatki nas bodo navduševali in čudili še vrsto let. Prisluhnimo jim.

Pametni zvočnik Lenovo Smart Assistant, predstavljen na letošnjem sejmu IFA, je znanilec novega vala digitalnih pomočnikov. Uradno sodeluje z digitalno pomočnico Amazon Alexa, Lenovo

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki